maandag 4 mei 2015

Een rustige periode?

4 mei 2015.

Vanmorgen stond ik op even voor 08:00 uur na een goede nachtrust. Wat mij opgevallen is de afgelopen nacht is dat ik pas wakker werd even voor 03:00 uur, terwijl normaal ik een uur eerder wakker zou moeten worden voor mijn medicijnen. Op zich zelf een fijn gevoel en ik hoop dat dit zo voort zet. Wel ga ik vandaag weer over op de medicijnen voor mijn stoelgang, want die komt ook niet op gang. Ik had gehoopt dat ik zonder medicijnen zou kunnen, maar dat is niet het geval. Buiten dit voel ik mij goed en ga met veel plezier naar De Garve om even op mijn kanjers te passen. Het is vandaag weer oppas dag. Leida is nu even naar haar vader, want het de verjaardag van mijn schoonvader. Ondanks alles, wil ik mijn schoonvader toch feliciteren. Pa gefeliciteerd met jou 93ste verjaardag. Het is nu 10:30 uur en lekker aan de koffie. Hopelijk helpt die ook een beetje met de stoelgang op gang komen.Het was gezellig samen met Juno en Sepp. De lunch heb ik thuis genuttigd. Gelukkig is ook de stoelgang weer een beetje op gang gekomen. Wel heb ik de medicijnen daarvoor ingenomen. De thee heb ik weer gedronken bij MaJuSe. Het was er gezellig en we hebben lekker buiten gezeten. Na het avondeten ben ik naar huis gegaan en even na 20:00 uur ben ik koffie gaan drinken bij mijn schoonvader, om vervolgens rond 21:30 uur weer thuis te zijn en naar bed te gaan.

5 mei 2015.

Het is Bevrijdingsdag en als ik zo naar buiten kijk is het ook mooi weer. Misschien wel even tijd om erop uit te gaan. Na een onrustige nacht, voelt het in ieder geval wel goed. Ook de rust voelt goed, want ik stond op om 09:00 uur. Wel merkte ik dat ik medicijnen moest hebben. We zien wel wat deze dag ons brengt. De dag is lekker rustig verlopen. We wilden in eerste instantie kijken of er in Hoogeveen wat te doen is, maar helaas. Het weer werkte ook niet mee in de middag. Ik had mooi de tijd om de fietstoeter van Sepp te maken en dat is ook gelukt. Mijn vriendje zal wel blij zijn en aanstaande vrijdag gaan we de toeter samen weer op zijn fietsje vastmaken. Rond koffietijd in de middag zijn we even op visite gegaan bij Leo en Suze. Voor de rest is er niet veel te melden. Ik ben rond 21:00 uur naar bed gegaan.

6 mei 2015.

Ik heb een nachtrust achter de rug die ik in twee gedeeltes kan omschrijven. Tot ongeveer 02:00 uur was die waardeloos en nadat ik mijn medicijnen heb ingenomen ging het veel beter. Ik stond op even na 8 uur. De medicijnen moeten er eerst doorheen en daarna het ontbijt. Ik voel mij goed en heb zin in mijn onco fysio. Het zal wel even een poosje duren voordat ik daar aan kan beginnen, want de afspraak staat gepland om 12:00 uur. Heerlijk rustig aan doen is ook wel fijn. Het klinkt raar, maar ik heb ook zin om vanmiddag weer eens boodschappen te doen met Leida. Wat de rest van de dag mij brengt weet ik nog niet. De dag is rustig verlopen en het lijkt wel of ik niks te doen heb. Het avondeten smaakte goed en ik hoop ook dat de bruine bonen hun uitwerking zullen doen. Vanavond weer op tijd naar bed. In ieder geval rust ik wel uit ook al slaap ik niet tot aan de nacht medicijnen.


7 mei 2015.


Ik heb een waardeloze nacht achter de rug en vanmorgen vroeg kreeg ik last van zuurbranden en dat is niet fijn. Ik ben er vannacht om 01:00 uur uit gegaan en heb eerder mijn medicijnen genomen. Ik kon de slaap niet vatten. Toch ben ik op een gegeven moment wel in slaap gevallen, totdat ik dus last kreeg van zuurbranden. Waarschijnlijk toch te ver onderuit gelegen, zodat de gal wel omhoog kon komen. Wel is de stoelgang weer langs geweest en dat was ook wel weer een opluchting. Ik zal deze ochtend niet aan de koffie gaan, maar gewoon weer een glas thee drinken. Misschien helpt het een beetje om het zuurbranden niet op te roepen. Deze dag zal ik een beetje besteden aan wat administratieve handelingen, zodat alles weer een beetje op orde is. Niet dat het een rommelzooitje is, maar opgeruimd staat netjes. Voordat wij koffie gingen drinken heb ik een aantal druiven gegeten en helaas bleef er een stukje druif in de stent vastzitten. Ik kon het merken met thee drinken. Gelukkig is een druif vrij zacht en snel was de stent weer vrij van alle obstakels, zodat ik weer op mijn manier kan eten. Het is nu de derde keer en iedere keer is de stent vanzelf weer open gegaan, dus geen ziekenhuis bezoek. De lunch gaat er goed doorheen en dat voelt goed. Vanmiddag ga ik een paar kleine boodschapjes doen, dus de middag is volgeboekt. Het avondeten ging er geweldig lekker in en ik had er geen last van. Na het eten lekker chillen, want morgen is weer een drukke dag en ik heb er heel veel zin in. Wat er op de planning staat leest men morgen wel. Ik kijk er naar uit.

8 mei 2015.

Ik heb een redelijk goede nachtrust achter de rug. Wel natuurlijk met een onderbreking om medicijnen in te nemen, maar dat word zo langzamerhand normaal. Even voor half 8 stond ik op en had trek in een bord Brinta, die er ook goed inging. Deze ochtend ga ik oppassen op mijn twee kanjers en daar heb ik ontzettend veel zin in. Ik heb mijn onco fysio ervoor moeten verzetten naar vanmiddag. Wat we gaan doen weet ik nog niet, maar waarschijnlijk moet ik weer een tent gaan bouwen, zodat Juno en Sepp erin kunnen zitten. Zoals gezegd heb ik dus vanmiddag mijn onco fysio. Ik voel mij goed en heb natuurlijk ook daar zin in. De ochtend verliep rustig. Wel is het zo dat Sepp behoorlijk hoge koorts heeft en erg lusteloos is, tenminste als de zetpil is uitgewerkt. Hopelijk knapt mijn vriendje snel weer op. Mijn onco fysio van vanmiddag verliep goed. Ik heb weer voor het eerst weer geroeid. De laatste weken doe ik de cardio alleen met de fiets. Het avondeten was lekker en hebben genuttigd bij JoMaJuSe. Leida heeft lekker gekookt. Na de koffie die ik thuis heb gedronken ga ik naar bed, want er komen nog drukke dagen aan.

9/10/mei 2015.

Zaterdag. Ik heb een echt waardeloze nachtrust achter de rug. Volgens mij heb ik vanaf een uur of 5 de ogen goed gesloten gehad. Ik ga nu een beetje spelen met de kussens die ik heb, want het kan ook daar wel eens aan liggen. We moeten van alles uit proberen. Toch stond ik vanmorgen redelijk fit op en had trek in een boterham die er lekker inging. Nadat we thuis even een kopje koffie hadden gedronken gingen we samen met JoMaJuSe naar de fotografe, om foto's die we vorige week hebben laten maken, uit te zoeken. Na afloop ben ik in ieder geval dik tevreden en volgens mij de rest ook. Het zijn hele mooie foto's geworden. Of het nou de foto is van het hele gezin of van mij met Leida, Juno en Sepp. Ook vind ik de foto waar ik samen met Jurjen en Majella op sta ook erg mooi. Eigenlijk is het moeilijk om te kiezen en zijn alle foto's die we hebben uitgekozen erg mooi geworden. Speciaal de foto's van Juno en Sepp die nog ongedwongen op de foto staan, zijn erg mooi. De fotografe nam alle tijd voor ons. Nadat we weer thuis waren heb ik lekker de lunch genuttigd om daarna even te rusten. Na de rust gaan we naar het reisbureau voor de tweede poging om op reis te gaan. Het is gelukt om een reis te boeken en waar die naar toe gaat vertel ik nog niet. Wel naar mijn favoriete vakantieland. Eventjes samen een borreltje erop gedronken en na het avondeten ben ik gaan rusten, want vanavond krijgen we visite.
Zondag. Ik stond vanmorgen op rond 08:30 uur en ik heb een goede nachtrust achter de rug. Ik heb andere kussens onder mijn matras gedaan en nu lig ik niet meer zo erg schuin. Hopelijk is dit de goede ligging voor mij. Aan het eind van de ochtend zijn we naar JoMaJuSe gegaan, want ze hebben ons uitgenodigd om te gaan brunchen. Het was verschrikkelijk mooi weer en we hebben heerlijk buiten gegeten. Zie hier een paar foto's.

 Ik moet wel even melden dat Juno een groot gedeelte van de brunch heeft klaar gemaakt en dat deed ze heel erg goed. Heerlijk wafels met slagroom en vruchten, kleine croissantjes en lekkere bolletjes. Ik heb in ieder geval heerlijk gegeten en wil natuurlijk JoMaJuSe daarvoor hartelijk bedanken. Na afloop nog even een kopje koffie en rond 13:00 uur werd ik opgehaald door Erik, want ik ga naar Dalfsen om de dames handbal te kijken die moeten spelen tegen V.O.C. uit Amsterdam voor het Nederlands kampioenschap. Ik moet wederom de directeur van Foreco  bedanken voor het vrijkaartje voor deze wedstrijd. Zo langzamerhand kennen we elkaar wel en hij vraagt dan ook altijd wel hoe het met mij is als ik erbij ben. Rond 17:00 uur was ik weer thuis en kon terug kijken op een mooie dag. Even later kwam Leida ook thuis en samen hebben we lekker soep gegeten met stokbrood. Ik kon wel merken dat ik een druk weekend heb gehad. Mijn eigen Moederdag is er doorheen geschoten en die gaan we volgende week inhalen. Nu op tijd naar bed en ik schrijf, tot morgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten