maandag 18 mei 2015

Bijna zover

18 mei 2015.

Ik heb een waardeloze eerste helft van de nacht gehad, maar na de nachtelijke medicijnen ging het wel een stuk beter. Het rare van alles is dat ik wel overal trek in heb. Zo ook het ontbijt. Gelukkig kwam de stoelgang op gang en ben 2 keer vlak achter elkaar naar het toilet gegaan. Het lucht wel erg op. Ik was om 09:00 uur aan De Garve om samen met Leida en Sepp boodschappen te doen. Na de boodschappen hebben we bij ons aan De Citroenvlinder de koffie genuttigd. Nadat ik Leida en Sepp weer had weg gebracht ben ik naar de apotheker gegaan om een lading medicijnen op te halen. Voordat ik aan de lunch begon ben ik weer 2 keer naar het toilet gegaan en dat voelde goed. Ik ben nog even gaan rusten en dat zal ik nog wel vaker doen deze week, want daarna zal ik waarschijnlijk minder rust krijgen, maar daarover later meer. Na de rustperiode heb ik een bakkie thee gedronken bij mijn vriendje Sepp en daarna lekker met z'n allen aan De Garve het avondeten genuttigd. De avond bestond natuurlijk uit op tijd naar bed.

19 mei 2015.

De nacht kan ik weer verdelen in tweeën. De eerste helft tot aan de medicijnen was waardeloos en na de medicijnen ging het een stuk beter. Ik heb in ieder geval een poosje niks gemerkt en werd rond 06:00 uur wakker. Ik denk erover om mijn medicijngebruik te verplaatsen. Het is nog steeds een beetje spelen met de tijd. Deze ochtend heb ik weer onco fysio en ik heb er best wel zin in. Ik voel mij goed, ook mede dat de ontlasting weer op gang is gekomen. Even een onsmakelijk verhaaltje. Eerst was het een taaie bende en nu is het veel smeuïger. Dat merk ik doordat het nu makkelijker gaat. Na mijn onco fysio even een bakkie drinken die ik gekregen heb van mijn therapeute. Gaat er altijd in en natuurlijk even bijkletsen met E. en P. die aan de balie zitten. Na de koffie snel naar De Garve om Leida op te halen, want we moeten naar Assen om mijn vriendje Sepp op te halen. De vakantie periode is weer voorbij. Toen we weer thuis waren ben ik naar huis gegaan en weer is er wat ontlasting vrij gekomen. Het voelt nu in ieder geval een stuk beter in mijn maag en darmstelsel. Het is theetijd, dus op naar De Garve. Nog even chillen en daarna even een stekkertje aanschaffen voor de Tomtom. Altijd handig om dit mee te nemen op vakantie. Na de avondmaaltijd die er goed inging ben ik naar huis gegaan. Aan mijn medicijngebruik wat betreft de nieuwe tijden zal ik waarschijnlijk nog even aan moeten wennen. We zien wel hoe de nacht is verlopen.

20 mei 2015.

Het is een ochtend om rustig aan te doen. Ik heb maar twee kleine dingetjes te doen en koffie drinken aan De Garve. Ik ben nu op tijd met mijn medicijnen. In plaats van 's morgens om 08:00 uur ga ik nu om 10:00 uur mijn medicijnen innemen. Hopelijk is dit beter voor mijn nachtrust, want nu moet ik dus ook 's avonds om 22:00 uur medicijnen innemen. Hopelijk slaap ik dan wel gelijk en kan ik 's nachts rond 04:00 uur ook een shot nemen. Het is het proberen waard. Vanmiddag ga ik op mijn kanjers passen, zodat Leida even bij haar vader op visite kan gaan. Wat de middag mij verder brengt weet ik nog niet, maar daarover later meer. De rest van de middag en avond is rustig verlopen. Wel is het nu zo, dat ik de medicijnen later inneem u ook later op bed lig. Het is 21:45 uur en heb net de medicijnen ingenomen. Ik voel mij goed en natuurlijk hoop ik dat ik straks een uurtje of 6 kan slapen, maar dat merken we wel. Welterusten en tot morgen.

21 mei 2015.

Ongemerkt had ik toch wel redelijk wat kunnen slapen. In eerste instantie was ik eruit gegaan om 1 uur en 15 minuten later ben ik er weer in gegaan. De volgende keer keek ik op de wekker en toen was het al 5 minuten over 4. Snel medicijnen innemen en toen weer naar bed. Even voor 7 uur werd ik wakker. Ik moet eruit, want ik ga samen met Majella, Juno en Sepp naar school brengen. Het ontbijt ging er goed in en daarna de wasstraat in. Rond 8 uur was ik aan De Garve. Toen ik weer thuis was heb ik samen met Leida lekker koffie buiten gedronken. Even wat kleine dingetjes doen en op tijd lunchen, want nadat we Sepp hebben opgehaald ga ik daarna gelijk door naar mijn onco fysio. Ik heb er zin in. Mijn onco fysio ging goed. Ik heb meer gefietst dan dat ik anders deed. Ook weer een goed gesprek gehad met mijn therapeute. Na afloop lekker thuis aan de thee en wachten op de tijd voor de medicijnen.De middag is besteed aan het inpakken van mijn koffer, want morgen heb ik daar niet veel tijd voor. De avond is besteed aan een paar bezoekjes die wij kregen. Onze buurvrouw Lisanne kwam ook nog even langs om ons een prettige vlucht en goede vakantie te wensen. Ik ben verder op tijd naar bed gegaan.

22 mei 2015.

De dag before en de dag van. Morgen is het de dag van onze vakantie, waar ik erg veel naar uit heb gekeken, maar eerst heb ik vandaag mijn 39ste herceptin kuur. Ik moet dus vandaag weer een bezoekje brengen aan mijn ziekenhuis in Zwolle. Ik heb een redelijk waardeloze nacht achter de rug. Weer was het verdeeld in een slecht en een goed gedeelte. Toch was ik wakker voor de wekker aan en voel mij goed. Ik moest snel naar het toilet voor de stoelgang en die is nu zeker goed op gang gekomen. Het gevoel zegt mij dat ik nu wel schoon ben. Het ontbijt ging er goed in en straks de wasstraat in. Ik moet om 10:15 uur aan het infuus liggen. Ik heb nog even tijd om te chillen en om de laatste twee selfies van mij en mijn kanjers hier te plaatsen.

















Zie hier her resultaat.
Ik was op tijd op de afdeling V3.3. Dat is de dag afdeling voor oncologie. Ik ben al heel veel geprikt en hier is het resultaat. Het is moeilijker om op bepaalde plekken te prikken als je al heel vaak op die plek bent geprikt. De aderen gaan los zitten en in vaktermen heet het dat dan de aderen kunnen gaan rollen. Gelukkig heb ik genoeg aderen en nu zit het infuus wat hoger op mijn arm. Ook mijn bloeddruk, pols en zuurstof zijn perfect.
Bloeddruk: 123/76
Pols: 77
Zuurstof: 98%
Uiteraard ben ik hier ook dik tevreden mee. Rond 12:00 uur was ik weer thuis. Lekker lunchen en dan naar bed voor de rust. Na de rust ben ik nog even op verjaardagsvisite geweest. Het avondeten ging goed. Ik ben nu wel moe en ga straks na de koffie naar bed om nog even te rusten, want het word verder een slapeloze nacht. Μέχρι αύριο στην Ελλάδα (tot morgen in Griekenland).

23/24 mei 2015.

Zaterdag. Het is eindelijk zover. Afgelopen nacht zijn we rond 01:00 uur vertrokken naar Schiphol. Erik heeft ons weggebracht. Ik heb er erg lang naar uitgekeken en waar wij naartoe gaan, daar wilde ik altijd nog een keer naar toe, Parga, Griekenland. Wij vlogen om 5 uur in de morgen en de vlucht ging voorspoedig. Plaatselijke tijd waren we er om 9 uur en het weer lachte ons toe. Heel wat anders dan in Nederland. Om 11:00 uur hadden we ons in gecheckt in ons appartement. De eerste dag is een echte chil dag en een dag om te verkennen. Het weer is perfect. 

In de middag zijn we naar boven gelopen waar we een heel erg mooi uitzicht hebben op de boulevard van Parga. Foto's zullen snel volgen. 

Uiteraard zijn we 's avonds uit eten geweest en dat betekend voor Griekse begrippen pas eten na 20:00 uur. Het smaakte erg goed en moe maar voldaan zijn we rond 23:00 uur naar ons appartement gegaan voor de nachtrust.
Zondag. Ik heb een waardeloze nachtrust achter de rug, mede door het gehoest van Leida. Rond 09:00 uur ben ik eruit gegaan. Lekker wassen en op naar de bakker om broodjes te kopen voor het ontbijt. Het weer is al goed, dus lekker ontbijten op het balkonnetje. Na het ontbijt zijn we gaan wandelen in Parga om daarna een lekker kopje cappuccino te drinken. De middag is besteed aan lekker liggen aan het kiezelstrandje. Het weer is er goed voor en de temperatuur was rond de 25 graden. Helaas gaat de excursie van morgen niet door door gebrek aan belangstelling. We hebben toen maar een auto voor 4 dagen gehuurd en gaan zelf op onderzoek uit. Het restaurant waar we gisteren hebben gegeten was goed, dus we zijn er vanavond ook weer geweest. Ik heb lekkere

stifado gegeten, dat is rundvlees met uien. Wel heb ik heel erg vol gevoel en je raad het nooit, maar ik heb mijn glas bier niet opgedronken. Na het eten nog even wandelen op de boulevard en dan een cappuccino en een glas cointreau. , om daarna weer naar bed te gaan. Morgen is de eerste dag dat we er met de auto er op uit gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten