maandag 24 juni 2013

Voorlopig laatste quarantaine week

24 juni 2013,

De laatste week van juni is voorlopig mijn laatste quarantaine week. Tenminste daar ga ik wel van uit. De ochtend medicijnen heb ik al ingenomen. Ik voel mij goed ondanks veel toilet gang om te urineren en daardoor een onrustige nacht gehad. Straks ga ik de slaap nog even inhalen. Het is nu 07:35 uur en ga er zo weer in, tot aan de koffie. Het is 10:00 uur en koffietijd. Ik heb toch nog een poosje geslapen en voel mij weer ietsje sterker. Vandaag ga ik weer een wandeling maken, want dat is ook alweer een tijdje geleden. Rond 15:45 uur werd ik wakker gemaakt door Leida en dan snel een bakkie doen. Daarna ga ik een wandeling maken dus later. O,ja anonieme reactie verwijder ik. Ik ga niet raden wie reacties plaatst. Voor de avond geld, zoals de laatste tijd. Op tijd naar bed en morgen weer vroeg opstaan.

25 juni 2013,

Al weer 4 dagen voorbij van mijn quarantaine. Nog 3 te gaan en dan mag ik weer overal komen. Afgelopen weekend heb ik te horen gekregen dat een patiƫnt die ook bij Move2Be sport is overleden aan zijn ziekte. Dit doet mij pijn bij de gedachte dat ik hem wel redelijk ken. Ook had hij bijna het zelfde ziektebeeld als mij. Vanmorgen stond ik even voor 07:00 uur op. Snel eten en medicijnen innemen en daarna weer even naar bed. Om 10:00 uur lekker een bakkie gedronken samen met Leida. Het is een rustige dag en ga het er ook van nemen. Het is nu 15:\:40 uur en ben net klaar met mijn middagslaap. Ik was best en nog steeds een beetje moe. Het word tijd dat ik weer meer mag doen. In ieder geval onco fysio, want daar kijk ik naar uit. Maar dat is voor volgende week. Deze week moet ik nog even door zien te komen. Voor de avond geld nog steeds hetzelfde. 19:00 uur eten. 19:15 uur medicijnen. 20:00 uur bakkie koffie en dan naar bed.

26 juni 2013,

Goedemorgen allemaal. Ik heb een goede nachtrust gehad ondanks dat ik mij gisteravond niet zo happy voelde. Het gaat nu wel weer een stukje beter. Ik merk dat de chemo mij afbreekt en ben ook blij dat ik er straks vanaf ben. Ik zal het tenminste eerst met mijn oncoloog erover moeten hebben. Wel denk ik dat de energie er gauw weer bij zit, aangezien ik in de 3 weken dat ik geen chemo heb gekregen er snel weer bovenop ben. Vanmorgen eerst eten en dan weer naar bed. Het is nu 09:45 uur en ga zo aan de koffie, waar ik trek in heb.Lekker vandaag chillen. Niks moet en ik ga er een rustige dag van maken. Hopelijk voel ik mij dan morgen een stuk beter en kan ik wat meer doen. Ook al zijn het maar kleine dingetjes. Nutteloos op de bank hangen is niks voor mij, maar ik moet wel luisteren naar wat ik kan.Na de middagslaap voelde ik mij een klein stukje beter. Niet top. Het leuke van deze dag is dat wij weer bloemen hebben gekregen. Wij vinden het geweldig hoe een ieder over ons denk. Allyon, Peter-Jan, Lisanne en Frank bedankt. Voor volgende week heb ik mijn vervoer alweer geregeld naar het ziekenhuis. Gelukkig hoef ik mij daar geen zorgen om te maken. Het avondeten smaakte goed en dat is een goed gevoel. Voor de rest ga ik er weer op tijd in, dus see you tomorrow.

27 juni 2013,

Hallo. Het is 07:20  uur en heb net het ochtend gebeuren achter de rug. Ik heb een goede nachtrust gehad en voel mij ten opzichte van gisteren een stuk beter. Het is nog niet top, maar ik kom er langzaam weer bovenop. Wel ga ik straks nog even naar bed om verder op te knappen. Wat we vandaag gaan doen weet ik nog niet, maar de dag is nog jong. Het is nu bijna 16:00 uur en ik voel mij ongeveer hetzelfde als vanmorgen. Ze zeggen dat al het goede langzaam komt. Vandaag weer even met de fontein bezig geweest. 2 Jaar geleden gekocht en nu pas installeren, dat is pas tempo. Ha, ha. Maar het elektra werk tot nu toe. De ouwe kan nog wel wat. Morgen is de dag van einde quarantaine en ik mag dan weer van alles doen. Tenminste ik mag weer overal gaan en staan, zonder dat het gevaar oplevert. De lange termijn van het weer doet mij geloven dat het mooie weer eraan komt, dus dat bied ook een beetje hoop. Lekker weer buiten zitten en genieten van het zomerweer. Wel merk ik dat ik al een beetje gespannen ben voor de uitslag van volgende week. Volgens mij is dit een heel normaal proces en ik zal mij er aan over moeten geven. Niet teveel aan denken. Zo het is nu 19:15 uur en de medicijnen voor vandaag zitten er weer in. Vanavond lekker chillen en op tijd naar bed.

28 juni 2013,

Goedemorgen allemaal. Het is 07:45 uur en ik heb geen zin om weer naar mijn bed te gaan. Ik voel mij goed. Iedere dag gaat het een stukje beter en de energie komt ook weer een beetje terug. Vandaag is ook het einde van mijn 6de quarantaine week en daar ben ik ook wel blij om. Ik mag weer gaan en staan waar ik wil. Om 07:15 uur de medicijnen ingenomen en dan nog 1 week en dan zit het er op. Volgende week kom ik hierop terug. Wat ik vandaag ga doen weet ik nog niet. Ik wil wel wat in de tuin doen, maar dan moet het wel droog zijn. Het is nu 10:40 uur en ben al op gestaan voor een kopje koffie. Ik hoop dat het vanmiddag droog is en dan kan ik toch nog iets doen. Het is nu 12:30 uur en ik ga nu nadat ik gegeten heb even horizontaal en vanmiddag even shoppen met Leida. Het is nu 17:30 uur en we hebben lekker gewinkeld. Deze jongen heeft weer een paar schoenen erbij en natuurlijk ook iets aanschaffen voor Juno en Sepp. Op de Hoofdstraat in Hoogeveen kwam ik nog een oud collega tegen die in Nijverdal woont. Mannes leuk je even gesproken te hebben. Ik keek er raar van op dat ik jou hier tegen kwam. Voor de avond ontvangen wij visite en daar kijk ik naar uit. Eindelijk weer eens wat anders deze week, want het mag weer. Nu even wachten totdat ik mag eten en dat is over een dik uur. Daarna mijn medicijnen.

29/30 juni 2013,

Zaterdag. Het is nu 09:30 uur en ben op gestaan. Uiteraard was ik al eerder wakker voor de medicijnen, maar daarna ben ik nog wel even het bed in gedoken. Het was gisteravond gezellig met Jaap en Rina. De tijd vloog voorbij. Uiteraard over hun vakantie gehad. Vooral de opmerkelijke dingen die ze hebben meegemaakt, zoals rijden door hele nauwe straatjes in Italiƫ. Ze hebben het gered en zijn weer veilig thuis. Nog 6 dagen en dan zit mijn chemo erop. Het is en blijft volgende week zeer spannend en dat ga ik steeds meer merken. We blijven in ieder geval positief. Straks lekker een bakkie doen met Leida en dan wat klussen in de tuin, wat er gisteren niet van is gekomen. Het is nu 15:15 uur en ik voel mij goed, maar moe of lui. Aan het begin van de middag wat tegels gesleept. Dit waren de echte zware jongens. De zwaarste is ongeveer 72 KG. en dat kan ik echt niet meer tillen, dus moet je er iets op verzinnen. Het is mij samen met Leida wel gelukt. Nu is het 17:20 uur en we zijn voor deze dag weer klaar met alles. Nu kijken wat de avond ons bied. Binnenkort gaat de schutting eruit en dat heb ik vanmiddag nog overlegt met de buren. Uiteraard zijn wij blij dat ze akkoord mee zijn gegaan en kunnen nu de plannen doorvoeren. De avond hebben wij gezellig door gebracht bij Yvonne en Erik. Lekker weer eens samen een biertje drinken met Erik en ongemerkt word het toch weer een uur of 1.
Zondag. Het is 10:00 uur en we gaan ons opmaken voor weer een nieuwe dag. De ochtend bestaat uit het gebruikelijke ochtend ritueel en verder komt mijn moeder op visite dus de ochtend is al vol. Het is een rustige dag. Lekker chillen op de bank. Ik voel mij goed met wel de opkomende spanning voor volgende week. Gelukkig heb ik volgende week genoeg op de kalender staan om de uitslag even te vergeten. Zo nu eerst even een middagbakkie drinken. het is inderdaad lekker rustig geweest vanmiddag. Vanavond even op visite bij Suze en Leo en morgenmiddag beginnen de voorbereidingen voor mijn CT-scan. Telebrix. Dat is een contrastdrankje voor de scan van dinsdag. Tot morgen.

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Rudy,

    Fijn dat je je zo goed voelt, ondanks dat je een onrustige nacht hebt gehad. Iets wat logisch is wanneer je iedere keer naar het toilet moet, maar ja, het is voor een goed doel zullen we dan maar weer denken. De rotzooi moet toch weer uit je lichaam he. Hoop dat je wandeling je weer goed hebt gedaan. Morgen is het volgens de buienradar geloof ik ook een droge dag, dus kan je dan ook weer lekker naar buiten. Nu nog zo'n 2 spannende weken tegemoet voordat je door de scan gaat en dan hopen op een goede uitslag. Ik zal heel hard duimen uiteraard.

    Groetjes van ons.

    BeantwoordenVerwijderen