maandag 9 februari 2015

Met pijn in mijn hart

9 februari 2015.

Het was vroeg deze ochtend. Het is weer tijd om op Juno en Sepp te passen. Leida is al heen en ik ga ook zo die kant op, want we gaan zo boodschappen doen. Ik heb een goede nachtrust achter de rug en het ontbijt is er goed in gegaan. Rond 09:00 uur was ik aan De Garve en zijn wij met z'n 3en, Leida, Sepp en ik, boodschappen gaan doen. De koffie waar ik zin in had heb ik ook aan De Garve genuttigd om vervolgens na de koffie naar huis te gaan. Even voor 12:00 uur werd ik gebeld. Het was Majella met de vraag of ik haar vanmiddag op kan halen. Ze wil Juno zelf van school halen. Het doet mij zo geweldig veel goed om haar zo te horen. Wat betreft de tijd komt het ook allemaal veel beter uit en kan Leida vanmiddag rustig aan doen met het avond eten. De lunch ging er net als het ontbijt er goed in. Ik voel mij sterk en goed ondanks een triest moment die ik morgen ga meemaken, maar daarover morgen meer. Majella heb ik rond 17:00 uur weer naar Meppel gebracht. Het avondeten ging er ook weer goed in en nadat Juno en Sepp in bed lagen, was er even tijd om te chillen. Even voor 21:00 uur lag ik moe op bed.

10 februari 2015.

Vandaag is voor mij dan ook de dag waar ik eigenlijk niet aan wil denken. Ik zal afscheid moeten nemen van mijn oncologische fysiotherapeute. Iemand waar ik gigantisch veel respect voor heb en waar ik ook gigantisch veel aan te danken heb. Ik wil er niet teveel over schrijven, want anders .....
Vanmorgen stond ik op om 07:00 uur, want mijn onco fysio heb ik om 08:30 uur. Ook is vandaag de dag, de dag dat we Sepp weer gaan ophalen uit Assen. Mijn vriendje begint steeds meer woordjes te zeggen. Zo nu eerst nog even een bakkie en dan op naar Move2Be. Het sporten ging erg goed en ik voelde mij ook goed. Na afloop snel even een bloemetje halen en toen afscheid nemen van mijn therapeute. Gelukkig hebben we afgesproken dat ze mij wel blijft volgen en dat deed mij goed. Na C.K.  HARTelijk te hebben bedankt ben ik naar huis gegaan. Even weer puzzelen en een bakkie drinken. Het is bijna tijd om mijn vriendje op te halen. De rest van de dag is lekker rustig verlopen. 's Middags heb ik lekker kunnen klussen bij JoMaJuSe. Het avondeten ging er lekker in. Vooral de gehaktbal. Majella kreeg van een ander bezoek, dus ik kon op tijd naar huis en naar bed.

11 februari 2015.

Vandaag is een relax dag. Er staat bijna niks op de planning. Wel moet ik tussen de middag eventjes op Juno en Sepp passen. Ik stond op om even na 08:00 uur en ik heb een goede nachtrust gehad. Vannacht dacht ik eerst eventjes dat ik weer wakker was, maar toen bleek het al half 7 te zijn. Voor mijn gevoel had ik maar kort geslapen. Het is een lekkere dag om fijn aan te modderen. Natuurlijk ook wel puzzelen. Zo heel langzaam aan kom ik steeds verder. Ik ben al over de helft. Morgen zal ik weer een foto plaatsen van de vorderingen. Morgen is ook de dag dat het weer wat drukker is en iets minder tijd voor de puzzel. Aan het eind van de middag kwamen Joost en Majella, Juno en Sepp brengen, want ik moet even een klein poosje oppassen. Natuurlijk doe ik dat met veel liefde. Het avondeten ging er redelijk goed in. De hamburger gaf een klein probleempje. Het is nu bijna 21:30 uur en ik ga er zo in. Morgenvroeg moet ik er weer op tijd bijzijn. Tot morgen.

12 februari 2015.

Het was vanmorgen alweer vroeg dag. Even voor 07:00 uur stond ik op. Het is weer Juno en Sepp tijd. Eerst het ochtend gebeuren. Ontbijt ging er goed in en daarna de wasstraat in. Even na 08:00 uur was ik aan De Garve en om 08:15 uur hebben we eerst Juno naar school gebracht om vervolgens Sepp naar Assen te brengen. Nadat wij weer terug waren in Hoogeveen heb ik nog even geklust bij JoMaJuSe. De kraan zit er nu goed in. De lunch is er ook goed in gegaan en nu is er even weer tijd om te puzzelen. Hier het resultaat tot nu toe.
 De middag is besteed aan een klein klusje bij Jurjen. De verwarming moest er weer aangemaakt worden. Na het avondeten ben ik daar nog even mee verder gegaan. De avond bestaat uit natuurlijk op tijd naar bed.

13 februari 2015.

Ik heb deze ochtend weer onco fysio. Het zal wel heel erg raar aankomen nu ik mijn vaste fysiotherapeute niet meer heb, maar gelukkig zijn er nog anderen, waar ik ook goed mee overweg kan. Ook al zijn het geen fysiotherapeuten, een luisterend oor hebben ze allemaal. Ik had de wekker gezet op 07:30 uur, maar ik was er al eerder uit. Ik heb een onrustige nacht gehad. Vaak wakker, maar daarna toch weer in slaap gevallen. Na het ontbijt en de wasstraat even nog snel een bakkie en daarna naar Move2Be. Voor mijn gevoel blijft het heel erg raar. Ik heb even tijdelijk een andere fysiotherapeut. Hij weet van mijn hele situatie en ik heb een poosje met hem gepraat. Het was alweer een hele tijd geleden dat ik 's morgens vroeg onco fysio heb en nu kwam ik weer een aantal oude bekende tegen. Heel erg leuk om de oude bekende weer eens te spreken. Ik weet dat ze regelmatig naar mij hebben gevraagd en C.K. heeft dus uitgelegd dat ik tijdelijk andere tijden onco fysio heb en dat alles naar omstandigheden goed met mij is. Super mede patiƫnten zijn het. Na afloop nog even praten met de receptioniste P.S. en toen naar huis. Vanmiddag ga ik weer even klussen bij Jurjen. Het klussen is goed gelukt. Toch is er niet zoveel gedaan. Morgen is er een drukke dag met van allerlei activiteiten. Na het avondeten ben ik nog even aan het klussen gegaan om vervolgens rond 19:30 uur weer naar huis te gaan. Mijn vriendje Sepp is inmiddels bij ons in bad gegaan. Nog even een dikke kus en een knuffel ende avond kan beginnen.

14/15 februari 2015.

Zaterdag. Vandaag is een erg drukke dag. Eerst zal ik moeten oppassen op mijn vriendje Sepp wat ik natuurlijk erg graag doe en daarna ga ik weer verder klussen bij Jurjen. Het is vandaag zijn dag, want hij gaat verhuizen. Zelf kan ik daarbij niet helpen, want dat is voor mij te vermoeiend. Wel zijn er genoeg andere kleine klusjes die ik kan doen, zoals stopcontacten weer plaatsen en bed in elkaar zetten. Voor de verhuizing zelf heeft hij genoeg hulp. Eerst even de ochtend waar ik mij uitermate goed heb vermaakt met Sepp. Rond 11:00 uur kwamen Juno en Joost, Sepp ophalen. Juno bracht een verschrikkelijk mooie bos bloemen mee voor ons. Even samen met Joost een bakkie gedronken en toen op naar Jurjen zijn nieuwe huis. Ik was rond 20:00 uur moe maar voldaan weer thuis. Vanavond zal het rustig zijn. Wat ons morgen brengt zien we wel. Tot dan.
Zondag. Vanmorgen stond ik op om 08:00 uur na een onrustige nacht. Om 03:00 uur ben ik er nog een poosje uit geweest. Even wat drinken en puzzelen. Een half uur later ben ik er weer ingegaan. Zoals gewoonlijk is vandaag weer de dag van het weegmoment en nadat ik dus opstond ben ik gelijk de douch ingegaan voor mijn weegmoment. Ik ben nog steeds 81 KG. en dat voelt goed. De ochtend zal waarschijnlijk rustig verlopen en zo is het ook gegaan. Eerst ontbijten wat er goed in ging en toen weer puzzelen. Rond 10:00 uur ben ik aan de koffie gegaan om daarna de wasstraat in te gaan. Rond 12:00 uur ben ik wandelen mijn auto gaan ophalen, want die stond nog bij Jurjen. Nadat ik weer thuis was weer puzzelen en zie hier het resultaat. Even voor 15:00 uur is de puzzel klaar.
De koffie visite komt eraan en dat is voor mij de mooiste en liefste koffie visite. Kunnen ze gelijk mijn puzzel bewonderen. Het was erg gezellig toen JoMaJuSe er waren. Ik vond Majella er er4g goed uitzien en dat doet mij ook goed. De avond bestond uit rummicub, dus weekend is vol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten