maandag 15 september 2014

Een rustige week voor de boeg

15 september 2014.

Het was 07:00 uur dat ik eruit ben gegaan na een redelijk goede nachtrust. Leida is weer thuis en het normale leven begint ook weer. Tenminste er zijn weer een paar dingetjes die ik dan altijd doe. Een van die dingetjes is oppassen op mijn vriendje Sepp, terwijl Leida en Majella boodschappen aan het doen zijn. Dit zal vanmorgen gebeuren. Kunnen wij samen weer spelen met de treintjes, want dat vind hij mooi. Ik zal binnenkort mijn elektrische trein eens in elkaar zetten. Zal hij leuk vinden. Waarschijnlijk mijn vriendinnetje zal het ook leuk vinden. Het zijn nog treintjes toen ik een jongetje was. De wagonnetjes zijn nog van ijzer, terwijl ze tegenwoordig volgens mij allemaal van plastic zijn. Nu het ochtend gebeuren. Rond 09:00 uur waren we bij mijn vriendje. De dames gingen boodschappen doen en wij met z'n tweeën fijn spelen. Nog even koffie gedronken en toen naar huis voor de lunch die er redelijk goed in ging. Rond 12:30 uur lag ik op bed voor de middagrust. Voor vanavond geld het ook rusten, want morgen kan ik in de middag niet rusten. Eerst straks kijken hoe het diner erin gaat.

16 september 2014.

Het is vandaag weer onco fysio tijd. Dit maal heb ik het om 09:30 uur. Vanmorgen stond ik op om 07:15 uur en ik heb genoeg tijd voor het ochtend gebeuren. De afvalstroom was er ook en dat bracht veel verlichting wat mij een goed gevoel gaf. De druk ben ik van binnen weer kwijt. Ook ging het ontbijt goed. Een hele kleine reactie, maar dat stelde niet veel voor. Na de wasstraat even mijn blog bijwerken en dan lekker aan de koffie om daarna naar Move2Be te rijden. Vanmiddag heb ik niet veel tijd om te rusten, want ik ga vanmiddag naar Dalfsen om daar een bezoekje te brengen aan mijn vriend Lammert. Samen lagen we vorig jaar in het ziekenhuis. Ik heb hem toen erg gerust gesteld en verteld dat een CT-scan niet veel impact zou hebben. Hij was mij daarvoor erg dankbaar en sinds die tijd kom ik geregeld even bij hem om te vragen hoe het met hem gaat en even een bakkie doen. Ook vraagt hij altijd naar K3. Hij bedoeld daar Juno mee die toen vrolijk stond te dansen op de vloer in het ziekenhuis. Hij vond dat geweldig mooi en sinds die tijd is Juno het meisje van K3.Ik was om 11:15 uur weer thuis na lekker te hebben gesport. Alles weer gedaan op mijn hoogste niveau en het voelde goed aan. Mijn hartslag was prima. Nog even met een oud collega en een mede sporter gesproken en toen naar huis. Nu ben ik toe aan de lunch. Na het eten ga ik wel heel even rusten om vervolgens rond 14:00 uur naar Dalfsen te rijden. Even voor 15:00 uur was ik bij mijn vriend Lammert en ik heb het weer gezellig gehad. Wel doet het mij erg veel pijn dat het met zijn vrouw niet zo goed gaat. Ik zie aan hem dat het hem pijn doet. Ik heb erg met hem te doen. Afgezien daarvan hebben we leuk en gezellig met elkaar kunnen praten. Om 16:15 uur ben ik weer naar Hoogeveen gereden na afscheid te hebben genomen van mijn vriend. Wel met de afspraak dat ik snel weer eens zal bellen voor een afspraak. Vanavond op tijd naar bed voor morgen, want dan is het weer voetbaltime.

17 september 2014.

 En hier gaat het vandaag om. Mijn cluppie gaat op het hoogste niveau Europa weer in. Eerst maar een thuis wedstrijd waar ik vanavond naartoe ga, maar eerst hoe het vandaag is. Vanmorgen stond ik op om 07:30 uur na een onrustige nacht. Niet door mijn ziekte, maar door andere geluiden, waardoor ik niet kon slapen. Toch voel ik mij goed. De afvalstroom was er eerder dan het ontbijt, dus dat ben ik ook al kwijt. Zonet even de voetbalkaartjes opgehaald en nu is alles compleet. Alleen nog even winnen. Het is bijna 10:00 uur dus koffietijd. De ochtend is verder rustig verlopen, evenals het grootste gedeelte van de middag. Na de lunch die er goed in is gegaan ben ik gaan rusten, om vervolgens rond 15:00 uur op te staan. Nog een klein poosje en dan gaan we (Ake en ik) met de trein naar de Amsterdam Arena voor de wedstrijd AJAX- Paris Saint Germain. Veel duimen voor mijn cluppie. Hoe ik het heb gehad leest men morgen. Tot dan.

18 september 2014.

The day after en het was gisteren een mooie dag. Wat heb ik enorm genoten van mijn cluppie. Hier een kleine impressie.
De aankomst vanaf station Duivendrecht. Het is ongeveer 10 minuten lopen vanaf dit station naar de Arena. Uiteraard snel wat eten daar. Een broodje bal die er niet inging. Ik heb de helft ongeveer gegeten, maar kreeg telkens een reactie van de slokdarm. Jammer van het broodje. Uiteraard is voor aanvang van de wedstrijd het hele stadion in beweging, zoals hier op het filmpje. Ik ben al veel vaker geweest bij mijn cluppie en het is altijd geweldig om dit mee te maken. Rond 01:30 uur was ik weer thuis om even uit te rusten en een half een later lag ik moe maar voldaan op bed. Uiteraard stond ik                                                                                      vanmorgen iets later op. Het was ongeveer   09:00 uur dat ik op stond. Ik was erg benieuwd hoe het eten nu ging. Gelukkig heb ik geen reactie gehad tijdens het ontbijt. Dat van gisteravond was waarschijnlijk een incident.   Ook tijdens de lunch en nu net bij het avondeten ging alles goed, zodat ik het voorval van gisteravond we l kan vergeten. De dag is rustig verlopen. Natuurlijk ben ik vanmiddag wel gaan rusten, want zo een avond vergt wel veel energie. Het rusten zal ook zeker vanavond gebeuren, zodat ik toch weer wat fitter het weekend in ga. Vanavond maar vanaf mijn bed weer voetballen kijken na de koffie. Morgen is weer een dan van onco fysio. Iets waar ik wel veel energie van krijg.

19 september 2014.

Het is 08:30 uur en ik ben er al een uur eruit na een goede nachtrust. Wel stond ik op met een rauwe keel. Iets wat mij doet denken aan de tijd dat ik nog werkte. Toen had ik dit altijd 2x per jaar. Een keer in het voorjaar en een keer in het najaar. Beide keren bij hel omslaan van het weer. Echt ziek was ik er bijna niet van, maar bij het hoesten doet is het pijnlijk. De keel is ook rood. Vandaag maar een hoestdrankje ophalen. Het ontbijt is er in ieder geval goed in gegaan en nu de wasstraat in. Vandaag staan er 2 dingen op de planning. Eerst heb ik vanmiddag mijn onco fysio en vanavond heb ik een verjaardag. Rina gefeliciteerd met jou verjaardag. De ochtend zal waarschijnlijk rustig verlopen. En inderdaad is de ochtend rustig verlopen. Even een hoestsiroop aanschaffen en voor de rest lekker chillen. Om 14:00 uur heb ik onco fysio. Of ik het vol houd weet ik niet, maar dat zien we wel. De zere keel vergt natuurlijk voor mij meer energie om te verbeteren en ik zal toch een beetje moeten helpen om het te verzachten. Na het avondeten ga ik wel even rusten, anders zal ik het vanavond merken. Het sporten ging wat mij betreft beter dan ik verwacht had en met een voldaan gevoel ben ik naar huis gegaan om vervolgens een bakkie te drinken bij mijn kanjers. Na het avondeten wat er goed in ging ben ik gaan rusten voor vanavond. Tot morgen.

20 september 2014.

Zaterdag. Vanmorgen stond ik op om 08:00 uur. Ik was klaar wakker en ben eruit gegaan. Ik voel mij niet happy.  Toch ben ik eruit gegaan om te eten en een slokje van het hoestdrankje te nemen. Na de koffie ben ik er weer in gegaan om vervolgens rond 15:30 uur er weer uit te gaan. Het heeft mij wel goed gedaan en ik voel mij nu een stuk fitter. Na de middag koffie ga ik een lekker warm bad nemen. Dit is echt een dagje van lekker chillen. Er is dus weinig te melden. Hoe ik mij nu voel heeft niks met mijn kanker te maken hoor. Het enigste is dat mijn energie nu naar twee dingen moet gaan. Wel merk ik dat het drankje en snoepje voor de keel zijn uitwerking heeft. Tijdens het avondeten kreeg ik wel 2 reacties van mijn slokdarm. De kip die wel erg lekker was wilde er niet in. Ik heb er een glas drinken bij genomen en toen wilde het wel zakken. Gelukkig, want de kip was wel lekker. De avond bestond uit visite en morgen is er weer een dag.
Zondag. Ik was wakker om 07:00 uur en ben er een half uur later uit gegaan. Mijn keel is droog en voelt weer rauwig aan. Toch voel ik mij niet ziek. Het ontbijt ging er goed in. Geen enkele reactie. Deze ochtend gaan we op koffie visite en wat de rest van de dag mij brengt weet ik niet. Rond 14:00 uur ben ik eerst naar Jurjen gegaan om voetballen te kijken, maar die was niet thuis. Toen ben ik naar Joost gegaan en we hebben met z'n 2en lekker naar AJAX gekeken en winnen (Pfff). Juno vond het leuk om Leida er ook bij te hebben en we hebben het nog gezellig gehad. Rond 21:00 uur waren we weer thuis en ik ben toen naar bed gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten