maandag 16 februari 2015

Nog even geduld

16 februari 2015.

Ik heb een goede nachtrust achter de rug. Wel was ik vroeg wakker, omdat Leida er vroeg uit moest. Ik voel mij goed. Ik ben even voor 08:00 uur er maar uit gegaan. Het ochtend gebeuren ging goed en nu nog even mijn blog bijwerken. Het is nu bijna 09:00 uur en tijd om samen met Leida en Sepp boodschappen te doen. Mijn vriendje doet het goed en bewaard de poepluier voor zijn opa (ha, ha). Ook als wij in de auto zitten en ergens stoppen mag ik hem alleen eruit halen. Het is zo een lekker ventje. De lunch ( 4 boterhammen ) is er goed in gegaan. Ik heb nog even de tijd voordat ik Juno van school ga halen. Wat betreft de kop van deze blog, kan ik uitleggen dat ik best wel heel erg benieuwd ben hoe alles op dit moment in mijn lichaam eruit ziet. Ik durf er op dit moment er helemaal niks over te zeggen. Het voelt goed, maar soms tussen de oren wil je wel eens op andere gedachten komen. Vanmiddag ga ik met Juno of Sepp of alle twee naar Majella, maar eerst nog even een paar kleine klusjes. Om 15:15 uur stond ik bij de school van Juno, want ik zou haar ophalen. Vervolgens zijn Juno, Sepp en ik naar Meppel gegaan voor een bezoekje aan Majella. Het was erg gezellig toen wij op de parkeerplaats waren om de ooievaars te bekijken en natuurlijk over de grote stenen lopen. Rond 17:30 uur waren we weer terug voor het avondeten, wat er goed inging.Nog even een bakkie drinken bij Joost en toen moe, maar met een goed gevoel naar huis en naar bed.

17 februari 2015.

Ik heb een goede nachtrust achter de rug en van spanning is nog niks te merken. De spanning is natuurlijk de spanning voor de CT-scan die ik volgende week krijg. Op zich is de CT-scan niet zo spannend, maar wel de uitslag die ik een week later krijg. Vandaar de kop van deze blog, nog even geduld. Ik stond op om 08:30 uur en na het ochtend gebeuren kon ik lekker aan rommelen. Het eerste belangrijke wat ik vandaag heb is pas rond 12:00 uur, want dan gaan we Sepp ophalen uit Assen. Nu lekker aan de koffie. Vanmiddag is ook weer de middag van mijn onco fysio. Het gemis van mijn vaste fysiotherapeute is nog steeds erg groot. Ik raak er niet over uit hoeveel ik wel niet aan haar heb te danken. Vlak voor 12:30 uur waren we bij Pento (audiologisch kinderopvang) om Sepp op te halen. Hoe mooi was het dat hij zijn knuffel beter heeft gemaakt. Meneertje is heel erg trots. Toen ik weer thuis was snel wat eten, wat er redelijk goed inging. Daarna had ik nog een klein beetje tijd over om te rusten. Om 15:00 uur was ik weer aan het sporten om na het sporten naar JoMaJuSe te gaan om te eten. De avond is besteed aan het naar bed brengen van Juno en Sepp en daarna even met Joost voetballen kijken met een lekker biertje erbij. Thuis gekomen nog even bijkletsen met Leida en toen naar bed.

18 februari 2015.

Ik ga vandaag een paar klusjes doen bij Jurjen. Tot nu toe heb ik vanochtend geen bijzonderheden dus genoeg tijd. Ik heb een goede nachtrust achter de rug en stond op om 09:00 uur. Ik was wel al veel langer wakker, maar had nog geen zin om het bed uit te gaan. Snel wat eten en de wasstraat in om vervolgens even een bakkie te doen. Snel nog even wat regelen en nu op naar het klushuis. Klussen valt toch tegen in je uppie, maar toch heb ik een paar dingetjes op kunnen hangen. Tegen 12:00 uur kreeg ik een telefoontje met een mooi verzoek om Majella vanmiddag op te halen. Dat doe ik natuurlijk met veel liefde. Rond 14:00 uur was ik weer thuis om vervolgens een klein klusje te doen bij JoMaJuSe. Daar ook even een bakkie gedronken. Aan het eind van de middag ben ik weer even bij Jurjen wezen klussen. Bureau in elkaar zetten. Vanavond ga ik op tijd naar bed. Ik ben moe en wil rusten om morgen weer fit verder te kunnen klussen. Tot dan.

19 februari 2015.

En weer is er een dag aangebroken om te klussen. Ik stond vanmorgen op om 07:30 uur en ik voel mij goed. Ik wil eigenlijk nog heel veel doen, maar soms ontbreekt bij mij de tijd ervoor. Ik ga wel rustig aan beginnen en pas na de koffie ga ik naar het huis van Jurjen. Je ziet dat zo heel langzamerhand alles op zijn plek komt. Schilderijtje hier, lampje daar en weer is er een doos leeg. Natuurlijk bepaald Jurjen zelf waar alles komt te hangen en liggen. Morgen zijn de plinten op zijn slaapkamer weer aan de beurt. Nu eerst de koffie. Rond 11:00 uur was ik bij het huis van Jurjen en heb toch nog een paar kleine klusjes kunnen doen. Om 13:30 uur was ik weer thuis. Ik ben moe en ik ga de rest van de dag lekker chillen. Morgen is er weer een dag, waarop ik een paar klusjes kan doen. Tussendoor kreeg ik een mailtje vanuit Hellendoorn. Robert H. vroeg hoe het met mij gaat. Natuurlijk ga ik dat mailtje even beantwoorden. Het doet mij goed dat men nog aan mij denkt. Ik denk alweer een tijdje om weer eens een bezoekje te brengen aan mijn oud collega's.Het avondeten ging er met wat tegenzin in, maar dat gebeurt wel vaker. Het belangrijkste is dat het erin gaat. Vanavond is het weer voetbalavond en de eerste wedstrijd is tot nu toe (1ste helft) een grote dikke puinhoop. Gelukkig komen er nog meer. Tot morgen.

20 februari 2015.

Ik heb een onrustige nachtrust achter de rug, toch voel ik mij fit. Ik stond op om 07:30 uur en kan lekker rustig aan doen. Het eerste wat op de planning staat is mijn onco fysio, wat ik om 10:30 uur heb. Het ochtend gebeuren is achter de rug en nu lekker aan de koffie. De dag zal mij verder leiden naar Jurjen zijn huis om daar verder te klussen. Er moeten nog wat lampen opgehangen worden en andere kleine dingetjes. Ik vind het leuk om te doen. Jammer genoeg is het weer niet zo mooi als gisteren. Geef mij de zomer maar en daar kijk ik ook naar uit. Alles liep rustig en ik heb inderdaad een paar klusjes gedaan bij Jurjen. Rond 15:45 uur zijn Leida en ik samen met Juno en Sepp naar Majella gegaan in Meppel. Het ging erg goed, maar nu toch weer even een terugval. Toch vond ik het heel erg fijn hoe Juno en Sepp samen met Majella bezig waren. Sepp met zijn nieuwe door Majella zelf gemaakte brandweer auto en Juno met een boekje waar ze van alles kan doen. Rond 17:45 uur waren we weer aan de Garve en wij weer naar huis. Het avondeten ging er goed in, vooral de zalm was erg lekker en ging er zonder reactie erin. De avond was besteed aan 24.

21/22 februari 2015.

Zaterdag. Ik heb een nacht achter de rug die onderbroken werd doordat ik er rond 04:00 uur er even uit ben gegaan, om vervolgens een half uur later er weer in te gaan. Om 08:30 uur ben ik er deze dag voor de tweede keer uit gegaan, maar nu om er deze dag uit te blijven. Lekker een boterhammetje eten die er goed in ging. Ik kreeg al op tijd een WhatsApp van Lisanne, want Bas wilde met Juno spelen en ze vroeg dus ook of Juno vandaag ook bij ons was. Helaas is dit niet het geval, maar zodra Juno bij ons komt logeren zal ik het vertellen. Erg leuk dat mij grote vriendin ook hier met de kinderen uit de buurt kan spelen. Vandaag krijgen we visite van oud buren van ons vorige huis die nu in Zutphen wonen. Erg leuk om die weer eens te spreken en natuurlijk oude verhalen op te halen. Ik ben er klaar voor. We hebben een paar gezellige uurtjes gehad en rond 14:00 uur zijn Erik en Lian weer naar huis gegaan. Toch erg gezellig om weer oude verhalen op te halen. Aan het begin van de avond zijn Leida en ik naar Majella gegaan en hebben heel erg fijn gepraat met Majella. Ik vond het een heel fijn bezoek. Na afloop van het bezoek zijn wij koffie wezen drinken bij Joost, want hij had nog wat lekkers erbij. Ook maar even een biertje gedronken. Het doet mij goed dat Joost ook van de bijzondere biertjes is en zo kunnen we het gezellig met elkaar vinden. Uiteraard is het ook top gezellig als ik met Jurjen een biertje ga drinken. Als de tijd weer rijp is wil ik weer eens met z'n 3en erop uit gaan om weer wat biertjes te proeven. Ik heb een gezellige avond gehad.
Zondag. Ik ben gisteravond als een blok in slaap gevallen. Die Gordon finest gold hakte er goed in. Toch stond ik vanmorgen op om 08:00 uur. Snel gaan wegen, want ik ben wel benieuwd. Gelukkig stabiel 81 KG.. Na het ontbijt ben ik mijn auto gaan ophalen, want die heb ik gisteravond laten staan aan De Garve. Snel even mijn twee kanjers bezoeken en toen met een lading wasgoed en spullen voor een appeltaart naar huis. We gaan koffie drinken bij de oudjes, dus later. Het was gezellig en rond de middag koffie waren we weer thuis. Ik kijk er naar uit, want mijn twee kanjers komen de aankomende twee nachten bij ons logeren. Kunnen we leuke dingetjes doen in hun vakantie. We hebben al een paar dingetjes die we kunnen doen. Ook vanuit Meppel gaat het weer vandaag een stuk beter en dat doet mij erg veel goed. Straks lekker eten en daarna de rest van de dag chillen. Volgende week is voor mij weer een heel belangrijke week, maar daarover volgende week veel meer. Tot dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten