maandag 14 september 2015

Het slaat aan.

14 september 2015.

Ik heb een redelijke nachtrust achter de rug. Het ene moment was het onrustig en het andere moment sliep ik weer. Ik voel mij in ieder geval een stuk beter dat gisteren. Deze ochtend is weer oppas ochtend op mijn vriendje Sepp, terwijl de dames boodschappen kunnen doen. Rond het middaguur heb ik een klein klusje te doen. Alfa uitlaten, de hond van onze kennissen.Na de lunch ben ik gaan rusten, want het is in mijn lichaam nog steeds onrustig. Hetzelfde geld voor het avondeten, want toen ben ik ook weer gaan rusten. Lekker chillen op de bank tot aan de koffie om daarna naar bed te gaan.

15 september 2015.

Na een onrustige nacht werd ik wakker rond 08:00 uur. Het is de dag van mijn onco fysio die ik vanmiddag heb. Ik heb dus genoeg tijd om even wat andere dingetjes te doen. Dit word een beetje een rommel dag. Tandarts bellen, hond uitlaten en wat treinspulletjes bij elkaar zoeken, want ik ga de elektrische trein opzetten voor Juno en Sepp. Eerst maar even een klein traject opzetten en later kijken wat we kunnen maken. Er zijn nog lantaarnpaaltjes, huisjes, wissels enz. Natuurlijk eerst proberen of alles het nog wel doet. Zodra er wat staat zal ik een foto plaatsen. In de middag heb ik mijn onco fysio en ik heb er zin in. Ik voel mij goed en heb mijn middagrust er voor over. Na het sporten wat inderdaad goed ging ben ik even bij de huisarts langs geweest voor een afspraak te maken voor morgen. Het is een geweldige assistent die zij dat ik wel even kon gaan zitten terwijl zij de huisarts belde of ik er even tussendoor kon. Het is een geweldig gevoel dat men zo met mij meeleven en ik wil de assistente dan ook bij deze giga hartelijk bedanken. Na het avondeten ben ik gaan rusten op de bank om na de thee naar bed te gaan.

16 september 2015.

Dit is een rustige dag en ik ga het er ook van nemen. 's Morgens ga ik beginnen met het opzetten van de speelgoedtrein. Sommige stukken zijn 25 jaar oud, want die zijn van Jurjen, maar er zijn ook stukken bij die nog van mij zijn en zeker 50 jaar oud zijn. Erg zuinig ben ik op de 3 wagons die nog van metaal (blik) zijn. De wagons van Jurjen waren al van kunststof. Jammer genoeg werkt het nog niet. Of dit komt door de trafo of door het motortje van de locomotief. Er is in ieder geval wel stroom. In de middag kwamen Majella en Sepp even kijken. Jammer genoeg werkt het nog niet, maar ik kon wel merken dat Sepp zijn ogen uitkeek. Zeker een reden om er voor te zorgen dat het gaat werken. Het eten ging er deze dag goed in behalve het avondeten. Ik heb mijn bordje wel leeg gegeten, maar ik had niet veel zin in het eten. Een beetje dwang moet ik mijzelf opleggen, want anders gaat het harder achteruit. Vanavond weer op tijd naar bed. Truste.

17 september 2015.

Vandaag heb ik weer onco fysio, maar mijn lichaam protesteert behoorlijk. Ik heb een zwaar klote nacht achter de rug en dat merk ik. Voordat ik ga sporten ga ik eerst even mijn locs wegbrengen om ze even na te laten kijken. Na 25 jaar niet meer rijden is dit wel nodig. Het sporten heb ik maar op halve kracht gedaan en na 20 minuten ben ik ermee gestopt. Lekker een goede warme douch en dan snel naar huis om het bed in te duiken. Dit heb ik na de lunch ook gedaan en nadat ik weer wakker werd voelde het wel een stukje beter in mijn lichaam. Aan het eind van de middag de locs ophalen en uitproberen. Ze rijden weer en ik weet zeker dat Sepp en Juno dit prachtig vinden. Nu nog een grote plank om het spoor op te maken. Niet alleen Juno en Sepp vinden dit mooi, maar ik vind het zelf ook erg leuk om mee te spelen. Nu mijn cluppie AJAX kijken. Tot morgen.

18 september 2015.

Vanavond krijgen we visite en ik zal er de hele dag rekening mee houden. Dat betekend veel rusten. De ochtend was goed en ik voelde mij ook goed. Ik heb deze dag niet veel gedaan en ik wachtte eigenlijk op het eind van de middag, want dan komen mijn 2 kanjers kijken bij de twee treintjes. Ik weet zeker dat ze het prachtig vinden en dat was ook zo. Aan het begin van de avond ben ik weer even naar bed gegaan om het 's avonds iets langer vol te houden. Even na 23:00 uur ging het lichtje uit en ben ik naar bed gegaan.

19/20 september 2015.

Zaterdag. Rina gefeliciteerd met jou verjaardag. Helaas voel ik mij niet zo happy en ik ga dan ook op een later tijdstip bij Jaap en Rina op visite. Wel heb ik op de dag een aantal dingetjes gedaan en 's middags zijn Leida en ik even naar het centrum gegaan om wat te shoppen. Het was gezellig druk, maar toen ik weer thuis was, was het ook alweer gedaan met deze meneer. Na het avondeten wat er niet inging ben ik het bad ingedoken, want dat vind ik af en toe ook erg fijn. Vanavond heb ik het rijk alleen en zal wel op tijd naar bed gaan. Nu eerst een flesje proteïne drinken, want geen avondeten, dan wel iets anders.
Zondag. Ik heb een waardeloze nacht achter de rug. Ik lag er gisteravond voor 21:00 uur erin en ik heb de hele nacht geen goed plekje kunnen vinden om te slapen. Als dit zo door gaat zal ik toch andere manieren moeten vinden. Waar ik wel opgelucht om ben is dat ik mijn ontlasting vandaag goed kwijt ben geraakt. Na de lunch (lekker een kom snert) ben ik gaan rusten en wat ik niet had verwacht is dat ik mij na de rust een stuk beter voelde. We wilde even op de koffie bij mijn moeder, maar we kregen plotsklaps visite en daar blijf ik voor thuis. JoMaJuSe kwamen en het was gezellig. Natuurlijk even met de trein spelen en daarna lekker aan de borrel. Joost ging heerlijk kokkerellen en het smaakte voortreffelijk. De koffie bij mijn moeder gaan wij deze week doen heb ik afgesproken. Na de koffie van de avond ben ik naar bed gegaan. Ik voelde mij een heel stuk beter om nu te gaan slapen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten