maandag 17 maart 2014

Een rustige week

17 maart 2014.

Ik heb een goede nachtrust achter de rug. Wel een onderbreking rond 03:00 uur en toen ben ik er een half uurtje eruit gegaan. Verder heb ik wel rustig geslapen. Rond 08:00 uur ben ik op gestaan voor het ochtend gebeuren. De puzzel is af dus ik kan mij daar niet op uitleven. Van de week zal ik de puzzel wegbrengen en dan heb ik weer ruimte voor de volgende die waarschijnlijk nog moeilijker is. Deze puzzel had ik al een tijdje in huis. De ochtend zal bestaan uit wat papierwerk opruimen en een paar dingetjes uitzoeken. Voor de rest is het rustig. Na de lunch ben ik niet naar bed gegaan. Leida en ik hebben wat boodschappen gedaan en verder heb ik een klein klusje gedaan. 's Avonds ben ik wel op tijd naar bed gegaan.

18 maart 2014.

Na een redelijke nacht stond ik op om 06:45 uur. Ik was wakker en ben eruit gegaan. Wel vroeg, maar dat is niet zo erg, want ik heb ook op tijd vandaag mijn onco fysio. Ik zal wat moeten uitleggen bij mijn therapeute, want ik ben afgelopen vrijdag iets vergeten. Wat dat is weet ik wel, dus blijf maar lekker raden met elkaar. Nu het toch nog vroeg is kan ik lekker rustig aan doen met het ochtend gebeuren en straks lekker een bakkie drinken. Om 09:00 uur ben ik op de fiets naar fysio gegaan en een half uur later was ik aan het sporten. Het ging geweldig goed. Fietsen heb ik halverwege op stand 8 gezet, evenals het roeien. De krachtoefeningen heb ik ook iets zwaarder gezet en alles ging perfect. Als laatste ben ik nog een stukje gaan hardlopen op de band. Na een uur sporten heb ik dat nog 1,5 KM. vol gehouden. Lekker douchen en toen naar huis voor de lunch. Vanmiddag ga ik niet naar bed. Ik voel mij goed voor de tweede dag achter elkaar. Vanavond zal het wel gebeuren dat ik op tijd naar bed ga.  Vanmiddag even een ritje maken met een grote bak (lees Peugeot), want mijn autootje krijg een zomerse beurt.Het is nu even na 20:30 uur en ik ga zo naar mijn bed, want morgen heb ik een drukke dag, maar daarover morgen meer.

19 maart 2014.

Het is 07:30 uur en vandaag is het samen met mijn oud collega Hellendoorn time. Iets waar ik mij vorige week in heb vergist. Ik heb een redelijke nacht achter de rug. De afvalstroom is ook weer op gang gekomen. Het komt wel en genoeg, maar het ziet er niet uit zoals het eruit moet zien (lekker verhaal). Rond 09:00 uur komt Henk mij ophalen en gaan we samen naar Hellendoorn. Ik weet zeker dat een heleboel oud collegae op zullen kijken . Niet dat ik er ben, want ik ben al vaker geweest, maar dat Buikie (bijnaam van Henk) er is. Ik vind het altijd wel gezellig om al die oud collegae weer eens te spreken. Ik heb er tenslotte iets van 23 jaar gewerkt in Hellendoorn en ben tijdens het begin van mijn ziekte heel goed geholpen door mijn oud collegae. Ook nu nog (cursus). Hoe het was leest men later wel, nu een bakkie. Rond 09:45 uur waren we in Hellendoorn. Helaas was niet iedereen aanwezig, maar toch waren er nog genoeg oud collegae waar we mee gesproken hebben. Zelf heb ik Henk het grootste gedeelte van de vernieuwde fabriek laten zien. Uiteraard zijn we de palletiseer afdeling niet vergeten, want daar hebben we wel heel wat uurtjes door gebracht. Moe maar voldaan gingen we rond 11:45 uur weer naar Hoogeveen. Henriette, Anneloes, Robert, Tristan, Melvin, Ursi en al die andere mensen leuk om jullie weer even te hebben gesproken, doe een ieder de groeten. Nu ga ik, voordat wij een boodschapje gaan doen, even rusten. De rest van de dag is rustig verlopen. Voor dat ik 's avonds naar bed ben gegaan moest ik eerst nog een belofte aflossen bij mijn therapeute en dat is even voor 20:45 uur ook gebeurt. Wat dat is is voor een heleboel mensen een vraag. Trust.

20 maart 2014.

Ik stond op om 06:30 uur na een goede nachtrust. Ik ben klaar wakker en ben eruit gegaan. Lekker rustig aan doen, voordat ik deze ochtend naar onco fysio ga. Mijn afspraak bij Move2Be is om 10:30 uur, dus ik heb alle tijd. Het is vandaag goed weer, dus ga ik op de fiets er naar toe. Nu om 08:00 uur is het tijd voor de wasstraat en alvast mijn tas inpakken. Helaas komt er van het fietsen niks, want ik heb op de heen- en de terugweg nog wat te doen. Iets aanschaffen en een hond uitlaten van kennissen van ons. Na de lunch ben ik even naar bed gegaan om rond 15:00 uur op te staan. De nieuwe afwasmachine is geïnstalleerd en na de koffie ga ik zelf nog wat klussen met elektra. Even een lampje aansluiten in de tuin. Na het avond eten ga ik de puzzel wegbrengen naar Leo, want die is van hem. Zelf kan hij een beetje klussen om de twee ontbrekende stukjes te fabriceren. Vanavond probeer ik wat later naar bed te gaan om morgen ook iets later op te staan. Dit op aanraden van Char. mijn therapeute. Denk zelf dat het ook leuker is voor Leida. Dit zal niet ten kosten van de vermoeidheid gaan, want als ik te moe ben ga ik wel naar bed. Voor de rest is er weinig te melden, anders leest men het morgen wel. Tot dan.

21 maart 2014.

Na een redelijk goede nacht was ik eerst eruit om 06:00 uur. Na een half uurtje ben ik er weer in gegaan, want ik vond dit wel erg vroeg. Als ik nou ergens op tijd moest zijn, dan is het geen probleem, maar vandaag is een rustige dag. Niks moet en alles (bijna) mag. Ik ben vervolgens om 07:30 uur voor de tweede keer eruit gegaan. De afvalstroom is weer op gang gekomen en daarna wat ik kwijt ben weer aanvullen met een bammetje.Rond 10:00 uur lekker een bakkie drinken en om 11:30 uur mijn twee kanjers met hun moeder ophalen. Vanmiddag ga ik op mijn kanjers passen. Het is weer een tijdje geleden dat ze hier waren en dan ga je ze een klein beetje missen. Gelukkig wonen ze dicht bij, zodat ik altijd snel naar ze toe kan gaan als ze tenminste thuis zijn. Mijn vriendin is er ook overheen om ergens anders te gaan spelen met vriendinnetjes dus zal ze vaker niet thuis zijn. Zo is het leven en dat is maar goed ook. De kennis van wie de puzzel is heeft de ontbrekende stukjes ingepast vanuit de foto op de doos en dit is het resultaat.
 Ik weet dat het verslavend is en zie hier het resultaat van mijn grote vriendin. Met een klein beetje hulp van mijn kant is dit een puzzel van 80 stukjes.
 Juno ik vind het heel erg knap en dat verdient zeker een heel groot compliment voor jou van mij. Het avond eten bestond uit lekkere hachee, iets wat natuurlijk goed is voor de afvalstroom. Mijn allergrootste vriend Sepp is gelukkig weer beter en lacht weer zoals het moet. Het is een echte kerel die overal op moet klimmen, dus dat gaan we in de gaten houden. 's Avonds na de koffie ben ik nog een klein poosje op gebleven tot iets voor 22:00 uur. Toen sloeg de vermoeidheid toe.

22/23 maart 2014.

Zaterdag. En weer is het weekend. Ik heb een goede nachtrust achter de rug en werd wakker rond 07:00 uur. Ik ben eruit gegaan, zoals gewoonlijk. De ochtend zal bestaan uit lekker chillen. Ik heb niet zoveel op de planning staan. Even wat kleine klusjes, zoals verder gaan met de tuinverlichting. Natuurlijk zal het ontbijt en de koffie niet ontbreken. Na het middageten zijn wij samen met Leo en Suze naar de orchideeën hoeve geweest en daarna hebben wij heerlijk gegeten in De Burgemeester in Zwartsluis. Een heel goed restaurant met speciale biertjes van La Trappe Oak Aged. Degene die mij kent weet dat ik van speciale biertjes houd. Nou dit flesje koste €15,00. Ik heb het even op internet gezocht, maar daar betaal je nog meer voor 1 flesje. Dus dit is wel heel speciaal. Rond 20:30 uur waren we weer thuis. Voor de rest niks te melden. Morgen is er weer een dag.
Zondag. Gisteravond is rustig verlopen tot ongeveer 21:00 uur. We kregen een telefoontje van JoMa dat hun wasdroger in brand heeft gestaan. Snel ernaar toe om te helpen. Gelukkig waren ze wel op tijd bij, zodat de schade beperkt is. Helpen om de droger uit huis te krijgen. Vandaag is voor hun dus een schoonmaak dag en wij hebben Juno en Sepp. Vandaag is wel de dag dat mijn zus Laura haar verjaardag viert en daar gaan we vanmiddag ook naar toe. Laura nog gefeliciteerd met jou verjaardag. Ik heb straks mooi de tijd om hard te lopen en dat ga ik na de koffie doen. Rond 11:30 uur ben ik gaan hardlopen. De motivatie is dat ik de 8 KM. vandaag wil volbrengen. Ik heb een alternatieve route genomen. Achteraf bleek dat ik 7 KM. gelopen heb. De tijd is 1 uur en 6 minuten. Op zich ben ik tevreden met de tijd, maar het aantal stops dat ik wandel vind ik zelf nog teveel (13x). Ik heb nog even de tijd. Ook is het zo dat de ene keer beter gaat dan de andere keer. Conditioneel zit het wel goed. Na het lopen snel eten en dan even rusten. Juno heeft mij rond 15:00 uur wakker gemaakt. Tijdens de wasbeurt heb ik mij gewogen en ik ben 1 kilo afgevallen. Ik ben nu 86 KG. en dat is goed. Even na 16:00 uur waren we in de Wijk om de verjaardag van mijn zus te vieren. Aan het begin van de avond waren we weer thuis. Snel wat eten en mijn medicijnen innemen. De rest van de avond is het chillen. Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten