maandag 21 september 2015

Majella jarig, handbal en de 45ste

21 september 2015.

Het is de ochtend van oppassen en boodschappen doen. Ik heb een goede nachtrust achter de rug en dat voelt erg goed. Gisteravond kregen we nog een foto van Juno te zien en haar eerste melktand is eruit. Ze word al een hele grote meid en ze is er heel erg trots op. Deze week is alles een beetje door elkaar gegooid. Normaal heb ik mijn onco fysio op een dinsdag, maar door een aantal dingen heb ik dit nu verzet naar de maandagmiddag en de woensdagmiddag. Zo kan ik een aantal dingen die in de planning staan ook doen. Het verzetten van mijn onco fysio is geen enkel probleem. Nu even kijken of mijn vriendje wakker is. Mijn vriendje werd pas na tienen wakker en was gelijk vrolijk. Wat heeft hij een goede nachtrust achter de rug. Ik ben er bijna jaloers op. Toen wij weer thuis waren heb ik Move2Be gebeld met de mededeling dat ik niet kom sporten. Helaas, maar ik voel mij niet goed en ga het bed in. Dit heb ik 's avonds ook gedaan.

22 september 2015.

Ik heb een waardeloze nacht achter de rug en ik zal waarschijnlijk deze dag veel op bed liggen. Het is allemaal een beetje gevoelig en ik kan mijn draai niet vinden. Zeker op bed heb ik problemen om de slaap te vatten. Natuurlijk werkt dit door naar de dag en ook vandaag lig ik veel op bed.

23 september 2015.

Deze nacht is ietsjes beter dan de nacht ervoor, maar toch is het nog een waardeloze nacht. Ik zit eraan te denken om de morfine te verhogen met 12,5 mg. per drie dagen.Dit zal ik wel in overleg moeten doen met mijn oncoloog of huisarts. Hopelijk kan dit nog, omdat het autorijden anders in het nauw komt. Maar ja, gezondheid komt op de eerste plaats. Vandaag ga ik wel naar mijn onco fysio, want anders ben ik bang dat het verder achteruit gaat. Ik heb er ook zin in. Ook moet in nog iemand feliciteren met zijn verjaardag. Ake gefeliciteerd met jou verjaardag. Het is bijna 13:00 uur en ik ben er klaar voor. Het sporten ging voor mijn doen erg goed. Het was lekker rustig en ik kon alles lekker achter elkaar door doen. Na het sporten ben ik even bij de assistente van mijn huisarts geweest om te vragen of ik mijn morfine kan ophogen. We hebben afgesproken dat ik aan het eind van de dag even terug zou komen. Zo gezegd zo gedaan. Mijn huisarts had er geen probleem mee dat ik van 25 mg. naar 50 mg. in de drie dagen ga met de morfine. Ook hebben we gesproken over een morfinepompje, maar daarover later meer. Ik heb mijn huisarts en de assistente hartelijk bedankt voor de snelle reactie. In een woord geweldig. Toen ik weer thuis was gelijk de tweede pleister geplakt en hopen dat het werkt.

24 september 2015.

MAJELLA VAN HARTE GEFELICITEERD MET JOU VERJAARDAG. Ik heb een geweldige goede nachtrust achter de rug en ik voel mij nu al een heel stuk beter. Was ik er maar eerder aan begonnen met de dubbel dosering morfine. Deze ochtend gaan we dus op verjaardagsvisite bij JoMaJuSe voor de verjaardag van Majella. Mijn kanjers waren er niet, want die zitten bij de peuterspeelzaal en op school. Wel vind ik het leuk om ze tussen de middag op te halen en aan hun gezichtjes te zien vonden ze het zelf ook leuk. Het laatste stukje mogen ze dan achter het stuur zitten en natuurlijk toeteren. Na mijn middagrust zijn we nog even bij JoMaJuSe geweest. Het avondeten ging er niet zo geweldig erin. Ik heb later dan ook een bak yoghurt gegeten met muesli. De avond bestond uit handbal kijken in Dalfsen. Ik heb van de directeur van de Foreco een vrijkaartje gekregen en dat vind ik geweldig. Het zijn leuke wedstrijden om te zien. Over 1,5 week ga ik er weer heen en dan is er weer de topwedstrijd tegen VOC uit Amsterdam. Ik wil de directeur van de Foreco nogmaals bedanken voor de kaartjes. Het is voor mij een welkome afwisseling.

25 september 2015.

Ik heb wederom een goede nachtrust achter de rug. Ik weet nu wel zeker dat de dubbel morfinepleister goed zijn werk doet. Toch moet ik nog heel wat rust inhalen, maar daar werken we hard aan. Vandaag moet ik weer naar het ziekenhuis in Zwolle voor mijn 45ste herceptin kuur. Ik moet er om 11:15 uur zijn en heb dus genoeg tijd om andere dingetjes te doen, zoals mijn blog bijwerken. Nu snel een bakkie en dan in de auto stappen. In het ziekenhuis werd ik snel geholpen en ik was daardoor ook weer snel klaar om naar huis te gaan. Snel wat eten en dan de middagrust. Heerlijk is dat, vooral na een redelijk drukke week. In het weekend ga ik het er zeker van nemen. Aan het einde van de middag kwamen MaJuSe de auto weer terug brengen, want Juno moest ook even naar de huisarts. Het is altijd gezellig als mijn kanjers er zijn. Helaas ben ik voor de avond te vermoeid en ik ga er dan ook op tijd in.

26/27 september 2015.

Zaterdag. Het is vandaag de tweede keer dat ik dubbele morfinepleisters ga plakken en dat is voor mij erg fijn. Ik heb er giga veel baat bij en het vervolg staat voor mij al vast, maar daarover volgende week meer. De ochtend is lekker rustig. Vanmiddag ga ik even nieuwe kleding aanschaffen, want de broeken worden zo langzamerhand te ruim voor mij. Het is in ieder geval mooi weer en het zal wel prettig vertoeven zijn in het centrum.Het was inderdaad gezellig druk. Bij Simone hebben we wat nieuwe kleding gekocht en daar in de winkel was het ook gezellig druk. Wel ben ik met de rolstoel er naartoe gegaan, want anders houd ik het niet vol. De avond heb ik alleen thuis doorgebracht. Leida is naar een verjaardag gegaan en ik lag natuurlijk op tijd op bed. Rond het koffie tijdstip ben ik even bij Frank en Lisanne geweest om wat info over bepaalde dingen te vragen. Even een bakkie en toen het bed in. Tot morgen.
Zondag. We gaan een uitgestelde koffievisite doen bij mijn moeder. Dit wilde we vorige week doen, maar toen kwamen plotsklaps mijn kanjers op visite. Ik voel mij goed en volgens mij gaat het iedere dag een klein stukje beter. Tenminste zo voelt het. Het hoesten word iedere dag minder en de pijn in mijn keel neemt ook een beetje af. Allemaal nog de nawerkingen van de longen. Natuurlijk helpt de dubbele dosering morfine ook goed. Ik heb wederom een goede nachtrust gehad. Vanmiddag ga ik even bij de handbal kijken in Hoogeveen, dus de dag is bijna vol geplanned. De wedstrijd was goed om te zien en bied hoop voor de komende competitie, aangezien de tegenstander van Kwiek 1 of 2 klassen hoger speelt. Ik heb leuke aanvallen gezien en in de breedte is Kwiek sterk. De avond bestond eindelijk weer eens uit 24. Nu is seizoen 9 aan de beurt. Ik heb de eerste 2 uur gekeken en toen ben ik naar bed gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten