maandag 3 maart 2014

De 12de kuur

3 maart 2014.





Waarom deze blog in het rood? Dat heeft, omdat Jurjen vandaag jarig is. Jurjen gefeliciteerd. Het is deze week een redelijk rustige week. Ik heb de gebruikelijke afspraken en ondanks dat het rustig is heb ik bijna iedere dag wat. Eerst deze dag. Ik stond op om 07:30 uur en was na een goede nachtrust klaar wakker. Lekker relaxed de eerste dingen gedaan die je eigenlijk allemaal doet. Eten, wassen. De ochtend bestaat uit oppassen op mijn vriendje Sepp, zodat de dames boodschappen kunnen doen. Dit is eigenlijk een standaard ding.Mijn vriendje en ik hebben ons uitstekend vermaakt. Het is ook zo een vrolijk ventje. Toen we weer thuis waren snel de MDL afdeling van de Isala kliniek gebeld om te vragen hoe het met de afspraken gaat die ik op 26 maart heb. Op die middag heb ik 4 afspraken staan vlak achter elkaar. Mocht de eene afspraak uitlopen, dan heb ik een probleem bij de volgende, maar dat was geen probleem. Men heeft even een aantekening gemaakt dat dit voor zal kunnen komen. We hebben nog even de tijd. Zo nu ontbijten en dan de middagslaap vatten. Even voor 15:00 uur ben ik er weer uit gegaan. Lekker een bakkie drinken en daarna weer puzzelen. Voor de rest is het rustig.

4 maart 2014.

Het is weer de dag dat ik onco fysio heb. Helaas niet onder begeleiding van mijn vaste therapeute, want die is op vakantie, maar een vervanger van haar. Ik weet zeker dat hij het goed zal doen, want hij kent mij en werkt er al langer dus ik heb alle vertrouwen. Ik stond vanmorgen vroeg o 07:30 uur op. Ik was klaar wakker en ben eruit gegaan. Lekker rustig aan doen. Na het eten en de wasstraat even een paar dingetjes privé gedaan. Ik moest mijn foto's nog opsturen, want donderdag heb ik weer mijn fotografie cursus. Onco fysio heb ik wel vanmorgen, maar een uur later dan normaal. Mijn afspraak staat om 11:000 uur geplanned, dus alle tijd voor een bakkie. Mijn onco fysio ging geweldig. Alles op een hoger niveau gedaan en als laatste weer even hard gelopen. Na de lunch ben ik gaan rusten om om 15:00 uur lekker koffie te drinken. Verder ben ik weer gaan puzzelen en vanavond weer op tijd naar bed.

5 maart 2014.

Het is 08:00 uur dat ik op stond na een redelijk goede nacht. Ik voel mij fit en heb het idee dat ik de hele wereld aan kan. Wat ik vandaag ga doen, daar kom ik vanavond wel op terug. Nu ik het ochtend gebeuren achter de rug heb ga ik nu eerst weer even verder met puzzelen. Eind deze week zal ik weer een foto plaatsen van de vorderingen. Even na 10:00 uur zijn Leida en ik naar Meppen gegaan om daar even te shoppen. Sommige dingen zijn er aanmerkelijk goedkoper dan in Nederland. Rond 15:15 uur waren we weer thuis met een volgeladen auto. Nu weer een bakkie drinken en verder met de puzzel. De rest van de dag is rustig. Vanavond even naar de buurman, want die is jarig. Frank gefeliciteerd.

6 maart 2014.

Ik werd wakker rond 08:00 uur na een redelijke nachtrust. De ochtend zal rustig verlopen. Mijn onco fysio heb ik vanmiddag. Na het ontbijt en de wasstraat lekker chillen en een bakkie drinken. Vanmorgen is de afvalstroom ook weer op gang gekomen. Gisteren was het niet zo vlotjes. Ik merk wel dat het ietsjes de goede kant op gaat. Dit betekend dat de medicijnen zijn werk doen, zoals het hoort. Nu nog even puzzelen en dan de lunch nuttigen om daarna nog even te rusten. Mijn onco fysio heb ik vanmiddag om 15:00 uur. Het sporten ging goed. Alles een stapje zwaarder gezet en dat kon ik na afloop wel merken. Thuis komend lekker eten en vanavond heb ik weer mijn fotografie cursus, dus de dag is volgeboekt.

7 maart 2014.

De wekker zetten hoeft tegenwoordig niet. De buurkinderen maken 's morgens vroeg genoeg herrie waar je wel wakker van word. Niet normaal dat die kinderen rond 07:00 uur al herrie maken buiten. Die ouders denken niet aan de buren. Het begint 's morgens al om 06:00 uur met veel kabaal met trappen lopen. Wie wil deze buren hebben? Gratis af te halen. Ik ben er om 08:00 uur uit gegaan voor het ochtend gebeuren. Vandaag heb ik mijn 12de eiwit kuur om 16:00 uur. Ik heb dus genoeg tijd om te chillen. De cursus van gisteren was best wel interessant. Het ging over belichting, grijswaardes, ISO, sluitertijden, enz.. Op deze manier leer ik mijn fotocamera ook beter. Zo nu de koffie op is even een boodschapje doen.Na de lunch ben ik nog even gaan rusten om vervolgens rond 15:00 uur richting Zwolle te gaan voor de kuur. Nu ik toch in Zwolle ben heb ik mijn herhaal recept voor de darm medicijnen daar opgehaald. Ik lag op tijd aan het infuus en kreeg de herceptin gelijk toegediend. Iets wat eerst vooraf ging door een spoeling. Dit alles scheelt weer 10 minuten. Ik lag trouwens op een andere kamer. Dit was voor het eerst. Niet dat het wat uitmaakt, want het verplegend personeel werkt ook op verschillende kamers. Rond 17:45 uur was ik weer thuis. De avond was besteed aan het vervolg van 24.

8/9 maart 2014.

Zaterdag. Ik was wakker om 07:00 uur en ben eruit gegaan. Bij de buren is het tot 08:30 uur precies rustig geweest en nu is de herrie weer aan de gang. Volgens mij hebben ze alleen maar herrie speelgoed. Gelukkig is de tijd iets fatsoenlijker. Ik voel mijzelf goed en vandaag ga ik dan ook weer hardlopen. Het word mooi weer en ik zal nog een paar klusjes gaan doen. Het is nu 09:15 uur en ga de wasstraat in. Oja hier even een foto update van de puzzel.
Vanmiddag na mijn rust zij n we even wezen shoppen in het centrum van Hoogeveen. Toen wij weer thuis waren stonden mijn kanjers op ons te wachten om even wat te drinken. We hadden uit Duitsland nog een kleinigheid meegenomen voor JuSe en die vonden het prachtig. Aan het eind van de middag ben ik gaan hardlopen.  Het hardlopen was voor mij een test om te zien hoe ver ik ben. Ik heb bijna 6 KM. gelopen in 54,5 minuten. Tijdens het lopen 11x een loop stop gedaan om mijn hartslag weer op pijl te krijgen. Ik heb er een goed gevoel over. Over 2 weken ga ik de 8 KM. proberen. In de tussentijd blijf ik mijn conditie verder opschroeven. Vanavond is her rummicub tijd, dus tot morgen.
Zondag. Vanmorgen was ik al op tijd wakker na een goede nachtrust. Ik ben er om 07:30 uur uit gegaan. Heerlijk rustig aan doen. Ik heb vanmorgen alle tijd ervoor. Straks heb ik mijn weegmoment en ga er nu alvast vanuit dat het stabiel is. Na het ontbijt wassen en dan nog even puzzelen, voordat we ergens koffie gaan drinken. De koffie hebben we gedronken bij mijn moeder. Na de koffie en de lunch ben ik gaan rusten om niet te kunnen slapen door veel herrie van 4 kinderen die niet buiten de poort mogen spelen en dus thuis veel herrie maken. Rond 15:00 uur zijn we naar JoMaJuSe gegaan om de trouwdag van JoMa te vieren., tenminste Joost had ons gevraagd of wij op Juno en Sepp wilden passen, zodat JoMa uit eten konden gaan. Natuurlijk hebben we dat gedaan. Het was erg mooi weer en we hebben lekker buiten kunnen zitten. Rond 22:00 uur zijn we naar huis gegaan en daarna ben ik gelijk het bed ingedoken.

1 opmerking:

  1. Hallo Rudy,
    Ik lees in jouw blog dat het naar omstandigheden goed gaat. Dat vind ik heel fijn voor jouw. Ik hoop dat die darmtoestand binnenkort ook wat beter zal uitpakken. Ik ben blij dat de "winter?"nu ook afgelopen is, want dan kan ik buitendingen gaan doen, want daar begin ik zo langzamerhand wel naar uit te kijken. Van allerlei reparatiewerkzaamheden liggen er op mij te wachten. Ik wil je dit voorjaar ook een keer bellen voor een afspraak met jou zodat we wat bij kunnen kletsen. Nou, meer weet ik op dit moment niet te vertellen. Rudy, ik wens je het allerbeste, en tot gauw, Groeten, Dirk Obbink.

    BeantwoordenVerwijderen