maandag 8 juni 2015

De 40ste

8 juni 2015.

Vandaag ga ik weer naar mijn kanjers. Leida is er al en ik ga er zo naar toe. Eerst boodschappen doen met z'n 3en. Sepp kan dan weer mooi helpen met boodschappen op de band leggen. Ook heb ik deze ochtend mijn onco fysio. Het gebeurt niet vaak dat ik dit op een maandag heb, maar anders zie ik mijn therapeute deze week niet. Na de boodschappen ben ik dus naar fysio therapie geweest en ik heb heerlijk gesport. Thuis komend snel geluncht en daarna ben ik gaan rusten. De dag verloopt lekker rustig. Even een kleine boodschap doen en dan thee drinken aan De Garve. Het avondeten ging er goed in. Bij Majella lagen de foto's die we een aantal weken geleden gemaakt hebben en ze zijn schitterend geworden. Ook de lijst met de foto van Juno en Sepp is geweldig mooi. Morgen zal ik een foto hiervan plaatsen. Na het eten ben ik naar huis gegaan en vanavond is het zoals altijd op tijd naar bed.

9 juni 2015.

Wederom een nacht die ik in tweede verschillende delen kan opsplitsen. Tot een uur of 3 was het waardeloos en daarna heb ik gedroomd. Waarvan weet ik niet meer, maar het geeft wel het gevoel gat ik geslapen heb. Vanmorgen stond ik op om 07:00 uur. Het is weer tijd om Sepp en Juno naar school te brengen. Als ik bij hun thuis ben zijn ze alle twee erg blij als ik er weer ben. Juno schreeuwt dan Opieee en Sepp doet haar na. Lachen. Deze ochtend is het in ieder geval verder lekker rustig. Wel hoop ik dat ik telefonisch of via de post bericht krijg van Zwolle, wanneer de tweede stent geplaatst zal worden. Nu genoeg tijd voor andere dingen, maar eerst thee. Zoals ik gisteren meldde zou ik
vandaag een mooie foto van Juno en Sepp plaatsen op mijn blog. Hier is de foto. Nu is het weer tijd om Sepp vanuit Assen op te halen. Daarna snel naar huis en de lunch nuttigen, om daarna even te gaan rusten.Na mijn rustperiode van de middag werd ik wakker en ging snel naar beneden om te kijken of er ook post was en die was er. Vanuit Zwolle kreeg ik het bericht dat de tweede stent volgende week donderdag word geplaatst, dus deze week hoef ik mij nog niet druk te maken. Ik ben weer thee gaan drinken bij mijn kanjers en ook het avondeten ging er daar in. Wel ben ik erg moe en vanavond zal net zoals alle andere avonden deze longen op tijd weer op bed liggen. Ik kijk uit naar het consult met mijn oncoloog die ik deze week nog heb. Morgen is er een rustige dag en dan ga ik een paar kleine klusjes doen.

10 juni 2015.

Ik heb vannacht een tweede kussen erbij gepakt en ik heb nu het idee dat ik wel iets meer rust en slaap heb gehad dan alle vorige keren. Het voelt in ieder geval een stuk beter. Zeker na de nachtelijke medicijnen van rond 04:00 uur heb ik een ruk kunnen maken tot ongeveer 08:00 uur. Een half uur later ben ik eruit gegaan voor het ochtend gebeuren. Deze ochtend kregen we koffie visite van mijn zus Laura. Ook heb ik een begin gemaakt om de buitenmuur schoon te maken, want daar hebben ze met stoepkrijt zitten kalken. Ben er nog niet achter wat de beste methode is om het eraf te krijgen. Al twee keer met schoonmaakazijn gedaan, maar het komt er weer doorheen. De hoge drukspuit staat ook al gereed, dus dat gaan we ook proberen. Vanmiddag om 14:00 uur heb ik weer onco fysio en ik heb daar zin in.Na mijn onco fysio even gezellig een kopje koffie gedronken bij de receptioniste en even bijgekletst. Thuis komend alvast het vervoer voor volgende week regelen, zodat ik daar niet meer aan hoef te denken. De rest van de middag en avond is rustig verlopen. Het avondeten is er goed in gegaan en smaakte lekker. Ook al was het broccoli, wat niet mijn favoriete groente is. Morgen is er weer een ziekenhuis bezoek. Het is een consult met mijn oncoloog en ik heb wel een aantal vragen, waar ik zeker antwoord van hem op krijg, maar daarover morgen meer. Nu is het bedtijd.

11 juni 2015.

Ik ben er op tijd uit, omdat ik Juno en Sepp naar school moet brengen, samen met Majella. De nacht is weer in twee gedeeltes te splitsen. Ik voel mij goed en ik heb er zin in. De ochtend zal nog redelijk rustig zijn. Even op en neer rijden naar Assen, maar rond het middaguur heb ik het een stuk drukker. Natuurlijk moeten we Sepp weer ophalen en daarna moet ik gelijk doorrijden naar Zwolle. Ik heb om 14:45 uur het consult bij mijn oncoloog, maar een uur ervoor moet ik eerst bij bloedafname wezen.Ik heb ongeveer 40 minuten om vanuit Hoogeveen in het ziekenhuis te zijn. Moet lukken, dacht ik. Foutje bedankt. Ik zat vanmorgen fout met het feit dat ik Juno en Sepp zou wegbrengen. Joost is nog thuis en die brengt Sepp weg. Ik was er in ieder geval op tijd bij. Even tanken en dan de auto van binnen schoonmaken. Heerlijk rustig is het dan. Het wilde allemaal net. Tussen de middag Sepp ophalen en thuis brengen. Gelijk daarna moest ik doorrijden naar Zwolle  en om 13:45 uur was ik bij de afdeling bloedafname. Zoals altijd moest ik een uur later bij mijn oncoloog zijn. Ik had wel een aantal vragen en een van de vragen was of ik geen andere pijnmedicatie kon krijgen. In ieder geval eentje die langer werkt. Natuurlijk was dat geen probleem en ik krijg nu morfine pleisters. Men hoeft niet te schrikken, want heel vaak word morfine geassocieerd met de laatste levensfase. Dit is bij mij nog steeds niet aan de orde. Ik krijg morfinepleisters met de laagste dosering. Aanstaande maandag ga ik daar mee beginnen. Wel zal het de eerste twee weken invloed hebben op mijn rijden met de auto, want mijn lichaam zal er eerst aan moeten wennen. Als ik na twee weken geen reactie krijg op de morfine, dan mag ik weer auto rijden. Natuurlijk ben ik ook benieuwd hoe de tumor er nu uit ziet en over 2 weken ga ik de CT-scan weer in. Wederom weer een spannende uitslag. Al met al ben ik weer tevreden naar huis gegaan, maar eerst langs de apotheker in het ziekenhuis voor de morfinepleisters. Gelijk kreeg ik ook macrogol mee voor de ontlasting. De rest van de dag is rustig verlopen en ik ga alvast mijn tas inpakken, want er staat een verrassing voor de deur. Doei.

12 juni 2015.

Wij moesten er op tijd uit, want deze jongen moest weer een keertje naar Zwolle. Dit keer voor de 40ste herceptin kuur. Ik moest om 10:15 uur er zijn en Leida is mee gegaan. Wel eerst de auto vol pakken, want we gingen een weekendje weg. De kuur ging er op tijd door het infuus en nadat we afscheid hadden genomen van het verplegend personeel zijn wij naar Apeldoorn gereden. Het weer was prachtig en ik Apeldoorn aangekomen hebben Leida en ik ons erg goed vermaakt. Rond het middaguur eerst de lunch genuttigd. Het broodje beenham smaakte voortreffelijk. Daarna zijn wij wezen shoppen in Apeldoorn. Het is er erg gezellig druk. Aan het eind van de middag zijn wij naar ons hotel gereden in Beekbergen. Het hotel ligt er prachtig bij in de bossen vlakbij Beekbergen. Het hotel heet Wipselberg.Foto van de receptie rechts en het eetgedeelte links.
 Volgens mij was het vroeger een bungalowpark, want de hotelkamers waren huisjes van twee verdiepingen en geschakeld aan elkaar. Dat gedeelte leek niet echt op wat een hotel moest zijn. In Beekbergen hebben we gegeten en in het hotel een kopje koffie met een cointreau. Het waren wel hotelprijzen van een 4 sterren hotel wat ze schrijven. Moe maar voldaan lag ik rond 23:00 uur op bed.

13/14 juni 2015.

Zaterdag. Het was een goed ontbijt en die ging er ook goed in. Nadat ik de auto had ingepakt en we uitgecheckt hadden zijn wij richting Limburg gegaan. Jaap en Rina stonden daar op een camping vlakbij het plaatsje Reuver en ik had afgesproken dat wij wel een nachtje wilde blijven. Leida wist er niks van (surprise). Rond 10:00 uur reden we dus richting Venlo, waar het plaatsje vlakbij ligt. Ongeveer 1,5 uur later kwamen wij daar aan. Het was er mooi weer toen wij aankwamen. Onderweg wel regenbuien gehad. De middag hebben we besteed aan het shoppen in een outletcentre van merkkleding in Roermond. Het was er gigantisch druk daar. Tussendoor nog even naar het centrum van Roermond gegaan om wat te drinken. Het was er zonnig en gezellig in het oude centrum. De terrasjes waren goed bezet. Terugkomend op de camping hebben we het avondeten gegeten in het restaurant naast de camping en toen begon er bij mij een lichtje te branden. Toen ik samen met Bert het Pieterpad heb gelopen zijn wij ook langs dat restaurant geweest. Het ligt precies op de grens van Nederland en Duitsland. De route vanuit Venlo naar het zuiden komt daar langs. Ik heb een heerlijke schnitzel gegeten. Na afloop nog even een spelletje gedaan in de caravan en toen het bed in.
Zondag. Dit is de dag dat Leida en ik weer terug gingen naar Hoogeveen, maar eerst nog genieten van de zon die volop scheen in het zuiden van Nederland. Later kregen we te horen dat het in Hoogeveen had geregend. Lekker buiten ontbijten en de koffie nuttigen. Nog even gezellig kletsen en daarna de auto weer inpakken. Wij zijn rond 14:30 uur gaan rijden. Onderweg heb ik twee stops gehad. De eerste keer was vlak na Venlo om te tanken en de tweede was in de buurt van Apeldoorn, want ik moest mijn medicijnen nog innemen. Na twee uurtjes rijden waren we weer thuis in het koude Hoogeveen. Het scheelde wel 8 graden met het zuiden. Je kon niet buiten zitten, wat ze in Limburg nog wel deden tot aan het begin van de avond. Moe maar voldaan ben ik wel op tijd naar bed gegaan. Het was een goed weekend en nu op naar een heel andere week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten