vrijdag 1 mei 2015

Het verdriet deel 2

1 mei 2015.

Hoe we deze dag kunnen omschrijven weet ik niet. Het is de dag van de uitvaart van mijn lieve schoonmoeder. Word het een zware dag of een emotionele dag. Ik weet het niet. Wel zal het een dag worden met dubbele gevoelens. Afscheid nemen wat je eigenlijk niet wil. Het zal moeilijk zijn. Vanmorgen stond ik op om 07:00 uur. Ik ben van plan om mijn medicijn gebruik qua tijd iets te veranderen. Ik neem nu nog 4x per dag, om 9 uur, 15 uur, 21 uur en 3 uur, mijn medicijnen, maar dit wil ik een uur eerder doen. Ik denk dat het beter uitkomt en vooral de medicijnen van 's morgens. Deze ochtend bestaat voor mij uit een ziekenhuis bezoek voor mijn 38ste herceptin kuur. Ik moet er om 10:15 uur zijn dus de ochtend is helemaal bezet. Om 10:00 uur was ik op de afdeling dagbehandeling voor  de kuur en een kwartier later lag ik aan het infuus. Het verplegend personeel is altijd wel erg begaand met mij hoe de situatie dan is. Natuurlijk even mijn verhaal gedaan wat goed voelde. Een uur later was ik klaar en kon weer naar huis. Het ontbijt ging er goed in. Nu klaar maken voor een zware middag. Hoe dat was houd ik voor mij. Ik vind dit een erg privĂ© aangelegenheid. Ik ga vanavond verder met schrijven. Het was een mooi afscheid, vooral toen de kleinkinderen een gedicht voorlazen. Na afloop van de hele plechtigheid nog even bij va geweest en rond 20:00 uur heeft Erik mij naar huis gebracht. Het was goed zo.

2/3 mei 2015.

Zaterdag. Het is de dag na de crematie van mijn schoonmoeder en tegelijk is het ook haar geboortedag.  Je krijgt er wel een dubbel gevoel ervan. Ik heb een redelijk goede nachtrust achter de rug. Wel was ik vroeg wakker en ben om 06:15 uur eruit gegaan. Ik had best wel trek om iets te eten en heb een bord Brinta gegeten. Het zal waarschijnlijk komen doordat ik gisteravond misschien te weinig gegeten heb. Deze ochtend gaan we naar JoMaJuSe waar ook Jurjen zal komen. Daarna gaan we naar de fotograaf voor een gezinsfoto. We hebben nog een tegoedbon hiervoor. Ik zal mij op me mooiste laten vastleggen (ha, ha). Nog even een uurtje wachten tot mijn medicijn gebruik. De fotograaf heeft alle tijd voor ons genomen en ik weet nu al dat er hele mooie foto's bij zijn. Volgende week gaan we de foto's bekijken en uitzoeken. Vanmiddag gaan we op bezoek bij mijn schoonvader. De dag is alweer vol gepland. Wat de avond ons brengt weet ik nog niet. Aan het begin van de avond kwamen JoMaJuSe even op bezoek en dat vond ik fijn. Even bijkletsen en even wat drinken. Juno ging even spelen met haar vriendje hier in de buurt, Bas. Sepp vermaakte zich wel met de steentjes. Nu is het 20:00 uur en medicijnentijd en verder chillen.
Zondag. Het was even voor 08:00 uur dat ik eruit ben gegaan na een redelijk goede nachtrust. Uiteraard is het weer tijd voor de medicijnen en voor het ontbijt. Eerst even de badkamer in om mijzelf te wegen en wat denk je, stabiel 75 KG. zwaar. Wat mij deze dag brengt weet ik nog niet. Waarschijnlijk even bij mij schoonvader op visite en verder staat er niks op de planning. Ik denk dat ik wel mijn middagrust ga nemen, want het waren drukke dagen.De rest van de dag was inderdaad lekker rustig. Ik ben niet naar bed gegaan, maar ik heb lekker rustig op de bank gezeten. Voor de rest is er van deze dag niet veel te melden.

1 opmerking:

  1. Beste Rudy en Leida,
    Van harte gecondoleerd met het verlies van jullie moeder en schoonmoeder.
    Ik wens jullie en de hele familie heel veel sterkte voor de komende tijd.
    Groeten,
    Dirk Obbink.

    BeantwoordenVerwijderen