maandag 14 oktober 2013

En de griep slaat toe

14 oktober 2013.

Het weekend is voorbij. Ik heb een niet zo goede nachtrust achter de rug. Dit is de oorzaak van de griep die bij mij heeft toegeslagen. Gistermiddag op bed en gisteravond lag ik er ook op tijd in. Wel een paracetamol ingenomen. Vanmorgen stond ik op om 08:00 uur. Wij moeten even oppassen op Juno en Sepp. Deze dag voel ik mij al iets beter. Wel nog veel hoesten en de keel een beetje te proberen te ontzien. Ik zal zeker vandaag een paar keer op bed liggen om uit te rusten. Vanmiddag even wezen shoppen voor houten rijgkraaltjes. Wat denk je. De speelgoedzaken hebben ze niet. Dan maar plastic kraaltjes. Na het shoppen ben ik het bed in gedoken om alvast een beetje bij te tanken. Vanavond eerst eten en dan lekker vroeg onder de wol, tenminste als het eten gaat smaken. Dat vroeg onder de wol zal wel lukken. Ik hoop wel dat ik morgen weer een beetje fit ben voor mijn onco fysio, want die wil ik eigenlijk niet overslaan. Dat zien we morgenochtend wel.

15 oktober 2013.

Ik heb nog wel even tijd om mijn blog bij te werken. Straks ga ik naar onco fysio. Het is vandaag een betrekkelijk rustige dag. Zoals geschreven heb ik onco fysio en vanmiddag heb ik een afspraak bij mijn tandarts. Hij zal wel de laatste stand van zaken willen weten wat betreft mijn ziekte. Vanmorgen werd ik net voor 08:00 uur wakker. Een beetje onrustige nacht gehad in verband met het hoesten. Ik merk dat het iets beter gaat. Mijn keel doet geen zeer, maar is een beetje rauw. Na het ochtend gebeuren eerst nu een bakkie en daarna sporten.Om 12:00 uur was ik weer thuis. Mijn onco fysio is goed verlopen. Ik heb in samenspraak met mijn therapeute het hardlopen vervangen in wandelen. Fietsen heb ik 5 minuten langer gedaan evenals de krachtoefeningen, die ik iets zwaarder heb gezet. Na afloop even lekker in de sauna en de ouwe heeft toch nog iets gezweet. Vanmiddag om 14:30 uur even naar de tandarts. De volgende keer zal ik met de tijd rekening houden, want nu vervalt mijn middag slaapje. Vanavond zal ik daar rekening mee houden en morgen heb ik niks in de planning. Vanavond ga ik vanuit mijn bed lekker voetballen kijken en daarna heerlijk slapen.

16 oktober 2013.

Ik voel mij al weer iets beter dan gisteren en eergisteren. Het hoesten is nog niet over, maar voor mijn gevoel is dat ook ietsjes minder. Vandaag is een P.R.D. (Puin Ruim Dag). Mijn bureaublad boven ligt nog vol met spulletjes van de vakantie. Tot nu toe heb ik alleen vanmorgen een kleine boodschap te doen. Dit zal moeten gebeuren op de fiets, want mijn kanjers gaan met Majella naar het consultatiebureau. Dit kan beter met de auto dan met de fiets. Gelukkig is het droog. Maar nu eerst een bakkie drinken. Denk je even naar de opening van de nieuwe ANWB winkel te gaan, is het een partijtje druk daar. Ik heb mijn fiets gedraaid en ben naar huis gegaan. Eerst even Leida ophalen en samen een paar boodschappen gedaan en toen thuis maar de koffie genuttigd. Vanmiddag komen mijn kanjers, want ik moet even op ze passen. Sepp naar bed en Juno en ik spelen.We hebben een begin gemaakt van een mooie ketting met kralen. Het is wel een gepriegel, maar madam krijgt het wel voor elkaar. Het avondeten ging er goed in en het warme eten blijft niet in mijn slokdarm hangen, terwijl ik het met brood eten dit wel heb. Morgen weer mijn onco fysio. Of ik hierbij weer ga hardlopen weet ik nog niet. Dit hangt af van hoe ik mij morgen voel. Zoals het nu lijkt probeer ik dit weer op te pakken. Ik heb er in ieder geval veel zin in. Voor de avond geld lekker een bakkie doen en op tijd naar bed.

17 oktober 2013.

Ik werd wakker even voor 07:30 uur. Nog even lekker onder het dekbed en dan eruit. Ondanks het gehoest stond ik best wel fit op. Ik voel mij goed en heb zin in vandaag. Vanmorgen onco fysio, maar daarvoor de tweede poging bij de ANWB. Hopelijk is het nu niet zo druk. Maar ja, na het ochtend gebeuren eerst een bakkie. Vanmiddag ga ik naar mijn oude ziekenhuis vriend Lambert die in Dalfsen woont. Ik heb hem van de week gebeld en kreeg te horen dat ze eigenlijk voor hem niks meer kunnen doen. Hier ben ik best wel verdrietig om. We horen het vanmiddag wel hoe alles precies zit. Even voor 12:00 uur was ik weer thuis De ANWB is een kansloze missie. Weer een rij van meer dan 100 mensen. Gelukkig is mijn onco fysio goed verlopen. Ik heb alles weer gedaan. Ook het hardlopen ging geweldig. Ik hoop dat ik dit volgende week kan uitbreiden. In ieder geval was mijn therapeute dik tevreden. Zoals geschreven ga ik vanmiddag naar Lambert en ik heb er zin in om hem weer even te spreken. Rond 15:00 uur was ik in Dalfsen en we hebben bijna 1,5 uur met elkaar gesproken. Jammer vind ik het dat ze weinig nog voor hem kunnen doen. Gelukkig voelt hij zich goed en hopelijk kunnen ze het in ieder geval stabiel houden. Ik weet zeker dat ik over een maand of 2 weer even een bezoekje breng aan hem. Rond 17:15 uur was ik weer thuis, nadat ik eerst mijn nieuwe broek heb opgehaald en een afspraak heb gemaakt in een restaurant om uit eten te gaan. Voor de avond is het rustig. Ik denk dat ik iets later naar bed ga, maar dat zien we wel.

18 oktober 2013.

Vandaag poging 3 om wat aan te schaffen bij de ANWB. Het is in ieder geval droog en zonnig, dus lekker met de fiets. Krijg ik weer wat beweging. Als het weer druk is ga ik gelijk rechts omkeer, want ik heb een hekel aan wachten. Het is nu 08:50 uur. Even een bakkie. Even na 10:00 uur was ik weer thuis en het is gelukt. Om 09:30 uur was ik bij de ANWB. Ik kreeg een bonnetje op vertoon van mijn pas. Daarna ben ik een klein eindje gaan fietsen. Na 5 minuten ben ik de shop ingegaan en heb aangeschaft wat ik wilde. Zo nu een bakkie en vanmiddag ga ik op visite bij mijn kanjers, want ik moet nog wat afgeven wat ik gisteren heb gekregen. Mijn kleinste kanjer word waarschijnlijk kampioen hardlopen. Het gaat hem steeds beter af. Mijn grootste kanjer noemt mij opatje popatje en lacht als ze de deur open doet. Voor vanavond geld het devies potje spekken. We gaan naar Suze en Leo om de rummicub pot te spekken. We zullen het zien wie de beste is vanavond. Als we genoeg in de pot hebben en je telt op wat wij hebben betaald is het aan het eind van de rekening 50/50.

19/20 oktober 2013.

Zaterdag. Er staat een redelijk druk weekend voor de deur. Het begin is rustig, maar daarna hebben wij 3 visites, waar wij naartoe gaan. Ik was al vroeg wakker. Om 05:30 uur moest ik eerst naar het toilet. Vlak daarna hoorde ik Jurjen binnen komen, want hij moest iets ophalen en ging daarna door naar Warstein in Duitsland. Jurjen heel veel plezier daar. Als je dit nog leest, neem dan een lekker biertje mee. Uiteraard ben ik er nog niet uit gegaan, want toen was het even na 09:00 uur. Ik schrok ervan. Voor mij betekend het dat ik lang heb uit geslapen. Zo nu eerst een kopje drinken en daarna wat kleine dingetjes doen.De hele dag is het lekker rustig en heb de vakantie spullen netjes kunnen opruimen. Vanavond gaan wij bij mijn zus Laura en zwager Barry op visite. We zijn al lang niet meer in De Wijk op visite geweest, dus ik heb er zin in.
Zondag. Weer een week bijna voorbij. Vandaag is de drukste dag van de week wat visites betreft, maar eerst de ochtend. Ik was wakker om 06:30 uur en moest snel naar het toilet. Of het ermee te maken heeft weet ik niet, maar mijn gewicht is wel naar beneden gegaan. De Griekse kilootjes zijn er weer af. Mijn gewicht is weer van voor de vakantie en zit weer op 85 KG. Straks gaan we op visite bij mijn schoonouders en vanmiddag gaan wij op visite bij de buurtjes Lisanne en Frank. Eerst even een bammetje eten. Nadat we terug waren van mijn schoonouders wil ik even terug komen op het geval van afschaffen van Zwarte Piet. Dan mag Wit wassen niet, evenals het Zwarte circuit, zwart rijden, Blanke vla, Witgoed, Witte wijn, Witteboordencriminaliteit, Wittebroodsweken. Wat een geneuzel om niks, maar het blijft lachen. Straks op visite bij Frank en Lisanne, maar eerst even eten. We hebben een hele gezellige middag gehad bij Frank en Lisanne. Lekker gekletst over van alles en nog wat. Zeker de nieuwe auto is een bezienswaardigheid. Maar helaas voor mij niet te koop tot nu toe. We waren even voor 20:00 uur thuis. Frank en Lisanne bedankt voor alles. De avond is besteed aan de koffie en toen naar bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten