maandag 12 oktober 2015

Consult met mijn vriend en de 46ste

12 oktober 2015.

Het is weer zover. Ik ga fijn oppassen op mijn vriendje en ik heb er zin in. Zoals ik mij gisteravond voelde, zo voel ik mij nu niet meer. Ik heb een goede nachtrust achter de rug. Als ik mij niet goed voel, dan moet ik even een poosje gaan liggen en dan gaat het wel weer. Aan het eind van de week heb ik donderdag eerst een consult met mijn oncoloog en op vrijdag heb ik mijn 46ste herceptin kuur. Uiteraard komen ze deze week ook van de thuiszorg. Eerst vandaag om te kijken hoe het is gegaan het weekend en verder krijg ik deze week weer een nieuwe canule en word er een nieuwe cassette met morfine aangesloten. Tot nu toe gaat het goed op de misselijkheid na en sommige plekjes op en in mijn lichaam die pijnlijk zijn. De pijn is altijd maar van zeer korte duur en goed te beheersen. De morfine is niet voor dit soort pijnen. Vandaag is ook de dag van de nieuwe lijst voor de puzzel die ik vanavond op ga halen. Voor de rest is het rustig vandaag. Hopelijk heb ik ook weer wat tijd en zin vandaag om met mijn boek verder te gaan. Aan het begin van de avond heb ik een lijst opgehaald voor een puzzel. Zodra die opgehangen is zal ik er een foto van plaatsen. Slaapse.

13 oktober 2015.

Ik heb vorige week een leuke mail gekregen van een oud collega en binnenkort ga ik als alles kan naar Hellendoorn. Ik heb er zin in, maar eerst vandaag, want ik heb weer onco fysio. De nacht is verschrikkelijk goed gegaan en ik werd dan ook wakker van de wekker om 08:00 uur. Snel het ochtend gebeuren, nadat ik een hoestbui heb doorstaan. Soms heb ik dat nog, gelukkig niet vaak. De auto is naar de garage voor de apk en ik heb nu de KADJAR van mijn buurman. Lekker stoer in een grote bak rijden en mijn buurman kan het kleine waarderen. Het sporten ging goed. Wel heb ik met mijn therapeute gesproken of het verstandig is om de krachtoefeningen te doen voor de armen en schouders. We hebben besloten om om de week de armen te oefenen. Zit de canule links dan de rechter arm oefenen en een week later net andersom. Na afloop even een bakkie drinken bij de receptionisten en dan naar de apotheker om de nieuwe morfine cassette op te halen. Na de lunch mijn eigen bakkie weer ophalen. Alles is goed met mijn bakkie, dus ik mag er weer een jaar mee rijden. Aan het eind van de middag mijn nieuwe aanwinst ophangen. Zie hier het resultaat.

Je vind het mooi of je vind het niet mooi, maar in dit geval is de keuze aan ons en Leida en ik vinden het mooi. Weer wat anders dan schilderijen van onbekende schilders, want bekende schilders zijn onbetaalbaar. Dit is dus van eigen makelaardij. Vanavond fijn naar voetballen kijken, tenminste 22 man die tegen een bal aan moeten schoppen. HOLLAND SUCCES.

14 oktober 2015.

Helaas mocht het niet zo zijn. Gelukkig kwam er nog een veel scorende spits erin. De sukkel, in eigen doel. Genoeg hierover. Vandaag krijg ik een nieuwe canule en cassette aangesloten en ga ik wat nieuwe afspraken maken, zodat alles beter op elkaar is afgestemd. Mede doordat ik last krijg van de canule na een aantal dagen, is het verstandig om 2x per week een nieuwe canule te plaatsen. Zoals ik erover denk is de dinsdag en de vrijdag de beste dagen hiervoor. Het weekend is dan lekker vrij en er zijn maar 2 dagen dat de thuiszorg kan komen. Mocht het nodig zijn kan ik ze altijd nog bellen voor een extra bezoekje. De rest van de dag is het lekker rustig. Wel is er weer iets raars in mijn lichaam aan de hand. Dikke kloddertjes met slijm komen omhoog en zoiets heb ik nog niet eerder meegemaakt. We gaan het in de gaten houden. Voor de rest is het lekker rustig, dus ook voor mij lekker rusten.

15 oktober 2015.

Vandaag is de dag van het consult met mijn vriend de oncoloog. Ik moest vanmorgen om 10:30 uur bij hem zijn en dus een uur eerder moest ik mij melden bij de afdeling bloedafname. Ik ben een mannetje van de tijd en ergens te laat komen is voor mij uit den boze, of er is een gegronde reden hiervoor. Alles verliep dus op rolletjes. Mijn bloedwaardes zijn goed en daar ben ik blij om. Natuurlijk vroeg hij hoe ik mij voel nu ik andere morfine heb. Ik heb hem verteld dat de pijn naar niveau 0 in een lijst van 0 tot 10. Uiteraard is hij blij dat het pijnniveau op 0 staat. De bijwerkingen zijn nagenoeg weg. Af en toe nog wat misselijk, maar de duizeligheid is weg. De klontjes die soms omhoog komen kon hij niks van zeggen wat het is. We hebben afgesproken, dat wanneer het niet beter gaat of erger word ik contact opneem met mijn MDLarts. We zullen zeggen word vervolgt. Verder heb ik een nieuwe CT-scan staan op 2 november en natuurlijk de herceptin kuren die ook gewoon doorgaan. Eerst even langs de afdeling radiologie om de telebrix op te halen en even voor 12 uur waren we weer thuis. Lekker lunchen en wachten op de medic apotheker voor de pomp toebehoren die ze vandaag komen brengen. Ik voel mij goed en soms heb ik het gevoel dat het weer wat beter gaat. Houden zo, opa.

16 oktober 2015.

Vandaag is weer de dag voor mijn herceptin kuur. Alweer de 46ste. Ik moest daar zijn om 14:00 uur en ik ben er alleen heen gegaan. Ik heb dus alle tijd in de ochtend wanneer thuiszorg zal komen. De thuiszorg kwam om 10:00 uur en daarna ben ik nog even naar Sepp gegaan voor een bakkie. Na mijn bezoek aan Zwolle was ik weer thuis rond 16:00 uur. Mijn kanjersa kwamen er ook tegelijk aan en ik kon dus de M&M's gelijk inleveren. De avond bestond uit 24.

17/18 oktober 2015.

Zaterdag. Ik was vanmorgen niet zo lekker en moest veel hoesten. Iets wat ik alweer een poos niet had meegemaakt. Na de hoestbui ging het wel weer beter. Toen ik die hoestbuien eerder had kon ik gelijk naar bed toe, want de energie was gelijk op. Om de avond een beetje door te komen ga ik vandaag rusten, dus er is niet zoveel te melden.
Zondag. Het is vandaag een druilerige dag en het lijkt wel dat ik de hele dag op bed kan liggen. Ook voel ik mij niet zo goed. Weer veel hoesten, tot aan braken toe. We houden het in de gaten en anders moet ik maar weer aan de prednison. Mijn gewicht is in ieder geval stabiel, net als alle andere waardes. De bloeddruk, hartslag, temperatuur en zuurstof is zoals het moet zijn. Wat deze dag mij brengt weet ik nog niet. Na de koffie ben ik weer in bed gedoken om vervolgens rond 14:30 uur er weer uit te gaan. Even op visite en toen we weer thuis waren snel wat eten. De pannenkoek ging er niet goed in en ik ben even na 7 uur in de avond naar bed gegaan. Wat ik bijna zeker weet is dat ik geen biertje of andere alcoholische drankjes meer ga drinken. Het borreltje van zaterdagavond is er niet goed ingevallen. Welterusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten