maandag 15 juli 2013

De eerste van zeventien

15 juli 2013,

Het weekend zit erop en de Peugeot 308 cabriolet is weer weg. Het is een geweldig weekend geweest waar we zeker nog op terug kijken. Uiteraard moeten ook foto's besteld worden. Vanmorgen was ik om 06:30 wakker en ben eruit gegaan. Eten en de rest van het ochtend gebeuren. Aan het eind van de week ga ik weer het ziekenhuis in voor de eerste van zeventien eiwit kuren. Alles bij elkaar ben ik hier een jaar mee bezig, met tussendoor controles van mijn bloed  iedere drie weken en CT-scan om de drie maand.  Ik kom hier later nog op terug. Vandaag is ook de dag dat ik 58 ben geworden, dus weer party.Vanmorgen hebben we geen visite gehad en dat kwam goed uit. Even boodschappen doen en tussen de middag lekkere broodjes eten. Na het eten ben ik wel naar bed gegaan, want ik merk het nog steeds in mijn lichaam. Deze heeft nog steeds rust nodig. Rond 14:30 uur wekte Leida mij en er was al visite. Uiteraard kwam er nog meer visite. Allemaal (niet zoveel) familie. Het avondeten hebben genuttigd samen met JuMaJoJuSe. Lekker gezellig weer met mijn gezin. Het is mooi weer dus lekker buiten eten. Voor de avond krijg ik ook nog visite. Niet zoveel meer nuttigen, want morgen heb ik weer onco fysio. Ik zou zeggen tot morgen lieve allemaal.

16 juli 2013,

Het zit er weer op onze verjaardagen. Ik kan het wel merken. Normaal kan ik het wel volhouden, maar nu heb ik het eventjes gehad. Even een paar weken rustig aan doen. Niet dat ik helemaal op ben, sporten en de zon doen ook hun uitwerking van herstel. Vanmorgen heb ik weer onco fysio gehad. We zijn rustig aan begonnen. Alles ging goed. Mijn hartslag bleef normaal en mijn therapeute was dus ook zeer tevreden. Aanstaande donderdag weer lekker sporten. Het is nu 11:15 uur. Even een bakkie en mijn agenda bijwerken. De middag is besteed aan het oppassen op mijn grootste vriendin Juno. Uiteraard even naar de sluis om boten te kijken. Gelukkig lag er een grote vrachtboot in de sluis, wat Juno helemaal te gek vond. Thuis komend even een ijsje eten. Van mijn verjaardagscenten heb ik een hartslag meter aangeschaft die ik veelvuldig zal gebruiken. De avond is rustig en ik ga op tijd naar bed.

17 juli 2013,

Vandaag is een rustige dag. Er staat niks op mijn agenda, dus ik ga er van genieten. Ik stond op om 07:30 uur en heb een goede nachtrust gehad. Ik heb nog een heleboel klusjes die je vanuit je luie stoel kan doen. Wel wil ik een stukje gaan wandelen en mijn hartslagmeter testen. Het word in ieder geval een buiten gebeuren, want de zon schijnt volop. Ik ga nog niet zitten in de volle zon, want ik weet niet of dit goed is voor mij. Aan het begin van de middag ben ik wezen wandelen en het ging geweldig. Mijn hartslag is niet boven de 125 gekomen. Wel heb ik last van de bijwerking in mijn voeten. Het is een tintelend gevoel, alsof je voet doof is. Dit zijn nog allemaal de naweeën van de chemo. Hoelang dit nog blijft weet ik niet, maar ik hoop dat het snel over is.Rond 14:15 uur was ik weer thuis met een goed gevoel. Even weer een nieuwsbrief schrijven voor mijn collega's in Hellendoorn, waar ik nog regelmatig kom. De avond bestaat aan op visite gaan, maar eerst even chillen en ik zeg dan ook tot morgen.

18 juli 2013,

Het is 07:50 uur en heb een onrustige nacht achter de rug. Een aantal keren naar de toilet en mijn nachtrust is gebroken. Toch voel ik mij wel fit. Zo meteen even ontbijten en dan nog even chillen, voordat ik naar onco fysio ga. Bij onco fysio ga ik mijn hartslag meter testen. Even kijken of die ook reageert op de verschillende toestellen.Het is nu 09:50 uur en tijd voor de koffie, dus even tijd voor mijzelf. Om 11:00 uur had ik onco fysio. Het was er rustig dus genoeg tijd om even met mijn therapeute te praten. Uiteraard wel tijdens het sporten. We hebben gezellig gepraat over van alles. Mijn nieuwe hartslag meter doet het goed en communiceert goed met de fitness toestellen. Na het sporten ben ik de sauna in gegaan om het overige spek eruit te zweten. Om 12:30 uur was ik weer thuis. even eten en dan om 15:00 uur naar mijn vriend en vriendin om daar een kopje koffie te drinken en om ijsjes uit te delen. Juno haar vriendje Bas was er ook dus ook voor hem een ijsje. Om 16:15 uur was ik weer thuis en ga nu lekker relaxen, want ik wil morgen uitgerust naar Zwolle gaan voor mijn eerste eiwit kuur. Het avond eten smaakte goed en het zit erin. Nu ga ik even de adressen in mijn nieuwe telefoon zetten, dus heel veel werk. Vanavond op tijd naar bed voor morgen. Doei.

19 juli 2013,

Vandaag gaat het weer verder. Om 10:00 uur lig ik weer in het ziekenhuis voor mijn eerste eiwit kuur. Majella en Juno brengen mij weg. Ik hoef niet zolang in het ziekenhuis te blijven, want het infuus zelf duurt ongeveer een half uur. Met het inbrengen van het infuus, infuus en doorspoelen reken ik op een uur. Daarna mag ik weer naar huis. Van een verpleegkundige (Saskia) kreeg ik gisteren een mail. Ik kijk er naar uit om haar weer te ontmoeten. Zodra ik thuis ben beschrijf ik hoe het was. Deze week is ook de week van een terugblik naar vorig jaar. Gisteren was het precies 1 jaar geleden dat Leida en ik te horen kregen dat mijn slokdarmtumor kwaadaardig is. Uiteraard een hele grote schok. Vandaag is het een jaar geleden dat ik samen met Jurjen naar Hellendoorn ben gegaan om mijn collega's te vertellen wat ik mankeer. Als ik er nog aan terug denk krijg ik weer tranen in mijn ogen. Het was doodstil toen ik mijn verhaal vertelde. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Tot op de dag van vandaag krijg ik nog steeds lieve reacties van mijn collega's. Het is nu 08:00 uur. Tijd voor het ochtend ritueel en dan naar Zwolle. Vlak voor 10:00 uur waren we in het Sophia ziekenhuis op afdeling B2. Ik werd meteen door een aantal bekende begroet. Altijd leuk als men je herkend. Hennie, Eta, Marije en nog een aantal heb ik mee gesproken. Jammer genoeg had Saskia het te druk en heb haar niet gesproken. Hier een foto dat ik weer ben aangesloten aan het infuus en Juno maar met het bed op en neer, wat ze heel leuk en apart vind.

 Om 11:00 uur was ik klaar met alles en kon ik afscheid nemen van allen. Helaas heb ik een aantal verpleegkundigen niet kunnen spreken i.v.m. drukke bezigheden, andere ploeg of vakantie, maar via Marije wil ik een ieder bedanken voor wat jullie voor mij hebben betekend. Afdeling B2 TOP.













Ook namens Leida, Jurjen, Majella, Joost, Juno en Sepp allemaal bedankt. De eerst volgende keer in het nieuwe ziekenhuis zal ik op de dag afdeling liggen, maar dan kom ik jullie zeker nog bezoeken.


Het is nu 13:35 uur en ik ga even rusten of ik ga even wandelen. Ik denk het laatste. En als men denkt dat ik ben ga rusten, die heeft het fout. Rond 15:00 uur heb ik de wandelschoenen aangetrokken. Onderweg ben ik even bij een andere patiënt geweest om te vragen hoe het met hem gaat. Tot mijn grote genoegen voelt hij zich erg goed. Ik heb even gezellig met hem en zijn vrouw gepraat, terwijl dat een jaar geleden er heel anders uitzag. Jurjen is vanmorgen geholpen aan zijn ooglid en zit nu met een verband voor zijn oog. Voor het avond eten moest ik hem even ophalen. Na het eten hebben we zijn auto opgehaald en kwamen onze huisarts tegen. Ze kwam gelijk naar ons toe en feliciteerde mij met het behaalde resultaat. Ook ging ze naar Jurjen om te kijken hoe het eruit zag. Op dit moment voel ik mij erg goed en heb nog geen enkele terugslag van de herceptin. De enige bijwerkingen die ik nog heb zijn van de chemo. Voor vanavond even op visite en dan op naar het weekend.

20/21 juli 2013,

Zaterdag. Het is 06:30 uur en ik ben opgestaan. Zoals gewoonlijk voor mij, als ik wakker ben ga ik er uit. Even eten en teletekst kijken. Tot nu toe heb ik geen reactie van de eiwit kuur en dat doet mij goed. Voor dit weekend hebben we niks op de agenda staan, dus een lekker rustig weekend tot nu toe. Voor straks ga ik nog even chillen op mijn bed tot aan de koffie. Om 10:00 uur een bakkie samen gedaan met Leida. Voor de rest van de dag gaan we op zoek naar buitenlampen, voor achter in de tuin. Het avond eten ging e ik vanaf het begin wel lekker vind. Macaroni in verschillende variaties vind ik lekker. Voor de avond krijgen wij visite. Peter en Francis komen bij ons en daar heb ik naar uit gekeken. Voor de rest is er niet veel bijzonders.
 Zondag. We hebben het gisteravond reuze gezellig gehad samen met Francis en Peter. Voordat je het wist was het zo 01:00 uur. Nog snel een laatste genomen en toen afscheid. Peter en Francis, hartstikke bedankt voor de gezellige avond en uiteraard komen we ook bij jullie op visite. Het was vanmorgen 07:30 uur en ik ben eruit gegaan. Het is mooi weer en we gaan ervan genieten. Vanmorgen komen Ake en Betsie op de koffie en daarna gaan we een stukje fietsen. Ik doe mijn hartslagmeter om, om te kijken hoelang ik het volhoud met mijn hartslag. Nu eerst even wegen en dan het verdere ochtend ritueel.Mijn gewicht is 83 KG. en ik vind het iets aan de hoge kant. Ik wil onder de 80 KG. zitten, dus werk aan de winkel. Rond het middag uur zijn wij samen met Ake en Betsie gaan fietsen. Het idee is van mij. De reis ging naar Ruinen. In eerste instantie had ik naar Dwingeloo gewild, maar achteraf was dat toch iets te ver voor mij. De terugreis naar Hoogeveen ging via de dwingselderveld. Bij de radiotelescoop hebben we wat gerust, want mijn hartslag liep tegen de 135. Dit is een aantal keren gebeurt dus regelmatig even een korte stop. Rond 16:00 uur waren we weer thuis. Het avond eten bestond uit barbecue. Zo is er ook weer een eind gekomen aan dit weekend. Vanavond nog even nagenieten en dan naar bed.

4 opmerkingen:

  1. Lief broertje,

    Deze mijlpaal heb je weer bereikt. Wie had dat vorig jaar verwacht. Je bent gewoonweg een knokker en daar ben ik heel trots op. Voor vandaag gefeliciteerd en je ziet mij vanmiddag wel verschijnen. Ook Leida gefeliciteerd natuurlijk.

    Liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Peter, Francis en Thomas15 juli 2013 om 19:15

    Hiep Hoi, buurman van harte gefeliciteerd. Hele fijne avond nog gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Peter uit R.dam16 juli 2013 om 10:39

    Hey Rudy, GEFELICITEERD!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Broertje,

    Heel veel sterkte morgen maar weer. Hopelijk vallen de bijwerkingen van deze kuren mee en rol je er zonder moeite doorheen.

    Liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen