maandag 8 september 2014

Een weekje alleen en 27ste

8 september 2014.

Vanmorgen werd ik wakker rond 07:30 uur na een goede nachtrust. Even later ben ik eruit gegaan voor het ochtend gebeuren. Eerst ontbijten en dat ging er goed in. Ik moet zeggen dat het hele weekend het eten zonder protesten naar binnen is gegaan. Een erg fijn gevoel is dat. Denk dat het komt door het lekkere eten van zaterdag bij JoMaJuSe en het lekkere eten van gisteren bij Frank en Lisanne. Het smaakte voortreffelijk en wil jullie nogmaals heel erg bedanken. Deze week ben ik alleen, omdat mijn lieve vrouwtje even er tussenuit is met haar zuster. Ze zijn samen naar Parga in Griekenland. Leida verdient het dubbel en dwars om er even tussenuit te gaan. Wat heeft zij mij de afgelopen 2 jaar heel erg goed ondersteund. Zo nu eerst de koffie, want het is koffietijd. De ochtend is rustig verlopen en na de lunch die er ook weer goed inging ben ik even gaan rusten, want dat gaat gewoon door. Ook als Leida er niet is en ik alleen ben. Rond de middagkoffie kreeg ik telefoon vanuit Zwolle, met de mededeling dat ik aanstaande woensdag moet komen bij mijn radiotherapeut voor een intake gesprek i.v.m. bestraling. Klinkt misschien raar, maar ik ben best wel blij dat er weer een bestraling aan zit te komen. Natuurlijk is het niet leuk, maar gezien de omstandigheden is dit een optie. Er zijn nog andere opties, maar daarover wijd ik niet uit. Natuurlijk Leida en de Kids gelijk ingelicht over de nieuwe afspraak. Met Leida heb ik er al lang over gehad, dus ze hoeft echt niet eerder terug te komen van vakantie. Rond 04:00 uur ben ik aan het koken geslagen. Aardappelen schillen en gehaktballen draaien. Jurjen komt eten om 05:00 uur dus dan moet het klaar zijn. De groente was al gekookt en moest ik uit de diepvriezer halen. Ook het avondeten ging er goed in. Ik heb het idee dat er weer wat goed is gaan hangen in mijn slokdarm. Door de problemen met slikken ben ik niet afgevallen. Vanmorgen heb ik mij gewogen en ik ben 86 KG. zwaar. Na de koffie ga ik naar bed toe om daar nog even verder tv te kijken en dan is het slapen.

9 september 2014.

Het was 06:45 uur dat ik eruit ben gegaan. Ik heb een redelijke nachtrust gehad, maar ben uitgerust voor deze nacht. Deze ochtend heb ik onco fysio. Voor de rest van de dag staat er niet veel op de planning. Maar zoals altijd kan dat snel veranderen. Het ontbijt ging er goed in en de afvalstroom is er ook al geweest. Ik denk dat ik de komende dagen veel ga rusten, want de nabije toekomst zal waarschijnlijk erg druk zijn. Nu de wasstraat en even scheren. Rond 10:00 uur was ik aan het sporten. Ik kon merken dat ik de uitslag achter de rug heb, want mijn hartslag liep niet zo snel op. Ongemerkt toch weer de spanning. Natuurlijk heb ik daar weer over gepraat met mijn therapeute. Ook hebben we een afspraak staan voor morgen, wanneer ik het schema krijg van mijn radiotherapeut. Ze gaan er weer wat Gray tegenaan stralen. Gray is de eenheid voor bestraling. Morgen zal ik meer weten. Het middageten ging er redelijk goed in en na de maaltijd ben ik gaan rusten, om vervolgens rond 15:00 uur bij Majella, Juno en Sepp een bakkie te drinken. Rond 17:00 uur eten koken en daarna lekker chillen. Morgen is er weer een drukke dag. Tot dan.

10 september 2014.

Ik ben er klaar voor. Vanmorgen werd ik om 07:00 uur wakker na een redelijke nachtrust. Een half uur later ben ik uit bed gegaan om vervolgens te ontbijten. Het ontbijt ging redelijk goed. Ik had een kleine reactie die niet veel voor stelde. Na het ontbijt lekker douchen en vervolgens aan de koffie. Ik moet om 10:45 uur bij mijn radiotherapeut zijn in Zwolle voor een intake gesprek. Uiteraard heb ik een paar vragen over wat er staat te gebeuren. Dit heb ik in samenspraak gedaan met mijn fysiotherapeute, want die wil graag weten wat er staat te gebeuren. Dit is weer van groot belang voor mijn fysiotherapie. Zij zal dus 1 van de eerste zijn die het krijgt te horen. Ik zou zeggen. Tot vanmiddag.Het is bijna koffietijd voor de middag. Ik ben alweer een tijdje terug, maar had het eerst te druk met allerlei andere dingen en andere mensen informeren wat er besproken is met mijn radiotherapeut. Rond 12:00 uur was ik weer thuis met de wetenschap dat er eerst nog niet bestraald word. Dit is een heel positief bericht. Hoe het een en ander is gekomen zal ik in het kort uitleggen. Om 10:45 uur had ik een afspraak op de afdeling radiotherapie. Zoals altijd verloopt het behoorlijk op tijd. Mijn radiotherapeut heeft al met mijn oncoloog gesproken en nu mijn verhaal aangehoord. Hij vertelde mij dat er 4 opties zijn. De eerste optie is helemaal niks doen, dus die ging gauw in de prullenbak. Er zal een behandeling komen. Hij heeft bekeken hoe alle andere behandelingen waren en voor bestraling zijn er dus 2 opties. Eerst brachytherapie. Dit is dus de inwendige bestraling. Met vrij hoge dosis dichtbij bestralen. Dit heb ik de eerste keer gekregen. Brachy betekend in het Grieks dichtbij. De tweede optie hiervan is uitwendige bestraling. Deze heb ik vorig jaar gekregen. Alle twee hebben ze een doel bereikt, maar de klachten kwamen terug na ongeveer precies dezelfde periode. Ik mocht zelf kiezen voor welke optie ik wilde gaan. Mijn besluit staat vast dat de uitwendige bestraling voor mij de voorkeur heeft. Toch gaan we dit eerst nog niet doen, omdat op dit moment ik mij goed voel en weinig reactie heb van mijn slokdarm. Zodra het weer erger begint te worden mag ik mijn radiotherapeut bellen en gaan we gelijk een actieplan opstellen. Wat dit betreft dus is het een positief verhaal. Andere opties heb ik wel met hem besproken, maar wijdt ik nog niet over uit. Uiteraard mijn gezin verteld wat er staat te gebeuren en vanavond ga ik er eentje op drinken. Nu eerst koffie. Het avondeten ging er goed in en 's avonds heb ik een borreltje genomen op het positieve bericht.

11 september 2014.

Vanmorgen stond ik op om 07:30 uur na een redelijke nachtrust. Gisteravond lag ik om 23:00 uur in bed. Het ontbijt is er goed in gegaan. Zonder problemen kon ik alles doorslikken. Ik heb nog even de tijd om te chillen, maar niet te lang. Ik krijg vanmorgen koffievisite van mijn zus Laura. De wasstraat is achter de rug en de was is aan het draaien. Ik heb net even een foto genomen van mijn sleutelhanger en hier is het resultaat.
Zo heb ik mijn kanjers altijd bij mij. De lunch ging er ook weer goed in. Voor de zoveelste keer een prettig gevoel. Ik merk wel dat er een reactie wil komen, maar snel daarna voel ik mijn eten verder naar beneden glijden. Nu is het even bedtijd. Tijdens de middagkoffie werd ik gebeld door een oude kamergenoot toen ik in het ziekenhuis lag. Lammert belde en wilde weten hoe het met mij gaat. Het was leuk om hem weer eens te spreken en we hebben gelijk een afspraak gemaakt, wanneer ik weer een bij hem op bezoek ga. Dat is binnenkort. Ik moest op tijd het eten klaar hebben, want Jurjen moest weer op tijd weg. Ik ben dus ook vroeg klaar met eten. Vanavond ga ik er op tijd in. Morgen moet ik op tijd op staan, want dan moet ik weer naar Zwolle voor de herceptin kuur.

12 september 2014.

Vanmorgen stond ik op om 06:30 uur. Zoals altijd als ik wakker ben ga ik eruit. Ik voel mij goed. Vandaag is een drukke dag. Vanmorgen om 10:00 uur lig ik eerst in het ziekenhuis voor mijn herceptin kuur. Ik heb genoeg tijd om rustig aan te doen nu ik er toch vroeg uit ben. Het ontbijt is er goed in gegaan. Nu moet alleen de afval stroom er nog komen, want dat wil nu nog even niet. Na de wasstraat lekker een bakkie drinken en dan op naar Zwolle.Even na 10:00 uur lag ik aan het infuus om rond 10:45 uur weer afgekoppeld te worden. De herceptin zit weer in mijn lichaam. Voordat ik weer naar Hoogeveen ben gereden, ben ik nog even langs oncologie gegaan. Even verteld wat de laatste informatie is en natuurlijk weer even gesproken met het verplegend personeel. Toppers.
Rond 12:00 uur was ik weer thuis. Ik heb genoeg tijd voor de lunch die er goed in is gegaan. Een kleine reactie, maar dat stelde niet veel voor. Om 14:00 uur moet ik bij Move2Be zijn voor mijn onco fysio. Het sporten ging goed. Wel heb ik de kracht oefeningen iets minder zwaar gedaan. Men waarschuwt mij als ik een infuus heb gehad om niet te snel het verband eraf te halen, ander heb je kans dat het kleine wondje weer open gaat. Rond 16:00 uur ben ik naar JoMaJuSe gegaan om daar te eten. Lekker Dora pasta, want dat vind Juno zo lekker. Ook lekker de koffie daar genuttigd en nog even een ouzo tijdens een filmpje kijken. Rond 23:00 uur was ik weer thuis en ben het bed in gegaan.

13/14 september 2014.

Zaterdag. Ik werd wakker om 07:00 uur en ben er een half uur later uit gegaan. Vandaag ga ik mijn liefde ophalen van Schiphol. Haar vakantie in Parga (Griekenland) zit erop. Ik weet zeker dat ze het mooi heeft gehad. Jaren geleden zijn wij er ook al eens geweest. Even na 12:00 uur land ze op Schiphol, dus ik heb nog wel even de tijd voor het ochtend gebeuren en de koffie. Het ontbijt is er net als het eten van gisteravond goed in gegaan. Geen enkele reactie en dat is erg prettig. Rond 10:45 uur vertrokken Ake en ik naar Schiphol. Daar aangekomen waren Leida en Betsie al bij de aankomsthal. Na de begroeting reden we weer terug naar Hoogeveen. Nu via een andere weg, omdat we hoorde dat op de A28 richting Hoogeveen een lange file stond van 11 KM. Om 15:15 uur waren we weer thuis. Aan het eind van de middag zijn wij naar JoMaJuSe gegaan om daar lekker te barbecueën. Juno en Sepp waren erg blij om oma Leida weer te zien. Nog even een kopje koffie en een borreltje en toen naar huis om lekker te gaan slapen.
Zondag. Ik stond op om 08:00 uur na een onrustige nacht. Toch ben ik fit. Ik ben gelijk naar de badkamer gegaan om me te wegen. Het is nog steeds stabiel. 86 KG. en dat is goed. Tijdens het ontbijt had ik 1 kleine reactie van de slokdarm. De rest van het ontbijt ging er goed in en nu heb ik een zee van tijd om lekker te gaan chillen. Ook de lunch ging er goed in en daarna ben ik naar bed gegaan om te rusten. Lig je net op bed is er veel herrie naast het huis waar wij wonen. Rond 14:45 uur ben ik eruit gegaan, want om 15:30 uur hadden we een afspraak om op kraamvisite te gaan bij Peter en Francis. Een mooi buurmeisje erbij met een prachtige bos haar. Sabeau welkom kleine meid. Ook het avondeten ging er goed in. De koffie hebben we genuttigd bij Suze en Leo. Vervolgens lag ik er om 23:15 uur in. Weer een week voorbij, tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten