maandag 20 april 2015

En nu de voortgang

20 april 2015.

Wederom een waardeloze nacht. Hij was wel iets beter dan de nacht ervoor. Vooral het begin en het eind was wel redelijk. Niet dat ik sliep voor zover ik weet, maar ik kon langere poses rustig liggen. Voor de koffie heb ik contact gehad met de afdeling endoscopie i.v.m. de klachten die ik heb in de buurt van de stent. Ik heb verteld wat de klachten zijn en de daarbij komende bijwerkingen. Slapeloze nachten. Na de koffie zijn Leida en ik boodschappen gaan doen en tijdens het boodschappen doen kreeg ik al een telefoontje terug. Ik krijg nu een poliklinisch onderzoek en dat zal al vanmiddag plaats vinden. Ik ben er wel blij om en hopelijk vinden ze een oorzaak of krijg ik in ieder geval medicijnen tegen de pijnklachten. Even na twaalf uur belde de huisarts ook en die is erg benieuwd wat de uitkomst is. We hebben in ieder geval een afspraak gemaakt. Hoe het afloopt leest men later wel. Vanmiddag waren Leida en ik rond 14:30 uur op de poli van de maag, darm en leverartsen. Ik heb mijn verhaal gedaan en natuurlijk ook een aantal vragen gesteld. Wij kregen op alles heel erg netjes een antwoord met uitleg via de computer waar hij de röntgenfoto liet zien. Wij weten nu tot waar de stent loopt en hoe de klachten zich voordoen. De stent loopt voorbij de maagklep en zit ongeveer 2 cm. in mijn maag. Doordat de stent zover doorloopt heeft mijn maagklep geen functie meer en dat veroorzaakt de scherpe pijn van maagzuur. De dosis maagzuur remmers mag ik verdubbelen van 400 mg. naar 800 mg.. De andere pijnen die ik heb gaan we in eerste instantie te lijf met paracetamol met codeïne. Dit mag ik voor het slapen innemen met 1000 mg.. Deze medicijnen krijg je wel op recept, maar moet je zelf betalen. Dit recept heb ik aangevraagd bij mijn huisarts die even later belde. Het recept lag klaar bij de apotheker. Natuurlijk snel de kids informeren hoe de vork in de steel zit. Natuurlijk hoop ik dat ik aankomende avond eindelijk een goede nachtrust krijg en morgen goed op sta. Het avondeten ging er goed in en na het eten even chillen tot aan de thee om daarna te gaan slapen.

21 april 2015.

Super, super, super. Wat ben ik blij met de medicijnen die ik heb gekocht. Ik heb een redelijk goede nachtrust gehad. Gisteravond lag ik rond 21:00 uur op bed en een half uur later begonnen de medicijnen te werken. Eindelijk even zonder pijn op bed liggen is een verademing. Jammer genoeg zijn ze na een uur of 6 uitgewerkt, dus rond 03:00 uur ben ik er even uit gegaan om nieuwe medicijnen in te nemen. Na meer dan twee weken geen nachtrust te hebben gehad heb ik nu heel veel rust gehad. Vanmorgen stond ik op even voor 07:00 uur, want het is weer oppas dag. Straks eerst Juno en Sepp wegbrengen en daarna heb ik onco fysio. Ik heb er zin in. Natuurlijk zijn mijn gedachten ook bij mijn schoonmoeder die in het ziekenhuis ligt en morgen word behandeld aan een giga galsteen. Wat de dag mij verder nog brengt weet ik nu al, maar daarover later meer. Tijdens mijn onco fysio ben ik met een andere patiënt en fysiotherapeut mee geweest trappen lopen. Ik kreeg respect voor de patiënt dat hij de ongeveer 80 traptreden van de nooduitgang op en neer kon lopen. Na de fysio natuurlijk weer Sepp ophalen en na de lunch ben ik even naar Het Toon Hermans Huis gegaan. Ik ben nog steeds op zoek naar een schrijver en gelukkig was daar een schrijver aanwezig. Ik heb een gesprek met hem en zijn collega gehad en dat word vervolgt. Om 15:15 uur heb ik Juno van school gehaald en die ging natuurlijk spelen met een vriendinnetje op de nieuwe trampoline van Juno en Sepp. Rond 16:00 uur ben ik samen met Sepp naar Majella gegaan. In Meppel kreeg ik een heel erg goed gevoel en dat gevoel is ook bewaarheid. Binnen afzienbare tijd komt Majella weer thuis slapen. Ik ben heel erg gelukkig en van geluk heb ik wel een traantje weg moeten wegen. Ik ben ook maar een mens. Na het avondeten heb ik alleen Juno en Sepp naar bed gebracht. Sepp gaat er 1,2 huppekee in en met Juno heb ik even gezellig gepraat. Het zijn echt twee hele grote TOPPERS. Nog even samen met Joost lekker koffie gedronken en we hebben samen even kunnen praten, wat mij ook weer een goed gevoel gaf. Ik was blij dat ik weer thuis was en kon snel mijn medicijnen innemen, want die was ik vergeten mee te nemen. Rond 21:30 uur lag ik moe, maar gelukkig in mijn bed.

22 april 2015.

Na weer een goede nachtrust ben ik eruit gegaan rond 08:30 uur. Ik had best wel trek en het ontbijt ging er dan ook lekker in. Vandaag is een dag van alle administratie weer even bijwerken en voor de rest lekker chillen. Wel ga ik mijn medicijn gebruik volledig nuttigen om ook op de dag een goed gevoel te houden. Ik zal dat binnenkort met mijn huisarts bespreken. Nu ga ik de wasstraat in. De ochtend was lekker rustig. Wel kreeg ik een telefoontje van mijn huisarts. Ze wilde het huisbezoek van aanstaande vrijdag verplaatsen naar vandaag en dat vond ik geen enkel probleem. Sterker nog, ik heb een aantal vragen. Om 11:30 uur heb ik weer mijn medicijnen in genomen, want ik kreeg weer last van de stent streek. Rond 12:30 uur was mijn huisarts er en we hebben met z'n 3en een goed gesprek gehad. Mijn medicatie van paracetamol met codeïne (niet vergoed door de zorgverzekering) word veranderd naar alleen codeïne (wel vergoed door de zorgverzekering). De paracetamol kan ik zelf aanschaffen bij de drogist en alles scheelt behoorlijk in de portemonnee. Gelukkig zit mijn huisarts en ik op dezelfde denkwijze over de mensen die het geld beheersen. Ook krijg ik movicolon voor de stoelgang. Verder hebben we nog over de toekomst gehad, maar dat is voor ons privé alleen (gezin). Ik heb een goed gevoel aan ons gesprek over gehouden en een medicijnpaspoort waarin staat dat ik een stent heb en mijn overige medicatie. Nadat ze weg was lekker de lunch gegeten die er goed inging. Nu wachten op een telefoontje vanuit Zwolle, want die staat voor vandaag gepland. De recepten die ik van de huisarts heb gekregen lagen al klaar bij de apotheker, dus die zijn ook al binnen. Het avondeten wat bestond uit wortels, aardappelen en een stukje zalm ging er goed in. Vooral de zalm was lekker. Daarna lekker chillen en het is nu 20:30 uur en ga boven op bed voetballen kijken. Tot morgen.

23 april 2015.

Ik heb wederom een redelijk goede nachtrust achter de rug. Wel weer met een onderbreking om medicijnen in te nemen, maar dat zal waarschijnlijk wel gaan wennen. Ik voel mij er in ieder geval goed bij. Vanmorgen stond ik op even na 8 uur en ik had trek in een bord Brinta. Na het ontbijt even de wasstraat in en dan lekker alles even opruimen, want ik heb nog een stapeltje papieren, over mijn ziekte,die in moet archiveren. Het is nu 10:00 uur en dus koffietijd. De ochtend is lekker rustig verlopen en rond 10:30 uur was ik weer toe aan mijn medicijnen. Ik zal waarschijnlijk mijn verdere leven lang deze medicijnen moeten en zelfs willen gebruiken. Het zijn de lekkerste "snoepjes" die ik de laatste tijd heb gehad. Hoe de middag verloopt weet ik nog niet. Wel heb ik een paar dingetjes op mijn verlanglijstje staan die hopelijk doorgaan. De middag bestond uit een leuk klusje, want ik heb de tuinpomp weer in elkaar gezet en aangesloten. Ik heb het nog steeds in de vingers, want hij werkt weer. Rond 14:00 uur ben ik weer even naar het Toon Hermans Huis geweest om te praten met een schrijver. Er is mij weer iets duidelijk. Helaas kregen we ook slecht nieuws. Niet over mij of over Majella. Dit zal voor ons weer een diepe wond achter laten. Wat precies, daar wijd ik niet over uit. Het is te privé. Het avondeten ging er goed in. Ik ben nog een poosje op gebleven en halverwege de avond hebben Leida en ik even een klein borreltje gedronken.

24 april 2015.

Vanmorgen werd ik wakker van de wekker die stond op 06:50 uur. Vandaag gaan we op Juno en Sepp passen. Eerst moeten we ze naar school brengen. Ik voel mij fit. Alleen hoop ik dat de stoelgang vandaag op gang komt. Ik doe er genoeg voor, zoals vezelrijke voedsel en een medicatie. Ook eet ik mango, wat ook moet bevorderen. Gelukkig heb ik er geen last van, maar voordat dat komt. Deze ochtend is ook weer de ochtend dat ik onco fysio heb. Al met al een drukke ochtend.Nadat we Sepp hebben gebracht bij zijn school en ik Leida heb afgezet aan De Garve ben ik naar Move2Be gegaan. Eerst even langs de huisarts om mijn Europees medisch paspoort op te halen, want die had mijn huisarts ingevuld. Nu heb ik een document, waarin staat dat ik een stent in mijn lichaam heb. Tijdens het sporten natuurlijk even alles weer verteld wat er de afgelopen dagen is gebeurt en nog staat te gebeuren. Nadat ik klaar was even een kopje koffie drinken bij de receptioniste die ook altijd naar mij luistert en heel erg belangstellend is. Rond 11:45 uur moesten we eerst mijn vriendinnetje van school halen en daarna gelijk doorrijden naar Assen om Sepp op te halen. Nadat ik weer in Hoogeveen was en Leida, Juno en Sepp aan De Garve had afgezet, ben ik naar huis gegaan voor de lunch en om te rusten. Rond 16:00 uur ben ik weer naar mijn kanjers gegaan, want er staat iets moois te gebeuren.
MAJELLA KOMT WEER THUIS. Natuurlijk is dit geweldig nieuws en de kids waren natuurlijk helemaal blij. Ook de ouwe moest even een traantje wegpinken. Leida had gekookt, zodat we met z'n allen lekker buiten konden eten. Ik had wat ijs van huis meegenomen, zodat het een koel einde werd. Nog even een kopje koffie drinken bij JoMaJuSe en toen naar huis, want ik moet weer mijn medicijnen even innemen. Misschien wel heel verstandig om altijd een paar medicijnen bij mij te houden. Rond 22:00 uur ben ik het bed in gedoken met al mijn gedachten bij Juno. Zet hem op met zwemmen.

25/26 april 2015.

Zaterdag. Vanmorgen werd ik wakker even na 08:00 uur en ben eruit gegaan voor het ontbijt. Ik had wel trek. Ook de stoelgang is er weer geweest, wat een opluchting is. De ochtend zal waarschijnlijk lekker rustig verlopen. Natuurlijk ben ik erg benieuwd hoe Juno het met zwemles heeft gedaan en rond 09:00 uur kreeg ik een Appje dat ze het geweldig goed heeft gedaan. Twee keer door de ring heen gezwommen is een top prestatie. Zo nu lekker aan de koffie. De dag is lekker rustig verlopen. Na de lunch ben ik gaan rusten voor vanavond. Ik heb van 1 tot half 4 op bed heerlijk op bed gelegen. Nadat ik ben opgestaan zijn wij even naar mijn schoonmoeder gegaan om een paar spulletjes te brengen die ze in het ziekenhuis had laten liggen. Ik kreeg een respectvol gevoel toen ik haar zag. Het avondeten ging er heel erg goed in en ik heb voor de tweede keer opgeschept. De avond bestond uit op visite gaan bij Jaap en Rina.
Zondag. Gisteravond was het erg gezellig en ik lag moe, maar voldaan rond half 1 op bed. De bitterballen waren lekker. Zoals altijd is het later dan normaal als het gezellig is. Vanmorgen stond ik op even na 08:00 uur na een goede nachtrust. Natuurlijk wel met een onderbreking van een half uur. Ik ben vannacht begonnen met de nieuwe medicatie die bestaat uit twee losse pilletjes paracetamol en 1 los pilletje codeïne. Ik denk wel dat ik op dit moment het maximale van deze medicatie moet innemen en dat ik dus deze hoeveelheid 4x per dag. Mijn gewicht was en is nog steeds stabiel op 75 KG. en dat is ook een fijn iets om te weten. Het betekend dat ik in ieder geval genoeg eet. Deze ochtend gaan we op visite in Zuidwolde met alle broers en zusters van Leida haar kant en vanmiddag na mijn rustperiode gaan we op verjaardagsvisite bij mijn zwager. Barry gefeliciteerd met jou verjaardag. De dag is dus alweer vol gepland. Aan het begin van de avond waren we weer thuis en Leida is nog even naar haar ouders gegaan. Het gaat niet goed en ik ben even later ook daar naartoe gegaan. Helaas heeft mijn schoonmoeder het niet gehaald en is zondagnacht overleden na een heel kort ziekbed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten