maandag 28 december 2015

Einde 2015 begin 2016 deel1

28 december 2015.

Wederom een goede nachtrust. Wel is er wat onrust in verband met de stoelgang. Nu al meer dan 2 weken geleden dat ik voor poepchinees aan het spelen was. Ik heb vanmorgen de huisarts hierover gebeld en die zou ook bij mij op visite komen. Ik moet wel even erbij schrijven dat ik er tot nu toe geen last van heb. Het was een beetje een rommelige dag. De boodschappendienst is wat later op gang gekomen, maar dat had een oorzaak. Tijdens het boodschappen begaf het vervoermiddel het. Gelukkig ging het puzzelen wel goed en de Grand Canyon is klaar. Zie het resultaat na 3 dagen.
En nu de volgende. Aan het eind van de middag belde de huisarts dat hij eraan komt. Het is verschrikkelijk druk, zo na de kerstdagen. Ik heb een medicijn gekregen die de andere kant op zal werken. Ook heeft hij even gevoeld en geluisterd hoe mijn darmen zich gedragen en dat gaf een goed beeld, waar ik ook wel rekening mee hield. Doordat ik weinig vast voedsel naar binnen werk, zal er ook weinig ontlasting zijn. Dus ik hoef mij niet druk te maken. De rest is weer lekker chillen. Doei.

29 december 2015.

Zoals ik het voor vandaag bekijk is het een rustige dag en kan ik beginnen met een nieuwe legpuzzel. Ik heb weer een goede nachtrust achter de rug en heb voor vandaag even de tijd om weer wat kleine dingetjes te doen. Eerst wil ik een heleboel mensen bedanken voor alle bloemstukken, kerstpakketten, kaarten en nog veel meer. Iedere keer keken we onze ogen eruit als er weer iemand kwam met een mooi pakket of boeket. Hier even 2 van die mooie boeketten.
Ze zijn gewoon geweldig mooi om te zien. We hebben zoveel gekregen en de een is nog mooier dan de ander. Leida is met JoMaJuSe naar Zwolle gegaan, want daar is een tentoonstelling aan de gang met ijssculpturen. Helaas was het er zo gigantisch druk met een wachttijd van minimaal 2 uur, dat ze weg zijn gegaan. Gelukkig blijven de entree kaartjes geldig, zodat ze op een andere datum kunnen gaan kijken. Het was natuurlijk erg sneu voor Juno en Sepp. Vooral Juno had zich er erg op verheugd. Ik kreeg zelf vanmiddag visite van iemand die ik met mijn schoolreisjes goed heb leren kennen, dus iemand van lang geleden. Altijd leuk. Voor de rest is het heerlijk chillen geblazen en ik heb wel wat geslapen, want ik ben moe. Morgen is er weer een dag.

30 december 2015.

Slapen, slapen en nog eens slapen. Ik sta iedere ochtend erg fit op en dat houdt dus in dat ik goede nachtrusten krijg. Zo ook vandaag. Eerst moet ik even wat vertellen. Aad gefeliciteerd met jou verjaardag. Heerlijk aan de thee en nu mijzelf een klysma toedienen. Kijken of de stoelgang op gang komt. Gelukkig heb ik er geen last van, maar sommige dingen gaan tussen de oren zitten. Het is een rustige dag en dat komt goed uit. Ik wil vandaag en morgen veel rusten om op oudejaarsavond gezellig alles mee te kunnen maken. Vanavond krijg ik visite van mijn buurman Peter en daar kijk ik wel naar uit. Het is alweer een poosje geleden dat we elkaar gesproken hebben. Hij weet wat een verwoed puzzelaar nodig heeft en men zal dit binnenkort zien. Toen Leida weer thuis was hebben we samen nog even een glaasje gedronken en toen ben ik gaan slapen.

31 december 2015.

En weer is er bijna een jaar voorbij. Dat heb ik toch maar weer te pakken en ze kunnen het mij niet afpakken. Als ik terugkijk op het afgelopen jaar, dan was dit een gigantisch hectisch jaar, iets waar Leida en ik vorig jaar al aan hadden gedacht. Ondanks een heleboel heftige ervaringen, waren er natuurlijk ook hele mooie ervaringen. Een aantal zal ik nog even opnoemen. Mijn vriendje Sepp kan praten en dat vind ik een geweldige ervaring. Het ging moeizaam, maar als je hem nu hoort praten is het alsof hij niks anders deed. De mooiste uitspraak van hem vind ik, doei, doei, ouwe koei. Mijn vriendinnetje Juno is naar groep 3 gegaan en dat houd in dat ze van de kleuterschool af is. Een spannend moment. Nu netjes zitten en leren schrijven en rekenen. Ook haar 2 zwemdiploma's zijn voor mij hoogtepunten en ik ben blij dat ze nu kan zwemmen. Ook een hoogtepunt is dat ik met mijn gezin, heerlijk een lang weekend weg ben geweest. Ik hoop dat we dit nog heel vaak kunnen doen en kijk al uit naar de volgende. Ook mijn zomervakantie samen met Leida, naar mijn mooie Griekenland is een groot hoogtepunt geweest. Het plaatsje Parga waar ik al eens eerder ben geweest heeft mij het meeste aangetrokken. Idyllisch gelegen in het noord westen van het vaste land van Griekenland. Wij
hebben, nadat bij mij een paar stents zijn geplaatst in mijn slokdarm een dikke week heerlijk vakantie gevierd. Natuurlijk zijn alle verjaardagen van mijn gezin hoogtepunten, waar ik elke keer weer naar uit kijk. Ook alle bezoekjes hoe groot en klein ze ook waren vond ik geweldig. Mijn bezoekjes aan Hellendoorn zijn altijd leuk geweest en ik werd iedere keer ontzettend
blij ontvangen. Geweldig hoe ze nog steeds aan mij denken en zeker de laatste maand rond sinterklaas en de kerstdagen denken ze zelfs aan mij. Een topbedrijf. Ook een ander bedrijf mag ik noemen en dat is de Foreco. De
directeur van dit bedrijf zorgt iedere keer ervoor dat ik vrijkaartjes krijg voor handbalwedstrijden van de dames van Dalfsen. Handbal is voor mij de sport. Vroeger heb ik op de handbalvereniging Kwiek uit Hoogeveen gezeten en ik heb daar bijna 35 jaar hele mooie tijden mogen beleven en ook heb ik daar een paar goede vrienden van over gehouden. Marten D. en Henk B. zijn daar twee van. Er zijn eigenlijk teveel hoogtepunten om die allemaal op te noemen. Misschien is deze dag wel het grootste hoogtepunt, want weer heb ik een jaar goed kunnen beleven. Wij gaan voor het jaar 2016. Wel zal er in mijn blog wat veranderen, want ik ben van plan om niet meer elke dag een stukje te schrijven, maar mijn blog zal bestaan uit stukjes van een week. De laatste tijd was het teveel van hetzelfde en dat vond ik wel een beetje eentonig. Als er iets veranderd dan zal ik wel eerder mijn blog bijhouden, maar als het alleen gaat over een goede nachtrust en weinig te melden, zal ik minder gaan schrijven. De rest van deze dag zal ik in ieder geval samen met Leida doorbrengen. Mijn kids zullen ook nog even langs komen en daar kijk ik naar uit. Ik zou zeggen mensen kijk uit met vuurwerk. Doe geen gekke dingen. Ik hoop dat we elkaar in 2016 nog heel vaak kunnen zien en spreken. Tot 2016.

1 opmerking:

  1. Dag Rudy
    Ik wens jou, Leida en je familie een heel fijn 2016 toe.

    Groeten van
    Dirk en Sinie

    BeantwoordenVerwijderen