maandag 11 mei 2015

De voorbereidingen

11 mei 2015.

Deze week begin ik alvast om een aantal dingen voor te bereiden voor onze vakantie. Het zullen kleine dingetjes zijn, maar wel heel erg belangrijk, zoals genoeg medicijnen meenemen en mijn medisch paspoort in orde maken. Deze ochtend stond ik op om 8 uur en had trek in het ontbijt die er lekker inging. Deze ochtend ga ik koffie drinken aan De Garve. Het is zeer goed weer dus dat zal buiten koffie drinken worden. Na de koffie alvast de eerste hoeveelheid paracetamol aanschaffen, want daar ben ik een grootgebruiker van geworden. Ik mag de maximale hoeveelheid daarvan nemen en dat is 8 per dag. Dat betekend dus dat ik 64 pilletjes in ieder geval mee moet nemen op vakantie. Na de lunch heb ik een pasfoto laten maken die ik moet plaatsen in mijn medisch paspoort en die is natuurlijk gigantisch mooi geworden (ha, ha). Rond 15:00 uur weer thee drinken en daarna ben ik een eindje gaan wandelen om vervolgens het avondeten te nuttigen bij JoMaJuSe. We hebben heerlijk buiten gegeten. Juno en Sepp hebben zich goed vermaakt. Na het avondeten ben ik naar huis gegaan, want ik had geen medicijnen meegenomen. Vanavond lekker chillen en op tijd naar bed, want morgen is het weer sporten geblazen.

12 mei 2015.

 Ik was voor de wekker aan wakker na een nachtrust die ik in twee delen kan omschrijven. Onrustige periodes afgewisseld met periodes dat ik ongemerkt toch geslapen heb. De ochtend zal grotendeels bestaan uit mijn onco fysio, waar ik op dit moment veel zin in heb. Ik voel mij goed. Soms heb ik het idee dat ik als ik rechtop zit er beter aan toe ben dan wanneer ik lig. Ook zal ik nog even een paar kleine dingetjes regelen bij mijn huisarts wat betreft mijn medicijn huishouding. Voor de codeïne wil ik een grotere voorraad hebben. Zoals het nu is zal ik de voorraad ophebben als we op vakantie zijn en dat kan niet. Voor de rest is er niet veel te melden tot nu toe. Mijn onco fysio is erg goed gegaan. Wel heb ik niet alles kunnen doen, doordat andere spieren teveel gingen werken. Dat waren de kaakspieren (praten). Het voelde allemaal goed en mijn hartslag was ook goed. Mijn fysiotherapeute vond dat ik er goed uitzag. Voordat ik aan het sporten ging heb ik eerst bij de assistente van mijn huisarts de medicijnhuishouding geregeld en dat was geen enkel probleem. Even voor 12:00 uur was ik weer thuis. Lekker lunchen en daarna boodschappen doen. De middag bestond uit lekker in huis aan rommelen. Ik was even boven op zolder en toen ik beneden kwam stond er een hele mooie bos bloemen beneden, die we gekregen hebben van Majella.
Majella super bedankt. Je weet dat we altijd klaar staan. De rest van de dag is lekker rustig verlopen.

13 mei 2015.

Het is een dag dat we samen met Juno en Sepp op stap gaan. Voor mijn kanjers is het nog vakantietijd en we wilde nog wat doen met de kids. We zijn naar Ballorig geweest in Meppel. Dat is een overdekt speel paradijs in Meppel. Het was er lekker rustig en Juno en Sepp hebben zich giga kunnen vermaken. zie hier een paar foto's en een filmpje.


















Zoals je ziet vermaken meneer en mevrouw zich best. Natuurlijk was er tussendoor patat en een frikandel die er erg goed ingingen. Aan het eind van de pret nog even een ijsje, want van al dat spelen krijg je het warm. Mijn vriendje Sepp had het toen helemaal gehad. Toen wij rond 14:30 uur weer thuis waren ging Juno leuk spelen met de kids hier uit de buurt. Het is leuk hoe ze mee kan spelen met Bas of Phileine. Ze word helemaal opgenomen. Het avondeten hebben we met JoMaJuSe hier gegeten en dat ging er goed in. Wel was ik moe, dus weer op tijd naar bed. tot morgen.

14 mei 2015.

Juno heeft afgelopen nacht bij ons gelogeerd. Iets wat allang op haar verlanglijstje stond en natuurlijk mocht ze dat ook. Ze heeft op haar eigen kamer geslapen, wat in het begin wel spannend was, maar mijn grote vriendin heeft het goed gedaan. Even na 20:00 uur moest ik nog even boven komen, maar daarna is ze gelijk gaan slapen. Natuurlijk was ze best wel moe van de dag van gisteren. Vanmorgen stond ze even na 07:00 uur naast mijn bed en vlak daarna zijn wij met z'n tweetjes naar beneden gegaan. Vandaag was weer een leuke dag, want we gaan naar Wings en Wheels op het vliegveld hier in Hoogeveen. Oude auto's, vliegtuigen en tractors kijken. Natuurlijk had ze het ontbijt heel erg snel op. Rond 10:00 uur zijn we eerst naar De Garve geweest om daar een kopje koffie te drinken, om daarna met z'n 6en naar het vliegveld te gaan. Natuurlijk was het spannend om te kijken hoe een vliegtuig opstijgt. Leuker is om op een trekker te zitten of in een zweefvliegtuig.


Dikke pretletters dus, zoals je ziet. Rond 13:00 uur wilde ik naar huis, want ik werd moe en wilde rusten. Gelukkig waren mij twee kanjers ook aan de latten en volgens mij konden die ook wel wat extra rust gebruiken. Ik heb in ieder geval na de lunch heerlijk gerust. De rest van de dag is rustig verlopen. Hoe de nacht was leest men morgen wel.

15 mei 2015.

Ik merk iets in mijn lichaam en dat is niet verkeerd. Ik heb een betere nachtrust achter de rug. Ik merk dat aan verschillende dingen. De tussenpozen dat ik wel slaap zijn langer er er zijn er meer van. Ook kan ik op meerdere manieren liggen zonder dat ik ergens last van heb en dat is ook wel prettig. Natuurlijk hoop ik dat dit zich voort gaat zetten en dat ik met een onderbreking van medicijn gebruik lekker kan slapen. Deze ochtend stond ik op even voordat de wekker af zou gaan. Ik heb vanmorgen onco fysio en heb er zin in. Ook het ontbijt van twee boterhammen ging er goed in. Als dit zich zo voortzet krijg ik een goede vakantie en ik kijk er erg naar uit. Griekenland ik kom er weer aan.
Medisch gezien ben ik er klaar voor. Volgende week kan ik de herhaal medicijnen ophalen en de papieren zijn ook allemaal in orde. Wat dat betreft kunnen ze niet vervelend gaan doen.Na de lunch ben ik gaan rusten, want je weet maar nooit wat er in het weekend langs kan komen. En zoals altijd hebben we vanavond wat te doen. We gaan op visite. Ik ga dus na het avondeten ook nog even rusten, zodat ik het vanavond goed vol kan houden.

16/17 mei 2015.

Zaterdag. Ik stond vanmorgen op even voor 08:00 uur en had in gedachten dat het zondag was, dus ik ben mij eerst gaan wegen. Toen ik mij aan het wegen was kwam ik er achter dat het pas zaterdag is. Ik had wel trek in een boterham dus naar beneden voor het ontbijt. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe Juno het heeft gedaan met zwemmen. Het was allemaal lekker relaxed deze ochtend en ik heb dan ook lekker rustig gedaan. Na de lunch ga ik weer even rusten om vanavond toch wel wat langer op te blijven. Ik voel mij goed en na de rust hebben we even geshopt om vervolgens even bij mijn schoonvader langs te gaan om een paar batterijen te brengen. Na het avondeten ben ik weer gaan rusten om vervolgens visite te ontvangen en we na een lange tijd weer eens te rummicub te spelen.
Zondag. Ik heb voor mij doen een redelijke nachtrust achter de rug. Wel met de nachtelijke onderbreking, maar daarna heb ik volgens mij iets van 4 uur achter elkaar kunnen slapen. Vanmorgen net als gisteren even gewogen en nu is het dus wel zondag. Ik ben 75 KG. zwaar. Men was benieuwd hoe zwaar het gisteren was. Nou ik kan mededelen dat het toen 74 KG. was. Alles hangt volgens mij een beetje samen met mijn stoelgang. Na het ontbijt ben ik er nog even ingedoken om voor mij laat op te staan. De ochtend zal bestaan uit een verlaat bezoekje aan mijn moeder. De rest van de dag weet ik nog niet wat die mij biedt. Na de lunch ben ik weer gaan rusten om vervolgens na de middag koffie samen met Leida een wandeling te maken. Toen we terug waren heb ik alvast aan het Griekse leven kunnen wennen en heb dus een glaasje ouzo gedronken, Yamaz. Ik voelde mij niet zo lekker en ben dan ook 's avonds op tijd naar bed gegaan. Doordat ik erg slecht naar het toilet kan merk ik dat met alles wat in mijn maag zit. Nadat ik een poosje op bed lag kwam er toch een beetje inhoud van mijn maag via de bovenkant eruit. Het was wel een opluchting en probeer daarna toch te gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten