donderdag 8 oktober 2015

Werkt het of niet

5 oktober 2015.

Het is deze week een rustige week. Wel heb ik mijn vaste afspraken staan en natuurlijk komen ze van de thuiszorg ook nog iedere dag, maar dat laatste zal waarschijnlijk snel worden afgebouwd, naar 2x per week. In ieder geval zullen ze 1x per week komen om de canule te vervangen. Afgezien van de bijwerkingen heb ik tot nu toe veel baat bij deze morfine. De pijn is weg en de nachtrusten zijn geweldig goed. Ik ga er vanuit dat de bijwerkingen ook weggaan na verloop van tijd. Vandaag is weer de dag van oppassen op mijn vriendje, maar die ging mee boodschappen doen. Op deze manier kon ik toch nog even bijtanken. Aan het eind van de ochtend kwam de thuiszorg bij mij, dus er was geen tijd om een kopje koffie te drinken bij JoMaJuSe. Ik denk dat het verstandig is om de thuiszorg te verplaatsen naar het begin van de middag. Komt mij beter uit met het de dingen die ik 's morgens heb en na het bezoek kan ik alsnog gaan rusten. De rest van de dag bestond ook uit rusten.

6 oktober 2015.

Deze ochtend heb ik weer onco fysio en mijn eigen fysiotherapeute is weer terug van haar vakantie. Ik voel mij niet zo. Ben nog steeds wat misselijk wat een vervelend gevoel is. Continu heb je het gevoel dat je moet overgeven, maar als het zover is komt er alleen wat vocht en lucht eruit. Als ik het weer doorslik zal het de volgende keer alleen maar meer worden, dus ik kan het beter uitspugen. Het sporten ging op zich wel goed, maar ik heb niet alles gedaan. Vooral de armoefeningen zal ik eerst moeten bespreken of dit verstandig is, omdat de canule ook in de schouder aan de voorkant zit. Na de lunch kwam de thuiszorg en ik heb afgesproken dat ik met mijn huisarts zal overleggen of de dosering van de morfine iets naar beneden bijgesteld kan worden. Hopelijk gaan dan ook de bijwerkingen weg. Eerst maar een afspraak maken met de huisarts, maar dat kan pas morgen gebeuren. Aan het eind van de middag heb ik Joost opgehaald, want hij krijgt even mijn auto te leen. Zoals de laatste tijd normaal is is de rest weer lekker chillen en rusten.

7 oktober 2015.

Deze ochtend moet ik eerst naar mijn tandarts voor de jaarlijkse controle en wat denk je? Het ivoor is goed voor elkaar bij mij. Over een half jaar mag ik weer terug komen. Vandaag krijg ik een nieuwe canule in mijn schouder geplaatst. Dit zal weer aan het begin van de middag gebeuren. Ook zal ik een nieuwe morfine cassette aangesloten krijgen. Het spul gaat ongeveer een week mee, dus er is besloten om de canule en de cassette in 1x te vervangen. De verpleegster van de thuiszorg is een bekende. In ieder geval voor Leida, dus we hebben leuk kunnen kletsen. Voor haar was het ook de eerste keer dat ze de nieuwe canule moest aanbrengen. Deze naalden zijn wel veiliger, maar het vergt wel wat andere handelingen. Iedereen vond de oude naaldjes fijner om aan te brengen. Ook ik moet even wennen aan de nieuwe canule, want deze zit nu in de rechter schouder. Als de canule iedere keer in dezelfde schouder zou worden geplaatst kan er irritatie ontstaan, dus daarom om de week in de andere schouder. Geen probleem voor mij. Nadat de thuiszorg weg was ben ik naar de huisarts gegaan om een nieuwe cassette te bestellen en om een afspraak te maken. Ook heb ik mijn onco fysio voor morgen even afgezegd i.v.m. de thuiszorg. Volgende week zal ik er rekening mee houden, maar misschien word het dan ook al afgebouwd. Hoe het een en ander zit kan men zien op de foto. Het avondeten ging er niet zo goed in. Ik had weer last van de misselijkheid. Later maar vla gegeten en voor de rest rust.

8 oktober 2015.

Vandaag heb ik dus geen fysio en ik kon de hele dag lekker rusten, wat ik ook heb gedaan. Eerst moet ik iemand feliciteren. Yvonne gefeliciteerd met jouw verjaardag. De enigste verplichting die ik heb is de thuiszorg die rond 13:00 uur kwam. Helaas heb ik nog geen nieuwe info van mijn huisarts, want die krijg ik morgen pas. Ze kunnen de pomp dus ook niet bijstellen, want dat bepaald de huisarts. Natuurlijk wel op aangeven van mij hoe ik mij voel, maar dat zien we morgen wel. Ik heb het er dan ook van genomen, totdat we visite kregen. Jaap, Rina en Daan kwamen even een kopje koffie drinken. Natuurlijk even bijkletsen over de ziektes die er heersen. De rest was weer lekker rusten.

9 oktober 2015.

Vandaag stond ik op om 08:00 uur en ik kon gelijk door naar het toilet. Ik zou nu zo langzamerhand wel eens leeg moeten zijn. 3x Vlot achter elkaar en dat lucht weer op. Aan het eind van de ochtend moet ik dus even bij mijn huisarts zijn en voor die tijd ga ik even een bakkie doen bij mijn buurman op zijn werk. Zoals vaker met mensen die werken hebben ze het druk, dus het bakkie ga ik vanmiddag wel even halen bij mijn kanjer buurman.De thuiszorg heeft de hoeveelheid morfine die ik krijg naar beneden bijgesteld en we zullen zien of dit ook voldoende is. Uiteraard moet de morfine spiegel die ik nu in mijn lichaam heb weg zijn voordat ik kan merken hoe het nu is. Dit zal 1 a 2 dagen duren, dus zondag moet ik niks merken van de pijn en dan is het goed. Vanavond heb ik besloten om toch even op verjaardagsvisite te gaan. Dit na een hele lange tijd. Natuurlijk de verjaardagen van mijn gezin niet meegerekend. Ik ga met eigen vervoer, want ik weet zeker dat ik het toch niet lang vol houd, maar er zit weer wat vooruitgang in. 

10/11 oktober 2015.

Zaterdag. Ik heb een goede nachtrust gehad en tot nu toe geen last van de lagere dosering morfine. Ik was om 07:30 uur wakker en dacht bij mijzelf dat ik nog even bleef liggen. De keer dat ik daarna wakker werd was het 3 uur verder. Ik schrok van mijzelf, want het is niks voor mij om zolang op bed te liggen. Wel was het lekker. Gisteren hebben besloten met de thuiszorg dat ze het weekend niet komen, alleen als ik ze opbel, maar dan is er een noodgeval. Canule eruit of er is wat met de pomp of ik heb toch nog veel pijn, zodat de hoeveelheid weer naar boven bijgesteld moet worden. Tot nu toe gaat alles zoals ik het wil hebben. Vanmorgen even een klein dingetje gedaan voor de nieuwe puzzel die al een hele tijd klaar is. Volgende week is die helemaal klaar en kan die opgehangen worden. Nu ga ik lekker rusten. De hele zaterdag is het lekker rustig geweest en dat is ook wel eens fijn. De avond bestond uit 24.
Zondag. Vandaag is het ook een lekkere rustige dag. De ochtend bestond uit visite gaan naar mijn moeder. Na de lunch ben ik gaan rusten om vervolgens rond 4 uur in de middag eruit te gaan. Even een bakkie met een borreltje en daarna even naar mijn buurman. Ik heb daar een biertje gedronken en die vond ik heerlijk. De eerste na een hele lange tijd geen bier te hebben gedronken. 's Avonds zouden we op visite gaan, maar na het eten werd ik toch nog wat beroerd. Dan maar de visite hier. Ik ben op tijd naar bed gegaan. Morgen is er een nieuwe dag en week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten