maandag 8 juli 2013

De grote verrassing en 1 jaar

8 juli 2013,

Eigenlijk ben ik nog niet af van mijn chemo kuur. Dit is eigenlijk de derde week van mijn 6de kuur en dat is de rustweek. Normaal gesproken zou ik aan het eind van de week weer in het ziekenhuis liggen voor het vervolg. Ik zou dan aan de herceptin gaan. Een eiwit. Door privé omstandigheden is dit een week uitgesteld. Mijn nachtrust is goed en ik stond op om ongeveer 08:30 uur. Mijn vriend Sepp heeft bij ons gelogeerd. Hij heeft ons niet wakker gemaakt de afgelopen nacht. Deze week ga ik het rustig aan doen. Uiteraard wel 2x onco fysio en de gebruikelijke dingetjes. Ik ben wel van de chemo af, maar dat wil niet zeggen dat ik alles kan doen. De vermoeidheid is er nog steeds. Gistermiddag heb ik ook nog een uur op bed gelegen en dat zal deze week ook wel een paar keer gebeuren. Zo straks lekker samen een kopje koffie drinken en dan even flessen en papier opruimen. Ik voel mij op dit moment goed en de smaak in mijn mond is ook iets beter. Wel voel ik een schraal gevoel boven in mijn slokdarm. Dit is niet de plek waar de tumor zit, want dat is onder in de slokdarm, vlakbij de maag. Wat de kop van deze blog betekend, daar kom ik later op terug.JoMaJu hebben Sepp opgehaald en de rest van de middag is besteed aan plantjes kopen.Bak heeft nu een beter aanzien. Zie de foto.
Voor de avond is alles rustig en ik ga de overige tegels en stenen op marktplaats zetten, zodat aan de zijkant van ons huis alles is opgeruimd. Ik ga straks horizontaal, dus tot morgen.

9 juli 2013,

Vandaag is weer mijn onco fysio dag en ik heb er naar uit gekeken. Mijn fysiotherapeute is weer terug van haar vakantie en ik ben blij om weer even met haar te spreken. Ik werd wakker om 06:30 uur en ben eruit gegaan. Ik voel mij goed en heb er zin in. Deze week is het precies 1 jaar geleden dat ik te horen kreeg dat ik een tumor in mijn slokdarm heb. Het was natuurlijk een hele grote schok voor mijn hele gezin. We hebben ons er doorheen geslagen en we hebben altijd de positieve kant van het geheel opgezocht. Uiteraard wel met al onze emoties. Wat ik in dit jaar heb gedaan is bijna allemaal in het teken van mijn ziekte. Sporten, eten, positief blijven, hoop houden en vooral vechten. Zeker hebben alle kaartjes, bloemen, mails, App's, bezoekjes enz. bijgedragen in hoop houden, blijven vechten en positief blijven. Ik weet dat ik er nog lang niet ben. Voorlopig is het komende jaar besteed aan 3 wekelijkse eiwit kuur en natuurlijk ook bezoeken aan mijn oncoloog om te kijken hoe de voortgang is. Men kan het blijven lezen op mijn blog. Zo nu even de wasbeurt en dan een bakkie doen. Om 09:30 uur had ik onco fysio. Mijn therapeute Charlotte en ik hebben gezellig met elkaar gepraat. Uiteraard over mijn uitslag van vorige week en hoe verder te gaan en natuurlijk ook over hun vakantie. Leuke en mooie verhalen. Tussendoor natuurlijk ook gesport en dat ging geweldig goed. Rond 12:00 uur was ik weer thuis. Lekker een broodje eten. Het begint beter te smaken en dat wil ik zo houden. De middag is besteed aan niet zoveel doen. Ook een zinvolle besteding. Tijd voor kleine klusjes. De avond word besteed aan op tijd naar bed, want morgen gaan we iets doen met Juno. See you.

10 juli 2013,

Na een niet zo goede nacht, beetje onrustig, ben ik om 07:00 uur opgestaan. Het is vandaag precies 1 jaar geleden dat ik na een slokdarm onderzoek te horen kreeg dat het er niet goed uit ziet. Op dat moment was het een hele grote schok voor mij. Jammer genoeg was Leida toen er niet bij. Uiteraard moest ik het thuis aan Leida en de kids vertellen. Ik wist op dat moment nog niet hoe het er precies uit zag en hoe ik er voor stond. Dit in de komende blogs. Vandaag gaan we leuke dingen doen samen met Juno, maar daarover later meer. Nu ga ik ontbijten en daarna de wasbeurt.Mijn ochtend bakkie heb ik gedronken bij Majella. We hebben leuk met elkaar gekletst over van alles. Mijn grote vriendin is gevallen en heeft overal schaafwonden.Aan het begin van de middag hebben Leida en ik Juno opgehaald om met z'n 3en met de trein naar Meppel te gaan. Voor Juno is het de eerste keer dat ze in de trein heeft gezeten. Ze vind treinen waanzinnig leuk. Uiteraard wel een cadeautje voor haar gekocht en ook voor onze vriend Sepp. Een ijsje en chocolademelk mag niet ontbreken. Rond 16:30 uur waren we terug in Hoogeveen met voor Juno een hele mooie ervaring van de trein. Zoals je kan zien grote pret in de trein.
 Voor de avond geld dat ik het rustig aan ga doen. Terug denkend aan precies 1 jaar geleden is het gevoel nu wel een stuk beter. Vanavond ga ik samen met Leida een borreltje nemen op het afgelopen jaar. Proost.

11 juli 2013,

Vandaag is weer mijn onco fysio dag. Ik voel mij goed ondanks een wat mindere nachtrust. Toch stond ik om 07:00 uur op. Ik was wakker en als ik wakker ben kan ik niet meer slapen en moet er minimaal even een half uur uit. Ik zit nog in het ritme van mijn chemo. Vandaag komt het goed uit, want ik heb best wel wat dingen te regelen. Ik zit nog steeds een beetje na te genieten van ons treinreisje en hoe Juno hiervan heeft genoten, maar nu eerst een bakkie.Mijn onco fysio ging geweldig goed. Hartslag niet boven de 120. Rond 12:00 uur was ik weer thuis. Snel eten en toen naar Hellendoorn. Ik heb weer met heel veel collega's gesproken. Soms vergeet je de tijd met al die belangstelling. Er is wel veel veranderd en er zijn toch ook al weer veel nieuwe mensen in Hellendoorn aan het werk. Rond 16:00 uur was ik weer thuis en ga lekker chillen, voor zover het lukt.

 12 juli 2013,

Het is vandaag een feestdag, want mijn Leida is vandaag jarig en ik wil haar dan ook vanaf deze plek feliciteren. Ik stond vanmorgen vroeg op. Ik was al om 05:00 uur wakker. Ben er even uit gegaan en later wel weer naar bed, want dit is wel erg vroeg. Onze kinderen hebben iets georganiseerd, maar wat weten we niet. Een big surprise. De leeftijd van Leida zeg ik niet, want dat is niet netjes om dat te vertellen. De meeste weten het wel. De morgen bestond uit een kleine groep die op visite zijn gekomen. Natuurlijk zijn mijn kinderen en kleinkinderen hier bij. Tussen de middag hebben heel erg lekker geluncht met z'n zevenen. Voor de rest van de dag is het nog even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren. Zelf ben ik nog wel even naar bed gegaan, anders ben ik bang dat ik het vanavond niet vol houd. Hoe alles afloopt en natuurlijk een aantal foto's zal ik morgen publiceren. Dus lieve allen, tot morgen.

13/14 juli 2013,

Zaterdag. We hebben een geweldig mooi feest gehad voor de verjaardag van Leida. Tot op het laatste moment wist ze niet wat er ging gebeuren en dat was natuurlijk ook de bedoeling. Jurjen, Majella, Joost, Gerrie, Erik hebben er een geweldig feest van gemaakt. En natuurlijk onze buurman Frank bij wie ik de Peugeot 308 cabriolet mocht lenen. Een geweldige bak zoals men kan zien op de foto.








Uiteraard iedereen die aanwezig was hebben geleid tot een geweldig feest. Op deze manier kan ik niemand vergeten. De hapjes en de saté waren heel erg lekker en er was genoeg. Ook het drinken was voldoende aanwezig. Uiteraard is het moeilijk om alles aan te schaffen, maar het meeste was aanwezig. Hier een paar foto's van de feestavond.











De dag na het grote feest is de dag van afhandelen. Jurjen, Majella, Joost en Erik zijn bezig geweest om de kantine schoon te maken en alles op te ruimen. Zelf heb ik het financiële gedeelte afgehandeld.Ik stond op om 09:30 uur. Ik voelde mij wel wat brak. Niet dat ik veel heb gedronken, maar meer dat ik laat op bed lag en dat ben ik niet meer gewend. Voor mijn Leida heb ik dit er zeker voor over. Deze dag bestaat uit chillen en mijn lichaam te herstellen. Leida is bezig geweest om alle kaarten uit te pakken en dat zijn er een heleboel.
Zeker moet deze foto er ook bij met een mooie bos bloemen die Leida van Peter en Francis heeft gekregen.
Ik zou zeggen zijn de bloemen mooi. Wij vinden het een kleurrijk geheel. Het boek van Leida hebben vanmiddag samen doorgekeken en gelezen. Het is een geweldig goed idee geweest en het word voor later zeker een mooi en leuk naslagwerk om van te genieten met een lach en een traan. Na alle drukte heb ik zelf een kleine terugslag met de vermoeidheid. Voor vanavond ga ik om 21:30 uur naar bed. Welterusten.
Zondag. Vroeg in bed betekend bij mij ook weer vroeg eruit. Ik was om 07:30 uur wakker en voor de zondag is dat vroeg. Wel voel ik mij een stuk beter na een goede nachtrust. Uiteraard is er ook weer mijn weegmoment en ik ben 1 KG. aangekomen. Ik ben nu 81 KG. en ik wil weer terug onder de 80, dus aankomende week weer fanatiek sporten. De ochtend bestaat verder uit lekker rondrijden met de Peugeot 308 cabriolet. Foto volgt, want de ouwe wil ook met deze klasse bak op de foto. 

We gaan lekker ergens een kopje koffie drinken met een gebakje erbij en dat hebben we genuttigd in Dwingeloo. Rond 13:00 uur waren we terug en hebben de sleutels afgegeven aan Frank. Topper bedankt nogmaals en ik denk dat mijn volgende auto een Peugeot word. Voor vanmiddag hebben wij een verjaardag op ons lijstje staan. Nikki gefeliciteerd met jou verjaardag. Wij komen zeker op jou verjaardag, ondanks wij eerst anders hebben gezegd.De verjaardag van Nikki was heel erg leuk. Ik mocht samen met haar opa de barbecue bevoorraden met vlees. Om 21:00 uur waren we weer thuis. Nog even nagenieten en dan slapen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten