maandag 22 juni 2015

Morfine, Codeine en CT-scan

22 juni 2015.

De kop doet vermoeden dat het een drukte van belang is, maar dat valt wel mee. Op mijn manier heb ik het wel druk. Nieuwe medicatie, ophogen van andere medicatie, onco fysio, consult huisarts en CT-scan. Dat is wat er tot nu toe in de planning staat en natuurlijk de privé dingetjes die ook door moeten gaan. Deze ochtend als eerste een afspraak maken met mijn huisarts en vanmiddag kan ik daar terecht. Ik wil dus iets hebben tegen het hoesten en dat zal codeïne worden. Ik heb al navraag gedaan of morfine en codeïne samen kunnen gaan en dat was geen probleem. Na het ochtend gebeuren ben ik naar onco fysio gegaan. Mijn therapeute vond het knap dat ik er was, maar kon wel zien dat ik afgevallen was en dat klopt ook. Nog even na kletsen met andere patiënten en toen weer naar huis. Thuis heb ik een bord Brinta gegeten, wat er goed inging. Nu is het wachten op de tijd dat ik naar mijn huisarts kan gaan. Ik was toen ik bij de huisartsenpraktijk was snel aan de beurt. Mijn longen zijn in ieder geval schoon voor zover mijn huisarts kan luisteren. Grote kans dat het nog irritatie is van de scope die vorige week donderdag naar binnen is geweest. Ik denk iedere keer dat het vorige week dinsdag was gebeurt, maar ik zat dus fout. Voor het hoesten heb ik toch weer codeïne gekregen en daar ben ik wel blij om. Gelukkig belde Majella mij en ze heeft mij opgehaald en naar de huisarts gebracht. Met de buien van vandaag weet je het maar nooit. Gelijk door naar de apotheek en dan nog even naar mijn sportschool Move2Be om Sepp te laten zien wat opa allemaal doet daar.
Samen een cardio oefening op de loopband en samen een krachtoefening doen. Uiteraard vond mijn vriendje het leuk. Even afscheid nemen van de receptionisten en toen heeft Majella mij weer naar huis gebracht. Straks ga ik op de fiets naar De Garve om daar warm te eten. Eerst alvast een tabletje codeïne innemen en hopen dat het snel gaat werken. Vanavond zal ik wel weer op tijd naar bed gaan, want ik moet nog steeds veel slaap inhalen, maar dat zal waarschijnlijk deze week wel gaan gebeuren. Van de dingen die er zeker moesten gebeuren deze week heb ik er al een heleboel gehad. Alleen de CT-scan blijft nog over, maar daarover later meer.

23 juni 2015.

Ik heb een goede nachtrust achter de rug en het voelt iedere dag weer een stukje beter. Alle klachten die ik heb komen waarschijnlijk dan ook door de endoscopie van afgelopen donderdag. Neemt niet weg dat ik nog wel pijn heb die onderdrukt wordt door de morfine. Ook het hoesten en kuchen komt waarschijnlijk doordat met met een scope mijn keel zijn ingegaan. Ik merk dat in mijn keel iets niet lekker zit. Dit wordt nu onderdrukt door de codeïne. Zo zie je dat medicijnen wel degelijk helpen. Geen pijn dan ook een goede nachtrust. Deze dag is een rustige dag. Ik heb niks op de planning staan. Tijd genoeg om weer even de administratie op orde te brengen. Als er iets bijzonders is zal ik het melden. Ik ga zo even rusten. Ik heb de dingen gedaan die ik vandaag wilde doen. Ook even een nieuwsbrief naar Hellendoorn gestuurd die ze altijd verspreiden. Hopelijk voel ik mij binnenkort goed om weer eens een bezoekje te brengen aan de Ben & Jerry's ijsfabriek. Natuurlijk is het vandaag een belangrijke dag voor Joost.
JOOST GEFELICITEERD MET JOU VERJAARDAG
Binnenkort hoop ik weer een biertje te drinken samen met jou en Jurjen. Natuurlijk de rest van de JoMaJuSe clan ook gefeliciteerd. Het is 16:00 uur en alles voor elkaar. Vanavond mijn lievelingseten eten en hoogstwaarschijnlijk weer op tijd naar bed. Morgen is er weer een dag.

24 juni 2015.

Het is weer zover. Vandaag is weer een dag van onco fysio. Ik moet er om 10:30 uur zijn en ik voel mij goed. De nacht is iets minder verlopen dan de afgelopen nachten. Wel heb ik grote stukken van de nacht niet bewust meegemaakt, dus dat betekend dat ik sliep. Vooral de tweede helft van de nacht was goed. Ik was al voor de wekker aan wakker, maar toch ben ik vlak ervoor weer in slaap gevallen, want ik werd toch gewekt door de wekker. Na mijn onco fysio ga ik naar een optreden van Juno en natuurlijk heb ik daar heel veel zin in. Het is in de sporthal dus het zal wel grootschalig zijn. Het rapport van mijn vriendinnetje is geweldig mooi. Haar score op een heleboel punten zijn uitmuntend en dat staat natuurlijk heel erg mooi. Vooral doorgaan Juno.
De rest van de dag zal waarschijnlijk rustig verlopen, dus tot nu toe is er niet veel te melden. Het optreden van Juno was geweldig. Met veel flair was ze aan het Hip Hoppen onder begeleiding van een echte hiphopper. Wel ben ik op tijd weer weg gegaan. Ik ben moe en ga het bed in. Dat zal vanavond niet anders zijn. Mijn lichaam moet nog heel veel rust inhalen.

25 juni 2015.

Vandaag is de dag van voorbereiding op de CT-scan van morgen. Vanmiddag zal ik de eerste 20 ml Telebrix drinken. Waar ik wel heel erg blij om ben is het feit dat mijn gewicht weer omhoog gaat. Afgelopen zondag was ik 72 KG. zwaar en nu ben ik weer 74 KG.. Dit geeft mij wel een goed gevoel. Mijn gewicht gaat in ieder geval niet verder omlaag. Het weeg moment was ook na een beste stoelgang, dus des te fijner dat mijn gewicht omhoog is gegaan. Voor de rest is er weer weinig te vermelden. Het is bijna rusttijd en dat ga ik zeker doen. De rusttijd duurde niet zo lang. Ik ben eruit gegaan om vervolgens lekker buiten in de zon verder te rusten. Wel moet ik in de gaten houden dat de morfinepleister niet in de zon komt, want dat is niet goed. Na de thee ben ik even naar de buren 3 huizen verderop gegaan, want Noah en Luca zijn alle twee jarig. Nee, nee het is geen tweeling. Rond 17:00 uur was ik weer thuis om het avondeten te verorberen. Heerlijk en ik heb alles opgegeten. Na het eten even een lading medicijnen slikken. Telebrix, Omeprazol, codeïne, macrogol en een flesje drinkvoeding. Het is een hele hoop en ik word er vol van. Het is bijna 21:00 uur en tijd om naar bed te gaan. Morgen de CT-scan.

26 juni 2015.

Ik ben er klaar voor. Het derde portie telebrix zit erin. Om 13:00 uur nog eens 20 ml en de rest meenemen naar het ziekenhuis. Mijn schoonzus Yvonne rijd mij naar Zwolle toe waar ik om 14:00 uur moet zijn. Vanmorgen heb ik weer eens voor het eerst auto gereden. Ik moest even tanken en het gaf een goed gevoel om weer eens achter het stuur te zitten. Rond het middaguur kreeg ik nog even een bezoekje van Gerry. Natuurlijk was ik wel benieuwd hoe het met hem is en hij natuurlijk hoe het met mij is. We zitten uiteindelijk in dezelfde molen die kanker heet. Zo de tas inpakken en wachten op mijn chauffeur. Het was mooi weer en toen wij aankwamen, moest ik eerst naar het lab om bloedbuisjes op te halen. Men kon dan gelijk bloed afnemen en dan hoef ik dat volgende week niet te doen. Leida en Yvonne zijn toen naar buiten gegaan om lekker te genieten van de zon en ik ben naar de afdeling radiologie gegaan waar de CT-scan word gedaan. Even na 14:00 uur was ik aan de beurt en drie kwartier later kon men het infuus weer uit mijn arm halen. De CT-scan was geslaagd. De bloedbuisjes met bloed weer even naar het lab brengen en toen de dames opzoeken. Rond 15:30 uur waren we weer thuis. Ik ben toen nog even gaan rusten en datzelfde heb ik na het diner gedaan, omdat we 's avonds op visite gingen naar oud buurtjes, Sandra en Vincent. Altijd weer gezellig.

27/28 juni 2015.

Zaterdag. Het is vandaag een heel belangrijke dag voor mijn grote vriendin Juno. Ze mag vanmiddag afzwemmen voor haar zwemdiploma A. Ik vind het een hele knappe prestatie als zij haar diploma heeft en dat verdient natuurlijk een cadeautje. Hopelijk is ze niet al te zenuwachtig, want ik weet dat ze het met gemak kan halen. 
JUNO ZET HEM OP. IK ZAL DE HELE TIJD VOOR JE DUIMEN.
Een foto van het zwemmen en haar diploma komt later wel op mijn blog te staan. Nu lekker aan de koffie, iets wat ik gisteravond ook al dronk. Ook heb ik weer eens een biertje gedronken en wat denk je, ze smaken als vanouds, maar dan wel met mate. De ochtend is lekker rustig verlopen en aan het begin van de middag waren we aan De Garve om samen natuurlijk met JoMaJuSe opa Henk en oma Sonja naar het afzwemmen van Juno te gaan. En wat denk je?  Linksboven de foto dat Juno in het water duikt om daarna door het gat onder water te zwemmen. Links de foto hoe Juno erg goed aan het zwemmen was en vlak voor ons langs zwom en natuurlijk rechts de foto waar het om te doen is. Het zwemdiploma A. Alles bij elkaar grote klasse van mijn grootste vriendin en dat verdient natuurlijk een cadeautje. Na afloop even een borreltje gedronken op het behalen van het diploma van Juno en daarna zijn wij naar huis gegaan om het avondeten te nuttigen. Helaas ging het weer een beetje verkeerd
 en kwam mijn stent weer dicht te zitten. Na een poosje veel hoesten kwam gelukkig de stent weer open en kon ik een klein stukje kippenvlees uitspugen. Gelukkig heeft het dus niet lang geduurd, maar het kostte wel veel energie en dat kon ik wel merken. Rond 22:00 uur ben ik naar bed gegaan. Gelukkig kon ik wel weer mijn medicijnen innemen, zodat dat tenminste door ging.
Zondag. De dag dat er weer een weegmoment is. Ik stond op rond 09:00 uur en ben gelijk naar de weegschaal gegaan. Ten opzichte van een week geleden ben ik in ieder geval weer aangekomen en ik ben nu 73 KG. zwaar. Wat deze dag mij brengt weet ik nog niet. Het lijkt in ieder geval mooi weer te worden. Even wat kleine klusjes doen met de hoge drukspuit. Mag op zondag. Daarna even chillen, want vanmiddag krijgen we visite van Leo en Suze. Gelukkig is alles weer open en toegankelijk voor alles wat erin gaat. Nog even een klein leuk dingetje te melden. Mijn vriendje Sepp kan al Engels praten. Hij zegt Sexy Lady (lachen). Als er weer wat te melden valt zal ik het schrijven.en anders tot volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten