maandag 2 februari 2015

De 34ste

2 februari 2015.

Het was vanmorgen 08:00 uur dat ik opstond. Mijn vriendje Sepp was ook wakker en was al met Leida naar beneden voor het ontbijt. Toen ik beneden kwam kreeg ik gelijk een big smiley en natuurlijk werd ik geroepen, opa. Vandaag is de dag dat Jurjen zijn sleutels krijgt van zijn nieuwe onderkomen en daar is hij heel erg blij mee en wij natuurlijk ook. Jurjen gefeliciteerd met jou huis. Aan het begin van de middag ben ik eventjes in zijn nieuwe huis geweest om een paar klusjes te doen. Kon het wel merken. Snel moe, maar ik ben een kerel met ballen, dus doordoen. Er is nu in bijna het hele huis licht. Verder zal ik nog laminaat gaan leggen. Lekker zittend klussen. Verder zijn er andere dingen die op dit moment erg belangrijk zijn, dus ik moet mijn tijd verdelen. Aan het eind van de middag gaan we Sepp naar huis brengen, want morgen gaat hij weer naar school.Joost is met Juno bij Majella geweest en dat is een fijn gevoel. Het avondeten wat we hebben genuttigd bij Joost ging er goed in en de kids hebben ook goed gegeten. 's Avonds hebben wij de planning voor de komende tijd door genomen en het is een goed gevoel dat Henk en Sonja, en Rutger en Anja ook hun steentje bijdragen. Geeft voor iedereen een beetje meer rust. Nog even een afzakkertje en rond 23:00 uur lag ik op bed.

3 februari 2015.

Ik heb een redelijk goede nachtrust achter de rug. Stond op rond 08:00 uur. Het ontbijt ging er goed in en daarna de wasstraat in om vervolgens boodschappen te doen. Ook voor JoMaJuSe hebben we de boodschappen gedaan. Alles moet wel een beetje strak geplanned zijn. Om 11:45 uur ben ik weer op weg naar Assen om Sepp op te halen. Ik vind het heel erg jammer dat ik niet even met Jurjen mee kan, maar het is ook behoorlijk druk op dit moment. Het weer werkt ook niet lekker mee, zodat alles een beetje vlotter gaat. Tussendoor de ruiten krabben hoort er nu eenmaal ook bij in de wintermaanden. Ik denk dat alles even zijn plekje moet krijgen en dan is er ook een beetje orde in de planning. Zelf heb ik voor vandaag mijn onco fysio afgezegd. Mijn fysiotherapeute weet er van wat er allemaal gaande is. De afgelopen tijd heb ik daar ook met haar over gepraat en dat waren voor mij fijne gesprekken. Ik weet zeker dat ik haar binnenkort gigantisch zal missen. Nu de koffie en dan nog even een klein klusje en dan op naar Assen.Nadat ik om 13:15 uur Sepp bij hem thuis afgezet heb, ben ik naar huis gegaan om even te rusten. Rond 15:00 uur zal ik Juno van school halen. Vanavond eten we weer bij Joost thuis en zal ik de kids naar bed brengen. Morgen is er een rustige dag.

4 februari 2015.

Ik werd wakker van Leida die er vroeg uit moest. Op tijd bij Juno en Sepp zijn om Juno naar school te brengen. Ik kon nog een poosje blijven liggen. Rond 08:30 uur ben ik eruit gegaan voor het ochtend gebeuren. Om 09:30 uur kreeg ik koffie visite van Henk Kroezen. Gezellig even bijkletsen. Daarna ben ik weer verder gegaan met mijn puzzel en ik heb alweer wat passende stukjes gevonden. De puzzel krijgt mij niet klein en ik zal hem af krijgen. Vanmiddag gaan we weer naar De Garve om daarna samen naar Majella te gaan. Gisteren gaf mij een heel goed gevoel toen ik Majella weer zag. Blij en opgewekt. Natuurlijk was ze blij dat ze JuSe zag. Ik was erg blij toen wij weer naar huis reden. Het ontbijt van vanmorgen ging er goed in en ik ben natuurlijk benieuwd hoe het vanmiddag gaat. Het gevoel zegt dat het goed gaat. Hieronder even een update foto van de puzzel.
De lunch van 4 boterhammen gingen er ook goed in en dat geeft de burger weer moed. Rond koffietijd zijn wij naar de kids gegaan. Rutger, de broer van Joost, had vandaag oppas dienst en wij hebben het van hem over genomen. Rond 16:00 uur ben ik samen met Juno naar Majella gegaan. Het doet mij erg veel goed om te zien hoe Majella eruit ziet. Natuurlijk heel erg leuk om te zien hoe Juno en Majella samen een vrienden boekje invulde. Daarna nog even met z'n 3en naar buiten geweest om een frisse neus op te halen. Het avondeten was heerlijk en bevatte onder andere draadjesvlees. We hebben een stukje voor Majella over gehouden en dat kon Joost 's avonds meenemen. Nog even een bakkie en toen naar huis, want morgen is het weer vroeg dag.

5 februari 2015.

Vanmorgen stond ik op om even voor 07:00 uur na een goede nachtrust. Doordat het gesneeuwd heeft zal ik iets eerder naar De Garve gaan om Juno, Sepp en Leida op te halen. Juno naar school brengen en toen op naar Assen om Sepp naar school te brengen. Sepp doet het geweldig goed. Na afscheid te hebben genomen snel naar Juno haar huis om een speelgoedje op te halen. Dat waren we vergeten mee te nemen. Wat was mijn grote vriendin blij toen Leida alsnog een speelgoedje bracht.Aan het eind van de ochtend ben ik naar Jurjen zijn huis gegaan om een paar scheuren in de muur te plamuren, want dan kan er morgen behangen worden op zijn slaapkamer. Na de lunch die er goed inging zijn wij naar het reisbureau gegaan om een vakantie te boeken. Het word Lanzarote. Het avondeten ging er ook goed in. De avond bestond uit een aantal telefoontjes en een bezoekje van een oud buurvrouw die even een bakkie kwam drinken. Morgen heb ik weer een drukke dag, maar daarover morgen meer. Doei.

6 februari 2015.

Vandaag is het zover. Ik krijg mijn 34ste herceptin kuur. Vanmorgen stond ik op even voor 08:00 uur. Het ontbijt ging er goed in en ik had zin in vandaag. Vandaag heb ik ook weer mijn onco fysio. Ik moest vanmorgen om 10:15 uur ik Zwolle zijn. Ik was er op tijd en was redelijk snel aan de beurt. Het was rustig op de afdeling en kon ook een goed gesprek aanknopen met een van de verpleegkundige. Geweldig hoe een luisterend oor ze hebben. Ook kreeg ik van haar te horen dat ook het verplegend personeel weleens alles teveel word en ze dan onder elkaar even een luisterend oor kunnen vinden. Het zijn super verpleegkundigen op dat soort afdelingen. Niet alleen een medicatie geven, maar ook een goed luisterend oor hebben. Vraag maar aan Majella. Na mijn kuur moest ik nog even langs de oncologie afdeling, want ik moest nog een schuld aflossen. De afdeling gaat de Alpe d'HuZes fietsen, dus een beetje sponsoring kan geen kwaad. Leuk is dat een verpleegkundige van de oncologische dagverpleging vanavond gaat eten met een verpleegkundige van de oncologie afdeling. Toevallig ken ik alle twee, dus de een moest de groeten doen van mij aan de ander. Toen ik weer thuis was belde Majella. Ze vroeg of ik haar wilde ophalen en dat deed mij erg veel deugt. Rond 14:00 uur was ik in het ziekenhuis in Meppel en een uur later was ik met een erg goed gevoel bij Move2Be voor mijn onco fysio. Ik heb heel erg fijn met mijn therapeute gesproken en zij vond het natuurlijk ook fijn dat alles weer de goede kant opgaat. Na mijn fysio heb ik Majella weer naar Meppel gebracht om vervolgens thuis te beginnen met het avond eten. Ook dat ging er goed in net als de lunch. Al met al heb ik een hele goede dag achter de rug. Aan het begin van de avond heeft Henk, de vader van Joost, Sepp bij ons gebracht om bij ons te slapen. Vanavond ga ik wel een beetje op tijd naar bed, want morgen ga ik klussen bij Jurjen.

7/8 februari 2015.

Zaterdag. Vanmorgen stond ik op om 07:45 uur. We waren al veel langer wakker, want ons vriendje Sepp was vanaf 03:00 uur op gezette tijden wakker. Veel gebrabbel en mamma, pappa, oma en opa. Mooi om te horen. Zoals ik gisteren al meldde is vandaag een klusdag voor mij bij Jurjen. Ik ga laminaat leggen op Jurjen zijn slaapkamer. Ik zou er om 09:00 uur zijn. Onderweg naar Jurjen kwam ik Joost en Juno tegen. Even snel begroeten en gesproken. Juno heeft het weer geweldig gedaan met zwemmen. TOPPER ben je. Zoals gezegd heb ik samen met Jurjen laminaat gelegd en dat is heel erg goed gelukt. Zie hier het resultaat.


















Nadat ik klaar was met laminaat leggen snel even de lunch naar binnen werken en toen naar huis, want ik kon het wel merken. Thuis ben ik eerst even in een heet bad gegaan en daarna lekker op bed, om vervolgens rond 17:00 uur er weer uit te gaan. Nu het avondeten.
Zondag. De twee foto's hierboven zijn van dezelfde vloer. De een met flitser genomen de ander zonder. Kan je zien hoe een verschil het is. De rechter foto komt het dichtstbij de werkelijkheid. Gisteravond kon ik merken dat ik geklust heb en ik lag voor 11 uur moe op bed. Vanmorgen stond ik op om 08:00 uur na een goede nachtrust. Snel mijn weegmoment en natuurlijk is alles weer stabiel. Wel 6 KG. lager dan voor de sonde tijdperk. Ik voel mij wel goed. Wel nog wat last van mijn rug door het leggen van het laminaat, maar ik heb het er voor over. Wat deze dag mij brengt weet ik nog niet. Er zijn verschillende mogelijkheden. De ochtend zal bestaan uit koffie drinken bij de ouders, want dat is alweer een tijdje geleden. De rest van de dag is heerlijk rustig verlopen. Het doet mij goed dat het bij JoMaJuSe goed is. Een paar mooie foto's van de kids die zich uiterst goed vermaken. Day 8 van 24 was 's avonds aan de beurt. Weer lekker spannend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten