maandag 3 juni 2013

De laatste en bezoeken

3 juni 2013,

Hallo allemaal. Mijn lichaam wil niet zoals ik wil. Nog steeds aan de diarree, maar gelukkig hoef ik niet over te geven. Wel ben ik heel ligt misselijk. Ik hoop dat het niet erger word, want op dit moment kan ik er goed mee leven. Deze week ga ik een aantal bezoekjes brengen, maar daar kom ik later nog wel op terug. Wat wel zeker is dat ik woensdag naar het ziekenhuis moet voor mijn bloedonderzoek en daaraan gekoppeld de uitslag bij een andere oncoloog. Mijn eigen oncoloog zit in Amerika voor een congres. Als alles goed is word ik vrijdag weer opgenomen voor de laatste kuur. Ben vanmorgen koffie wezen drinken bij Juno, want Leida is daar aan het oppassen en die komt vanmiddag hier met JuSe, dus eten en naar bed voor mijn middag slaap. Rond 14:30 uur werd ik wakker gemaakt door Juno. Straks een bakkie doen samen met Leida en dan op de fiets naar de sluis om boten te kijken. Na mijn middag slaap voelde ik mij iets beter. Niet top, maar toch is het een hele kleine vooruitgang. Hopelijk zet dit zich zo voort, want ik wil aan het eind van de week beginnen met mijn zesde en laatste kuur. Voor degene die mij via de blog volgen, het betekend dat wanneer ik weer infuus chemo krijg dit de laatste zal wezen. Als mijn oncoloog samen met mij besuit dat ik door ga met de chemo, dan is het alleen nog in tablet vorm en niet meer in het ziekenhuis. De kans bestaat anders dat mijn nieren kapot gaan, maar dat zal ik nog navragen aanstaande woensdag. Zoals ik in mijn vorige blog meldde is hier de groepsfoto van zaterdagavond.
 
Ik ga de warme prak naar binnen werken, voor zover het lukt. Vanavond een rustige avond dus tot morgen. 

4 juni 2013,

Ik heb een goede nachtrust achter de rug en het ontbijt ging er ook goed in. In mijn maag is het een stuk rustiger en ik voel mij dan ook een stuk beter dan de afgelopen dagen. Hopelijk is de ontlasting ook een stuk beter en kan ik met een gerust hart ergens naar toe. Voor vandaag heb ik in ieder geval 2 dingen geplanned. Vanmorgen heb ik zoals gewoonlijk onco fysio en vanmiddag wil ik een bezoekje brengen aan Hellendoorn. Ik hoop dan ook dat mijn lichaam het toelaat, maar nu eerst de rest van het ochtend ritueel.Na de was en scheerbeurt voel ik mij nog steeds goed. Ontlasting word ook iets beter dus dat is ook positief. Zo nu eerst koffie en dan naar onco fysio. Om 11:30 uur was ik terug van onco fysio. Het ging allemaal goed. Wel op een iets lager niveau gesport, maar dat heb ik in samenspraak gedaan met mijn therapeute. Nu eerst even wassen en daarna eten. Ik heb geen middagslaap, want ik ga naar Hellendoorn. Rond 16:30 uur was ik weer thuis. Ik heb met een heleboel collega's gesproken. Het was heel gezellig en ik heb genoten hoe de palletiseer nu draait. Uiteindelijk was het ook mijn afdeling. Juno en Sepp waren mooi aan het buiten spelen toen ik weer thuis was, dus ik hoefde Majella samen met Juno niet op te halen. Voor niks gehaast. Zo nu het avond eten. Kijken of dat erin gaat. Het avondeten ging er inderdaad goed in. Ik voel mij weer een klein stukje beter, nadat ik een warm bad had genomen, maar toch ga ik er op tijd in, want morgen een beetje op tijd opstaan. Ik moet om 09:30 uur in het ziekenhuis zijn.

5 juni 2013,

De dag van bloed onderzoek is aangebroken. Ik was al om 06:30 uur wakker. 20 Minuten later stond ik op. Ochtend bezigheden afwerken en dan een bakkie doen. Gelukkig is mijn ontlasting weer onder controle, dus die onzekerheid is weg. Ik moet om 09:45 uur in Zwolle zijn en een uur later krijg ik de uitslag hiervan. Als alles goed is word ik aanstaande vrijdag weer opgenomen voor de laatste kuur. Helaas is mijn eigen oncoloog niet aanwezig, dus ik moet bij een andere oncoloog zijn. Mijn oncoloog zit in Chicago voor een congres. Uiteraard is dat voor hem belangrijk. Het is bijna tijd om weg te gaan, dus ik zou zeggen tot vanmiddag. Rond 12:00 uur waren we weer thuis. Een ieder vraagt zich nu af hoe mijn bloed eruit zit. Nou hier komt het. Mijn chemo word minimaal met 1 week uitgesteld, omdat de waarde van mijn bloedplaatjes te laag is. Het minimum is 150 en ik zat op 75. Jammer maar helaas. Het positieve is dat het weekend goed weer word en ik er wel op uit mag gaan.Uiteraard zal alles nu opschuiven, zoals de scan en de uitslag ervan, maar dat is voor latere zorg. Ook is positief dat ik niet aan het infuus moet om de bloedplaatjes op peil te krijgen. Het lichaam zal het zelf moeten doen. Uiteraard ben ik ook nog even op afdeling B2 geweest om te zeggen hoe het erbij staat. Altijd weer leuk om het verpleegkundige personeel te spreken en hoe belangstellend ze zijn. Dat doet mij erg veel goed. Dit in het kort hoe mijn bloed ervoor staat. Volgende week woensdag de volgende bloedtest en dan kijken of het wel doorgaat de chemo. Rond 13:00 uur ben ik even naar bed gegaan en om 14:00 uur er weer uit, om even met Leo naar een tuinmeubelzaak te gaan. Genoeg keuze en prijzen. De rest van de middag klein klusje gedaan en telefonisch contact gehad met de stratenmaker. Morgen komen de nieuwe tegels en zaterdag komen de stratenmaker met z'n 2en om de tuin achter klaar te maken. Uiteraard zijn Leida en ik daar blij om en tevens kwaad op de tegelleverancier dat het een week duurt, voordat ik nieuwe tegels heb. Mijn advies is dan ook, ga niet naar Zwaagstra. Vanavond weer op tijd naar bed, want morgenochtend heb ik om 08:30 uur onco fysio. Tot morgen.

6 juni 2013,

wefitness-logoOp tijd opstaan om naar onco fysio te gaan wat ik om 08:30 uur heb. Ik ga zo vroeg, omdat ik om 11:00 uur een afspraak heb met mijn oude manuele therapeut die nu een praktijk heeft in Groningen. Ik kijk er echt naar uit om met hem te praten en uiteraard de hartelijke groeten te doen van zijn oud collega's van Move2Be. Nog even een bakkie naar binnen werken na het ontbijt en dan naar sport. De onco fysio ging geweldig goed. Mijn hartslag is niet boven de 115 uitgekomen. Ik heb afgesproken dat ik volgende week een stapje erbij ga doen. Uiteraard heb ik voor volgende week 2 nieuwe afspraken staan. Na de sport snel douchen en toen naar Groningen, waar mijn manuele fysiotherapeut mij al opwachtte. We hebben elkaar eerst omhelst en daarna gezellig een uur met elkaar gekletst. Natuurlijk wilde hij eerst weten hoe het met mij gaat en hij stond er versteld van hoe ik er nog uitzie en hoe ik mij voel. Dit geld wel voor meerdere mensen. Man denkt vaak dat als je chemo hebt, je kaal word. Bij de chemo die ik heb is dit dus niet het geval. Na een bakkie samen te hebben gedronken heeft hij mij zijn fitnessruimte laten zien. Het is een nieuw gebouw dus alles ziet er nog prima uit. Het is een hele open ruimte. Wel is zijn behandelkamer gesloten voor de privacy van zijn patiënten. Rond 11:30 uur ben ik nadat wij afscheid hebben genomen weer naar huis gegaan. Alles bij elkaar vond ik het geweldig dat ik bij hem mocht komen en dit verdient zeker nog een vervolg. Uiteraard moet ik ook de hartelijke groeten doen aan het team van Move2Be. Zo nu eerst eten en naar bed.De middag is verder besteed aan het klimopvrij maken van de zijkant. Er zaten nogal wat wortels in de grond en die zijn er nu uit. Het avondeten ging er best wel in en na het eten even chillen. Hoe lief kunnen buren zijn. Als hun het gezellig hebben denken ze zelfs nog aan mij. Marloes en Giovanni met de kids waren aan het barbecueën  en dachten aan mij toen er nog vlees over was. Lieve luitjes bedankt en de lapjes zijn er goed in gegaan. De avond is verder besteed aan visite. Henk en Sonja komen op bezoek en dat is alweer een tijdje geleden, dus het is leuk om hun weer even te omhelzen en te spreken. Voor de rest is het rustig aan het front. Later.

7 juni 2013,

Goedemorgen allemaal. Ik stond op om 07:30 uur. Ik was klaar wakker en ben eruit gegaan om te eten. Vandaag is eigenlijk de dag dat ik zou worden opgenomen voor mijn laatste chemokuur, maar doordat mijn bloedplaatjeswaarde te laag is gaat dit niet door.Ik had er uiteraard wel op gehoopt, want dan was ik er waarschijnlijk ook eerder van de chemo af. Helaas pindakaas. Nu heb ik tijd voor andere dingen. De ochtend bestaat uit oppassen op Sepp en even naar de gemeentewerf om rotzooi weg te brengen. De ochtend zit alweer vol en de middag en avond ook, maar daarover later. Vanmiddag zijn Leida en ik naar Zeewolde geweest om te kijken naar de schutting schermen. Toen wij daar aankwamen bleek de toko dicht te zijn. Balen alle twee. Eenmaal weer thuis snel kijken en het bleek dat je een afspraak moet maken als je wilt kijken. Echt een showroom hebben ze niet. Het is alleen een hal waar ze de schermen in elkaar zetten. Ik wil volgende week weer een poging wagen met een afspraak. Dan maar even over het avondeten. Het smaakte voortreffelijk. Ik heb voor een tweede keer opgeschept, wat een unicum is. Zeker in de chemo periode. De pannen zijn eindelijk eens een keer leeg. Wat betreft de avond daar zal ik morgen over berichten. We hebben een gezellige avond gehad met de verjaardag van Suze. Vanaf deze plaats nog van harte gefeliciteerd. Rond 23:15 uur waren we weer thuis en snel naar bed. Morgen vroeg weer op.

8/9 juni 2013,

Zaterdag. 7:00 uur zou de wekker af gaan, maar ik werd wakker van de stratenmaker die even voor 07:00 uur aanwezig was. Snel wassen en naar beneden. Ze waren met z'n 2en deus vandaag zou het wel af zijn, maar helaas. Ik had duidelijk een afspraak dat er 21 grote stenen kapot gaan, dus ik ga er vanuit dat er 21 nieuwe stenen geleverd zijn. Wat er is geleverd is 1 pak met allerlei stenen voor het leggen van wildverband. In 1 z'n pak zitten maar 3 grote stenen van 90x60. Ik zal straks behoorlijk kwaad worden op die leverancier. Ik schrijf nu ook bij deze. DOE GEEN ZAKEN MET ZWAAGSTRA.
Een geluk bij een ongeluk zijn de stratenmakers toch nog klaar met bestrating. Er waren nog genoeg hele stenen. Op deze manier kunnen we misschien toch nog het weekend genieten van de nieuwe tuin. Later volgt er wel een foto. Op dit moment is Leida druk met het invoegen van het zand. De stratenmakers zijn nu bezig met de laatste bloembak die nieuw is in onze tuin. Het vullen van de bakken dat verzorgen we zelf wel, evenals de verlichting en waterpartij. Zelf denk ik dat ze rond 17:00 uur klaar zijn. Kunnen wij de bloembakken vullen met aarde.








Vanmiddag alvast even tuinaarde kopen en daarna zand in de tegelvoegen vegen. Nu alleen nog schutting of tuinschermen aanschaffen en dat zal nog wel even duren. Eerst wil ik de schermen zelf zien en niet van een foto op het internet. uiteindelijk zijn het grote bedragen en ik wil niet over een nacht ijs. Zo straks een bakkie doen en vanavond lekker chillen.Toch nog even visite gehad. Frank en Lisanne kwamen nog even op de koffie. We hebben het gezellig gehad en over van alles gesproken. Toppers zijn  het.
Zondag. Ik heb een goede nachtrust gehad. Wel was ik om 06:30 uur wakker en ben er even uit gegaan om te eten. Na het ontbijt ben ik nog even naar bed gegaan en werd toen wakker om 09:45 uur. Voor tot nu toe vind ik het genoeg. Ik heb mij gewogen en ik ben 78 KG. zwaar. Voel mij erg goed op dit moment en hoop dat dat zo blijft vandaag. De dag bestaat uit 2x op visite gaan. Het lijkt wel of mijn leven bestaat uit visite krijgen of op visite gaan. Ha, ha, ha, overal even een bakkie doen. Mijn slogan is dan ook
ALS JE EEN BAKKIE DOET, DOE JE HET GOED.
Het is nu 20:45 uur en ga na de koffie naar bed. Hopelijk heb ik morgen net z'n dag als vandaag.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Rudy,

    Balen dat je bloedwaarde te laag is en je laaatste kuur nu wordt uitgesteld, maar aan de andere kant is het ook wel lekker, omdat het de komende week heerlijk weer is/wordt. Dus ga maar lekker genieten zo lang als dit weer aanhoudt. Hopelijk is je bloedwaarde volgende week weer goed en kan je het laatste traject in. Dan heb je dat in ieder geval achter de rug en kan je verder in tabletvorm gaan voor zo lang als dat nodig mocht zijn. Helaas wordt de scan nu ook uitgesteld en dat is natuurlijk weer een minpuntje want we willen natuurlijk allemaal weten hoe het er nu voor staat. Als je een keer zin hebt, moet je maar eens hier een bakkie komen halen.

    Dikke knuffel van mij en groetjes van Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat de tuin toch nog gereed is gekomen. Ziet er erg strak uit. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als alles klaar is.

    Liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen