maandag 3 november 2014

De aanvraag

3 november 2014.

Het was vanmorgen 07:30 uur dat ik eruit ben gegaan. Ik voel mij goed. Even lekker chillen en dan ontbijten. Het ging er op dezelfde manier erin. Met wat haperingen zijn de twee boterhammen naar binnen gewerkt en straks de wasstraat in. Deze ochtend geen oppas dienst, want dat is vanmiddag. Ik heb het deze week behoorlijk druk en dat zijn geen ziekenhuis bezoeken. We gaan een oud collega bezoeken, natuurlijk mijn onco fysio, handbalwedstrijd bekijken, even stappen. Al met al een drukke week en dit zijn niet de enige dingen die ik ga doen. Deze ochtend is in ieder geval rustig. Een klein klusje gedaan en dat is een lichtje repareren. Tijdens de lunch kreeg ik wel wat grote reacties die ik niet meer kon terug slikken. Vanaf morgen ga ik mijn brood weer eten met water erbij. De laatste paar dagen deed ik dat weer met melk en ik krijg het idee dat melk toch iets meer reactie geeft dan water. Na de lunch op mijn vriendje passen en tijd voor mijn blog en verder chillen. Helaas dus geen middagslaapje. Rond 14:30 uur waren Leida en Majella terug van boodschappen doen en mijn vriendje werd toen ook wakker. Toen we hem uit bed haalde had hij een BIG SMILE. Thuis hebben we de middagkoffie gedronken. Voor de rest kan ik chillen. Straks kijken hoe het avondeten gaat. Het is nu bijna 20:00 uur. Straks lekker aan een bakkie lurken en dan naar bed. Het avondeten ging er goed in. Zelfs de rookworst ging er, afgezien van een kleine reactie, goed in. Dit geeft mij weer een beetje extra energie. Het eten zit er dus goed in, evenals het schaaltje met cruesli met chocolade. Morgen is er weer een dag met in ieder geval mijn onco fysio.

4 november 2014.

Ik heb een goede nachtrust gehad en stond op vanmorgen om 06:45 uur. Ruimschoots de tijd om op onco fysio te komen wat ik heb om 09:30 uur. Voor die tijd moet ik eerst mijn fiets wegbrengen, want die krijgt een onderhoudsbeurtje. Dit zat nog onder de garantie aankoop. Het ontbijt ging er redelijk in. Wel heb ik dit met water erbij genuttigd en het lijkt alsof het dan beter gaat als met melk. Nu is het ochtend gebeuren achter de rug en tijd voor mijn blog en een bakkie.Onderweg naar Move2Be heg ik mijn fiets weggebracht voor een onderhoudsbeurt. Dit liep allemaal perfect. Na mijn onco fysio kon ik mijn fiets weer ophalen. Lekker snel, of niet soms. Het sporten ging geweldig. Wel heb ik even laten kijken naar een verdikking van mijn buikspieren. Vooral als ik lig en daarna opsta is er een verdikking merkbaar en te zien. Mijn therapeute dacht dat ik een diastase heb. Dit is een scheiding van de rechte buikspieren. Ik heb er geen last van, maar ga dit zeker eerst met mijn artsen bespreken. Het sporten ging verder geweldig goed. Rond 11:45 uur was ik weer thuis. De lunch ging er niet zo geweldig in. Een paar reacties die eruit moesten. Verder voel ik mij fit. Vanmiddag ga ik niet rusten. Even kijken hoe het bevalt. Lekker even shoppen met Leida en daarna luisteren naar de evergreen top 1000 2014. Niet alle muziek is mijn muziek, maar er staan wel heel veel mooie en oude nummer in.
Het avondeten ging er redelijk in. Wel een klein beetje last met vis eten. Vanavond lekker weer op tijd slapen en morgen is een belangrijke dag. Tot dan.

5 november 2014.

Goedemorgen Nederland. Ik stond op rond 08:00 uur met de wetenschap dat ik een drukke dag voor de boeg heb. Vandaag ga ik leuke dingen doen, maar ook hele belangrijke dingen. First things first. Eerst even het ochtend gebeuren. Mijn ontbijt ging er, zoals de laatste tijd, in met horten en stoten.  Gelukkig gaat het er nog in en dan bedoel ik dat alles erin gaat. Natuurlijk wel met reacties, maar daar gaan we snel wat aan doen. Te beginnen met vandaag. Na de wasstraat ben ik gaan bellen met mijn oncoloog. Met de assistent heb ik afgesproken dat mijn oncoloog mij morgen terug belt. Morgen ben ik de hele dag wel thuis, dus alle tijd voor een telefoongesprek. Waar we het over hebben en wat ik wil leest men morgen wel. Mijn arts is op dit moment de eerste die ik wil spreken en uitleg wil geven. Uiteraard wil ik van hem zijn advies hebben. Natuurlijk weten Leida en mijn kids het wel, hoe ik er nu aan toe ben, evenals mijn onco fysiotherapeute. Men hoeft niet te schrikken hoor. Nog even geduld dus voor de vaste lezers. Natuurlijk was het misschien beter om het vandaag te doen, maar ik weet niet wanneer mijn arts zal bellen en ik ben vanmiddag niet thuis. Deze ene dag wachten is niet zo cruciaal. Vanmiddag kan ik dus niet rusten, maar dat vind ik niet zo erg. Ik heb een goede nachtrust achter de rug en ben vanmorgen toch iets later opgestaan. Vanmiddag ga ik met een oud collega (Henk Kroezen) naar een andere oud collega (Dirk Obbink). Ik denk dat het een verschrikkelijk leuke middag word met veel oude verhalen vanuit Hellendoorn. Hiernaar keek ik al een poos naar uit en nu is het zover. Uiteraard rijden we niet in de kleinste auto. Foto volgt. Zoals je
kan zien laten we ons rijden in een auto. Helaas is de foto waar ik ook op sta een beetje wazig geworden. Rond 14:00 uur waren we in Laren (Gelderland), waar onze oud collega woont. Even later kwamen nog 2 oud collega's (Herman en Egbert) eraan, waar ik vroeger mee samen heb gewerkt. Uiteraard kwamen de oude verhalen uit de hoed van een ieder. De koffie smaakte er in ieder geval bij al die verhalen goed bij. Even na 15:00 uur zijn Henk en ik weer terug gegaan naar Hoogeveen, met de wetenschap dat we nog eens in de zomer op visite komen. Dirk in ieder geval van mijn kant heel erg bedankt voor het ontvangst en ik kijk er in ieder geval weer naar uit voor een volgende ontmoeting. Hier samen met Henk en Dirk op de foto.
Rond 16:30 uur was ik weer thuis. Snel mijn blog even bijwerken en daarna kijken hoe het avondeten erin gaat. In ieder geval heb ik een erg gezellige middag gehad. Het avondeten ging er met moeite in, maar ik ben het kwijt. Vanavond is het weer tijd voor mijn cluppie.
Tot morgen.

6 november 2014.

Het is 08:30 uur en ik ben er al een uur uit. Ik heb een goede nachtrust achter de rug en voel mij oké.  Het ontbijt ging er afgezien van een aantal reacties redelijk naar binnen. Vandaag weet ik meer wat wenselijk is, want mijn oncoloog zal mij vandaag terug bellen. Mijn vraag is dan ook of ik nu gelijk mijn radiotherapeut moet bellen of eerst nog een paar andere onderzoeken moet ondergaan. Verder zal ik vanavond naar een handbal wedstrijd gaan in Dalfsen, waar de dames een wedstrijd spelen tegen het team van V.O.C. uit Amsterdam. Dit zijn voor Nederland de twee beste teams die er op dit moment zijn. Rond 11:30 uur heeft mijn oncoloog gebeld en we hebben gesproken over de situatie die er nu is. Tot nu toe is het zo dat ik alles nog eet en zeker niet afval. We hebben afgesproken dat ik nu nog niet het bestralingstraject in ga. De reden hiervan is dat ik met eten nog geen beperkingen heb. Alles gaat er nog in, ook al is dat met slikken wat problematisch. Volgende week heb ik een reguliere afspraak staan met mijn oncoloog en dan gaan we het weer bekijken. Mochten er echt hele grote problemen zijn dan kan ik zeker eerder komen en ga ik wel het bestralingstraject in. Al met al een geruststellend gesprek. Hoe langer we het kunnen uitstellen, hoe beter het is. Het is nu lunchtijd en kijken hoe dit er doorheen zakt. De lunch ging er redelijk in evenals het avond eten. Wel wat reacties, maar ik hoef niet naar het toilet. De avond bestaat uit handbal kijken in Dalfsen. De plaatselijke tegen V.O.C.. Tot morgen.

7 november 2014.






Dit waren de teams van gisteravond. Serco Dalfsen tegen Succes V.O.C.. Bij het Amsterdamse team speelt mijn favoriete speelster. Het is de kleindochter van een oud voetballer. Sommige mensen weten wie het is. Terecht heeft Dalfsen de wedstrijd gewonnen. Vanmorgen stond op even voor 07:30 uur. Het is vandaag weer onco fysio tijd. Het ontbijt ging er net als gisteren redelijk in. Wel reacties, maar geen toilet gang. We gaan dit keer op de fiets naar fysio en na afloop als de gesmeerde bliksem mijn vriendinnetje ophalen van school. De wasstraat is achter de rug, evenals de koffie. Tot vanmiddag. Fysio ging weer zoals alle andere keren goed. Ik heb alles weer op hoog niveau gedaan. Na afloop snel douchen en daarna naar de lagere school van Juno. Mijn vriendinnetje was best wel trots dat ik haar van school ophaalde. Snel naar haar huis om een boterhammetje te eten en een rijstwafel. Ze kon niet wachten tot Sepp, Majella en Joost weer thuis waren. Ik wilde natuurlijk eerst weten hoe alles is vergaan met mijn vriendje. Daarna snel samen met Juno naar ons huis, want ze wilde bij ons spelen met de nieuwe babypop. Ik ben niet naar bed gegaan om te rusten. Iets wat ik weinig deze week heb gedaan. Ik voel mij goed, ondanks de slikproblemen. Tijdens de thee hebben we heel erg gezellig bij de grote tafel in de keuken met z'n 3en gezeten. Ik vond het super gezellig. Rond 16:30 uur kwamen JoMaSe ook bij ons. Joost en ik hebben een Anderson Valley biertje gedronken. Dit is een Bourbon Barrel Stout. Kenners weten wat dit betekend. Wel wat aan de prijzige kant, want 1 flesje bier kost €13,00. Voor is dit nog niet het duurste biertje wat ik tot nu toe gedronken heb. Soms moet je eens gek doen. Het avondeten, wat erg lekker was, ging er met water erbij redelijk goed in. Nadat JoMaJuSe weg waren ben ik even gaan rusten, want vanavond was het rummicub tijd.

8/9 november 2014.

Zaterdag. Vanmorgen was ik rond 07:00 uur wakker. Zoals altijd als ik wakker ben ga ik er uit. Lang uitslapen is aan mij niet besteed. Ik voel mij fit en goed. Het ontbijt ging er weer redelijk in. De laatste paar dagen kom ik er achter dat ik wel reacties heb van mijn slokdarm, maar ik kan alles wel terug slikken. Wel met water erbij en geen melk. Volgens mij is dus melk bij mij eten niet goed. Wel zal ik melk blijven drinken, maar dan gewoon tussendoor. Wat er vandaag op het programma staat weet ik niet. Voorlopig staat de agenda leeg. De hele dag is het rustig geweest. Na de lunch die er redelijk inging ben ik gaan rusten. Het avondeten ging er redelijk goed in. Zonder water dit keer. De avond is rustig verlopen en eindelijk hebben we samen even de tijd om weer wat te kijken wat we hebben opgenomen.
Zondag. Het was even na 07:00 uur dat ik honds beroerd opstond. Volgens mij heb ik een fikse keel ontsteking opgelopen. Wie, wat, waar weet ik niet. Wel weet ik dat het redelijk schraal en dus pijnlijk is. Gelukkig komt alles wel los. Het is nu even na 08:30 uur en ik ga na de weegbeurt weer naar bed, want ik voel mij niet lekker. Hoe het een en ander zal verlopen weet ik niet. Waarschijnlijk zal een een afspraak af moeten zeggen. Ik moet nog wel even melden dat ik gigantisch trots ben op Juno hoe goed zij al kan zwemmen. Zie de foto. Iedere zaterdagochtend ligt ze in het water. Natuurlijk hoop ik dat Sepp het later ook zo goed gaat doen. Ik heb nog 2 uurtjes geslapen en voel mij nu stukken beter. Zoals het nu lijkt gaat de afspraak gewoon door. Wat ik ga doen leest men vanavond of morgen wel. Nu lekker aan de koffie. Nog even tijd om te chillen.
Gelukkig voelde ik mij vanmiddag goed en ik ben toen
 samen met Jurjen en Joost samen een biertje gaan drinken. Er is wat mij betreft een restaurant, waar we vanmiddag gelukkig terecht konden, waar ze heel veel verstand hebben van het schenken en drinken van een biertje. Voor mij is dit niet de eerste keer dat ik daar geweest ben. Rond 17:30 uur zijn wij richting de dames gegaan met een zak vol chinees. Het is nu even na 21:00 uur en ik ga er in. Welterusten.





































































































































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten