maandag 23 februari 2015

Spanning en ontspanning deel 1

23 februari 2015.

Juno en Sepp hebben het geweldig goed gedaan. Rond 07:15 uur ben ik er samen met Juno uit gegaan om te ontbijten. Mijn vriendinnetje kan ontzettend snel haar boterham opeten. Een klein poosje later kwam Leida met Sepp eraan en die was net als Juno ook vrolijk. Deze ochtend heb ik mijn onco fysio en kan ik kennis maken met mijn nieuwe fysiotherapeute. Ze is niet nieuw bij Move2Be, maar wel heb ik haar voor het eerst. Ook is zij de opvolgster van mijn geweldige oncologische fysiotherapeute. Degene die ik nu heb is er voor aan het leren en het is een pittige cursus van volgens mij 3 jaar. Om 09:00 uur was ik er en heb een goed gesprek gehad. Ze vertelde mij dat ik bijna bij het interieur hoor, zolang ben ik bij Move2Be bezig. Ook kwam ikeen oude bekende tegen die ik vorig jaar als tijdelijke fysiotherapeute had. Na afloop nog even kletsen met een aantal van het team en toen naar huis. Eerst even langs De Garve om een naar spulletjes op te halen en toen op naar de koffie. Vanmiddag word weer een druk middagje, want ik ga aan het eind van de middag samen met mijn kanjers naar Majella en ik heb daar erg veel zin in. Eerst nog even chillen. Vanaf morgen ben ik weer bezig met de voorbereidingen voor een paar ziekenhuis bezoeken deze week, maar daarover later meer. In Meppel was het heel erg gezellig wat natuurlijk een erg goed gevoel geeft. Nog heel even buiten spelen bij de hond en toen afscheid genomen. Ik heb Juno en Sepp naar bed gebracht met de wetenschap dat er morgen een gezellige dag is. We gaan met Juno en Sepp naar een overdekte speelhal. Vanavond lig ik ook op tijd op bed, want ik ben moe.

24 februari 2015.

Vandaag is de dag dat ik moet beginnen met de telebrix. De vloeistof die ik moet drinken voor de CT-scan. Vanmorgen stond ik op om 07:15 uur. Mijn kanjers hebben het vannacht geweldig goed gedaan en de klok bijna 12 uur rond geslapen. Nu naar beneden voor een boterham. Vandaag gaan Leida en ik wat leuks doen met Juno en Sepp. We gaan naar ballorig in Meppel. Juno is er eens geweest. Majella zegt dat het er voor de kids hartstikke leuk is. Straks eerst even een bakkie en drinken voor de kids. Het is nu bijna 20:30 uur. Ik heb een hele mooie tijd gehad met mijn kanjers. Ze hebben zich uitstekend vermaakt en waren heel erg blij. Moe maar voldaan zaten we rond 14:00 uur weer in de auto, terug naar huis. Thuis even een bakkie drinken en even voor 16:00 uur reed ik weer met Juno en Sepp naar Meppel voor een bezoek aan Majella. Ook dat vond ik leuk. Juno schaamt zich nergens meer voor en loopt naar iedereen toe om kleurplaten te laten zien. Sepp vermaakt zich uitstekend op de tabblad van Majella. Het avondeten ging er erg goed in. Ook bij Juno en Sepp. Ze hadden hun bordje leeg voordat hun pappa Joost bij ons was. Ik heb 2 hele mooie dagen gehad en heb erg leuk met Juno en Sepp kunnen spelen. Wel merk ik dit nu, want ik ben erg moe en ik ga er zo in. Morgen moet ik vroeg op staan voor een behoorlijk lang bezoek aan het ziekenhuis.

25 februari 2015.

Vandaag is het zover Om 08:45 uur word ik opgehaald om mij naar de Isala kliniek in Zwolle te brengen. Daar moet ik om 09:45 uur zijn voor het eerste onderzoek en dat is de injectie fractie in rust.
Vanmorgen stond ik op even voor 07:30 uur na een goede nachtrust. Gelukkig mag ik nog wel eten. Vanmiddag krijg ik de CT-scan en dan moet ik 3 uur van tevoren nuchter zijn. Rond 14:30 uur vanmiddag ben ik klaar. Tussendoor ook nog even bloed laten afnemen. Van deze drie onderzoeken krijg ik volgende week de uitslag. Nu nog even een bakkie en dan ben ik er klaar voor. Jaap brengt mij en haalt mij vanmiddag weer op. Zelf mag ik niet rijden i.v.m. de telebrix die ik krijg. Hoe het ging leest men vanmiddag wel. Even voor 09:30 uur was ik in Zwolle en een kwartiertje later heb ik mijn infuus gekregen. Men spuit een vloeistof in het infuus wat ongeveer 3 kwartier in mijn lichaam moet inwerken. Even na 10:30 uur ging ik de behandelkamer in. De injectiefractie in rust duurt ongeveer 17 minuten en ik moet dan ook stil liggen. In een eerdere blog heb ik daar al eens een foto van geplaatst. Even na 11:00 uur was ik klaar en ben toen even naar de afdeling oncologie geweest. Ik heb daar een poosje gepraat met een verpleger die eerder ook op B2 werkte. Om 11:30 uur een 12:30 uur moest ik weer 200 ml telebrix drinken en de laatste 200 ml moest ik meenemen
 om vlak voor de CT-scan in te nemen. Voor de CT-scan hebben ze eerst bloed van mij afgenomen. Om 14:00 uur was ik helemaal klaar met de drie behandelingen. Nog even mijn bloed naar het lab brengen en toen een boterham eten, terwijl ik stond te wachten op Jaap. Om 15:00 uur was ik weer thuis en zag dat mijn auto weg was en dat doet mij goed, want dat betekend dat Majella weer even in Hoogeveen is. Juno heeft voor haar rapport een geweldige mooie jurk gekregen en die heeft ze vandaag aangetrokken. Ze is heel erg trots. Morgen zal ik een foto hiervan plaatsen. Vanavond ga ik er op tijd in, want morgen is weer een dag van ziekenhuis bezoek. Dan weer voor de herceptin. Doei.

26 februari 2015.

Vandaag is de dag van mijn 35ste herceptin kuur. Deze ochtend moet ik om 10:15 uur in Zwolle zijn. Ik heb een redelijk goede nachtrust achter de rug en heb er zin in. Wel is het een drukke dag, want vanmiddag heb ik mijn onco fysio. Als deze twee dingen achter de rug zijn kan ik beginnen aan de ontspanning. Daarover morgen meer. Zoals ik gisteren al meldde zal ik een foto plaatsen van de mooiste prinses ter wereld. Zie hiernaast.
 Deze super mooie prinsessenjurk heeft ze gekregen voor haar gigantisch mooie rapport van school. Je ziet dat Juno het heel erg mooi vind. Klein detail is dat de prins er altijd bovenuit moet steken. Het ontbijt is er met een kleine reactie achteraf er goed ingegaan. Nu nog even een bakkie drinken en dan de auto starten. Tot vanmiddag. In Zwolle ging alles lekker vlot en ik was weer thuis rond 12:00 uur. Na de lunch die er goed inging ben ik even naar bed gegaan om vervolgens rond 14:00 uur er weer uit te gaan. Om 15:00 uur heb ik weer onco fysio. Tijdens het sporten wat niet zo geweldig ging heb ik een goed gesprek gehad met mijn nieuwe fysiotherapeute. Net als mijn oude oncologische fysiotherapeute, die ik nog steeds geweldig veel mis, heeft ze een luisterend oor. Wat dat betreft ben ik er niet bang voor dat het niet zal klikken. Ze begrijpt heel erg goed dat ik mijn oude therapeute mis. Gelukkig kan ik mijn verhaal ook bij haar kwijt, wat mij goed doet. Even voor 17:00 uur was ik weer thuis. Het avondeten ging er redelijk goed in. Wel heb ik last van mijn darmen. Waardoor dat komt weet ik niet. Misschien spanning, misschien mijn colitis ulcerosa, of iets anders. Vanavond even mijn cluppie AJAX kijken en dan naar bed. Morgen begint de dag al erg vroeg, maar dat heeft een reden en die leest men later wel.

27 februari 2015.

Vanmorgen was het erg vroeg. Ik was al voor de wekker aan wakker en die afgaan om 06:10 uur. Vandaag ga ik met 6 zwagers naar Terschelling voor een weekendje en maandag kom ik weer terug.  Juno en Sepp hebben het weer geweldig gedaan. Sepp wel even een paar keer heel kort wakker, maar Juno heeft de hele tijd door geslapen als een echte Frozen prinses. Gisteravond heb ik mijn tas al ingepakt dus daar hoef ik mij niet meer druk om te maken. De wasstraat in en lekker een boterham eten. Het ontbijt ging er goed in. Net alsof er weer iets verdwenen is. Het voelde in ieder geval erg goed. Ook de last die ik in mijn darmen heb ben ik grotendeels kwijt. Al met al heb ik mij deze week nog niet zo goed gevoeld. Rond 07:30 uur werd ik opgehaald en natuurlijk even afscheid nemen van mijn lieve vrouw Leida en natuurlijk van mijn prinses. Wel met de wetenschap dat ze natuurlijk ook Sepp een dikke kus en knuffel moest geven. De reis liep voorspoedig en we waren ongeveer een half uur voor de afvaart in Harlingen. Op de boot eerst een kop koffie met appelgebak en later nog een broodje bal. Dit alles ging er geweldig goed in. De wereld befaamde gehaktballen van Leida die ik van de week heb gehad, daar had ik meer reactie van, terwijl die vele malen lekkerder zijn. Lieve Leida ligt niet aan jou gehaktballen hoor, maar aan mij. Ik wil ze tot in lengte van dagen nog eten. Rond 12:00 uur waren we op Terschelling. 
Daar hebben we een fiets gehuurd en de ouwe natuurlijk een E-bike. Bij aankomst in de boerderij even een klein uurtje gaan rusten om vervolgens lekker te genieten. Het is nu even na 13:30 uur en ben er helemaal klaar voor. Hoe het een en ander verder verloopt leest men later wel. Gistermiddag een gezellige middag gehad in De Walrus in West Terschelling. Lekker biertje gedronken. Aan het eind van de middag ben ik moe, maar voldaan naar ons huis gegaan om te rusten. De avond en nacht was weer ouderwets gezellig en ik lag dus laat op bed.

28 februari 2015.

Zaterdag. Vanmorgen was ik er op tijd bij na een goede nachtrust. Rond 10:00 uur ben ik met Ake naar een huisarts gegaan, want hij is gisteren door zijn enkel gegaan. Heel veel pijn, maar gelukkig niks gebroken. Rond 11:00 uur waren we weer terug om een lekker bakkie koffie te drinken. Alles even op een rijtje zetten wat de dag van vandaag ons brengt. Natuurlijk is het even kijken hoe het gaat met onze zwager. Hopelijk kan hij nog wel een klein stukje fietsen en kunnen wij dus toch nog iets ondernemen vanmiddag.Ik voel mij niet zo lekker en heb vanmiddag dan ook geen biertje gedronken. Ik heb een glas warme chocolademelk gedronken. We zijn niet lang gebleven en waren weer op tijd in ons huis. Samen met Bettie heb ik macaroni gemaakt, omdat eigenlijk verder niemand dit wilde doen. De macaroni ging er goed in en na het eten ben ik gaan rusten, wat mij wel goed heeft gedaan. Rond koffietijd was ik er weer uit.. Even mijn blog bijwerken en dan maar weer een borreltje drinken. Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten