maandag 16 december 2013

1ste week van rust

16 december 2013.

De eerste week van rust is aangebroken. Ik heb er lang naar uit gekeken. De nacht is goed verlopen en ik stond op om 07:30 uur. De boterham ging er goed in en ik merk dat het beter gaat. Nog niet goed, want gisteren was een ietsjes mindere dag met het vaste voedsel slikken. Het uiteindelijke resultaat zal pas over een paar weken bereikt worden. Het is koffietijd en daar heb ik trek in. Vanmorgen lekker de tijd om een paar dingetjes te regelen en nu na het middag eten wat er goed inging ga ik nu slapen. Rond een uur of 3 's middags werd ik wakker gemaakt door mijn vriendin. Lekker een bakkie drinken. Het avond eten ging iets moeizamer dan met het andere eten. Toch nog altijd beter dan voor mijn bestraling. Uiteraard gaan we het wel in de gaten houden. Vanavond ga ik lekker chillen en zoals gewoonlijk op tijd naar bed. Morgen is er weer een dag.

17 december 2013.

Vandaag is de dag van mijn 1 na laatste onco fysio van dit jaar. Mijn therapeute heeft dan vakantie en dat gun ik haar dubbel en dwars. Vanmorgen was ik er om 09:30 uur. 2 Uur ervoor stond ik op voor de dingen van de ochtend. Ik heb geweldig fijn gesport en heb geen reactie van mijn slokdarm. Wel gaat mijn hartslag sneller omhoog, maar dat is een hele normale reactie. Ik heb her nog over gehad en hoef daarover geen zorgen te maken. Vanmiddag ga ik eens niet naar bed, want ik wil nog een paar kleine klusjes doen. Het is een rustige dag en weinig te melden. Ik voel mij goed. Ook nadat ik geen middagslaapje heb gehad. Tot ziens.

18 december 2013.

Hallo allemaal. Ik heb een redelijk goede nachtrust achter de rug en voel mij dus ook goed. Ik stond op om 09:00 uur, maar was allang wakker, want zolang op bed liggen is niks voor mij. Even lekker chillen en het nieuws kijken vind ik wel even lekker. Het eten gaat goed. Natuurlijk gaat het nog niet zo, zoals het normaal moet gaan, maar er is vooruitgang in mijn herstel. Ook al gaat het langzaam. Ik weet wel dat het een heel erg fijn gevoel is om zonder slikpijn te eten. Dit bied veel hoop voor de kerstdagen. Vandaag ga ik iets doen, maar ik vertel nog niet wat. Iets waar ik niet aan gedacht had en wat ik ook heel erg leuk vind. Zo nu nog even een bakkie. Vanmiddag rond 13:30 uur ben ik naar Hellendoorn gegaan om mijn kerstpakket op te halen. Vorige week kreeg ik hierover bericht. Natuurlijk is het leuk om nog eens een kerstpakket te krijgen.
Uiteraard gesproken met een heleboel collega's of moet ik zeggen oud collega's. Dat laatste doe ik toch niet, want ik voel mij nog steeds verbonden aan een heleboel collega's. Jammer om te horen dat een directe collega van mij in het ziekenhuis ligt. Hopelijk gaat het beter met haar. Elize beterschap. Leuk om gesproken te hebben met Sandra, Wenda, Tristan, Robert, Joop, Raymond, Richard, Tonny, Wouter en nog veel meer. Rond 17:00 uur was ik weer thuis. Moe maar voldaan. Vanavond is weer een chili avond en morgen weer onco fysio.

19 december 2013.

Vandaag mijn onco fysio dag. Ik heb een waardeloze nacht achter de rug. Veel wakker en ik schrok dus vanmorgen van de wekker die ik op 07:30 uur had gezet. Toch stond ik wel fit op en heb veel zin in sporten. Wat er vandaag gaat gebeuren weet ik nog niet. Ik denk dat het een rustige dag word, met weinig bijzonderheden. Maar eerst ga ik straks naar sporten. Het sporten ging goed. Wel was het even schrikken toen mijn metr aangaf dat ik een hartslag had van 228. Mijn therapeute heeft gelijk gezegd dat dat normaal niet kan en ik wel een andere reactie had van mijn lichaam. Wel even handmatig mijn hartslag gemeten en dat gaf aan dat er niks aan de hand was. Zal wel aan de meter liggen of aan de sensor die ik om heb. Het middag eten ging er goed in. Ik merk dat het iedere keer een klein stukje beter gaat.Vanavond zoals gewoonlijk op tijd naar bed. Nu wel een beetje speciaal, want ik heb een redelijk druk weekend voor de boeg. Ik zal in ieder geval wel iets af moeten zeggen. Tot morgen.

20 december 2013.

Vandaag is een redelijk drukke dag. Vanmorgen krijg ik visite van een collega. Ik had een redelijk goede nacht achter de rug. Wel was het zo dat ik de laatste dagen weer moeilijk mijn ontlasting kwijt kon, maar daar is vanmorgen weer een eind aan gekomen. Een opgelucht gevoel is dat. Uiteraard zal ik het wel doorgeven als dit zo aan blijft houden, want het is geen prettig gevoel. Nu eerst de dingen van de ochtend. Straks ga ik een bakkie doen bij Juno en Sepp, want ik moet nog even gaan kijken bij de disco van Juno en natuurlijk de nieuwe tanden van mijn vriend. 's Middags zijn wij even gaan winkelen in Zwolle en na afloop gegeten bij JoMaJuSe, want aan het begin van de avond gingen wij naar de Noorderlichtjesparade. Juno had gevraagd of wij meegingen. Ook kreeg Juno gaatjes in haar oren voor oorbelletjes. Ze vind dat mooi. Ik heb heel veel respect voor haar dat ze dat wil, want er moeten wel gaatjes in haar oren geschoten worden. Geen enkele kick heeft ze gegeven toen het gebeurde. Nadat de oorbelletjes erin zaten, kwamen de versierde auto's en  aanhangers wat best wel mooi was. Juno heeft nog wat gekregen van een politieman. Na afloop lekker een bakkie gedronken bij mijn grote vriendin en vriend met een cointreau.

21/22 december 2013.

Zaterdag. Ik heb een goede nachtrust achter de rug en werd wakker om 09:00 uur. Lekker lang uitgeslapen. Ik was al om 06:30 uur wakker hoor, maar dan is het bed nog zo lekker. Lekker een bakkie doen en de dag rustig beginnen. De middag is begonnen en we zijn even naar het centrum gegaan voor een paar inkopen. Ik schrok eigenlijk een beetje toen ik Juno zag, want ik ben wat vergeten. Ik zou vanmorgen naar haar toegaan. Ze moest sporten bij de kangoeroe club en ik zou gaan kijken. Helemaal vergeten. Hopelijk heeft zij het zelf niet door gehad. Een volgende keer maak ik het goed. Er is vandaag niet zoveel te melden, dus nu even een klein stukje voor mijn blog. Morgen is weer een beetje belangrijke dag. Mijn weegmoment.
Zondag. Vanmorgen was ik om 07:30 uur al wakker en ben om 08:00 uur eruit gegaan. Natuurlijk eerst wegen, want dat zijn belangrijke ijkpunten. Ik ben iets aan gekomen en ben nu 86 KG. zwaar. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de moeizame stoelgang. Dit moet ik dus nu even in de gaten houden. Gelukkig zijn het geen grote verschillen, dus hoef ik mij nog geen zorgen te maken. Vanmorgen is Rutger even langs geweest om het autostoeltje van Juno op te halen. Leuk om hem even te spreken en hopelijk hebben hun een leuke dag met Juno en Sepp. Vandaag is ook de dag dat mijn oudste zus jarig is, dus vanaf deze plaats. Zus gefeliciteerd. Uiteraard zijn wij wel even op verjaardagsvisite geweest. Aan het begin van de middag ben ik wezen kijken bij de handbalwedstrijd van de heren van Kwiek uit Hoogeveen.Vanmiddag krijgen we visite dus deze dag is al weer vol geboekt. In eerste instantie zou ik naar het winterbier gaan in Hoogeveen, maar daar voel ik mij niet sterk genoeg voor om dat vol te houden. Sorry, maar volgend jaar houd ik mij aanbevolen. Alles natuurlijk onder voorbehoud. De middag vond ik gezellig en moeten we een keer over doen. Voor de avond is het rustig en denk dat we een begin maken met 24, day 4.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten