maandag 14 januari 2013

Het begint weer

14 januari 2013,

Ik heb een onrustige nacht gehad. Regelmatig wakker. Toch stond ik redelijk fit op. Juno heeft mij wakker gemaakt, dus dan weet je het wel. Ik moet zeggen, leuker wakker worden is er niet. Nou ja, misschien als Juno en Sepp mij samen wakker maken. Het was 07:30 uur. Snel eten en wassen. Vandaag is waarschijnlijk een telefoon dag. Mijn bedrijfsarts zal bellen, de bank belt, mijn radioloog zal bellen en ik zal ook een paar telefoontjes plegen. Wat een moeilijkheid met sommige instanties. Maar ja, laat ik mij maar eerst keuren. En af. Voor de rest van de dag lekker met Juno en Sepp gespeeld, want maandag is weer onze oppas dag. De avond is besteed aan rusten en morgen heb ik weer onco fysio. Trouwens goed om te weten. Op de dag is mijn maag rustiger dan afgelopen nacht. Ik hoop dat ik een rustige nacht krijg. Morgen ook nog een dag van oppassen. Mijn kanjers logeren vannacht bij ons. Hopelijk een ook hierom een rustige nacht. Welterusten.

15 Januari 2013,

De nachtrust is een beetje verstoord door mijn kanjers, maar dat vergeef ik hun wel. Juno werd om 02:00 uur wakker en die wilde niet meer op haar bedje slapen. Toen maar tussen ons in en zodoende konden wij een poosje later toch nog slapen. Mede doordat Leida ergens anders is gaan slapen. Sepp werd ook op tijd wakker, zodat we een goed onderbroken nacht hebben gehad. Om 08:00 uur werd Juno wakker. Leida was al met Sepp beneden. Snel een boterhammetje klaar maken voor Juno en mijzelf, want vanmorgen heb ik weer onco fysio gehad. Mijn maag voelde heel erg goed aan en het sporten ging dan ook zeer goed. Het fietsen en wandelen hen ik op een iets hogere frequentie gedaan en mijn hartslag ging niet verder dan 120 p.m.. Ik had een goed gevoel en met mijn onco fysiotherapeute hebben we besloten dat aanstaande donderdag ik ook weer ga roeien. Rond 12:30 uur was ik weer terug en na de lunch weer een flesje Telebrix. Voor degene die niet weten wat telebrix is. Het is een helder drankje en voor mij geval zit erin;
12 mg jood / ml (=1,2%)
200 ml
geconserveerd met methylparahydroxybenzoaat
bevat: saccharoidumnatrium en kersenessence
Nou drink lekker. Valt mee hoor. Het is niet echt vies. Ik moet het wel innemen voor de CT-scan (computer tomograaf) van morgen. Ben er nu wel aan gewend. Gelukkig kreeg ik aan het begin van de middag een telefoontje van mijn bedrijfsarts en ik heb een goed gesprek gehad met hem. Hij zal een begeleidende brief sturen over mijn ziektebeeld en nog wat papieren. Hij verwacht wel dat ik voor 100% word afgekeurd en zal dat ook in de begeleidende brief schrijven die ik kan opsturen naar het UWV. Dit gesprek deed mij heel erg goed. Zo nu eerst een bakkie.Na het avondeten nog een flesje telebrix en morgenochtend de een na laatste. In het ziekenhuis krijg ik er nog een en die moet ik rustig op drinken in een uur tijd. Tijdens dat uur heb ik tijd om bloed te prikken en een voortgangsgesprek met mijn radioloog over de laatste bestraling. Na dat uur moet ik de CT-scan in. Vanavond op tijd naar bed in ieder geval.

16 Januari 2013,


Het begint weer, mijn ziekenhuis bezoeken. Na een moeizaam begin van de nacht werd ik toch wakker van de wekker en heb goed geslapen. De wekker ging af om 06:15 uur. Ik moest nog ontbijten. Waarom zo vroeg kan men zich afvragen. Nou ik mag 3 uur voor de CT-scan nuchter zijn. Dat wil zeggen, niet meer eten en drinken. Mijn bakkie drink ik pas na de CT-scan. Wel moet ik 2 uur voor de scan nog een flesje telebrix drinken en 1 uur voor de scan 1 flesje op drinken in 1 uur tijd. Dus kleine beetjes. Ik ben er helemaal klaar voor. Tijdens het uur voor de scan moet ik nog naar bloed afname en naar mijn radioloog. Dit breekt mooi de tijd voor Majella, die mij heen en weer rijd. Het is niet verstandig om zelf te rijden. Tijdens dat uur heb ik dus een consult gehad met mijn radioloog. Hij heeft mij onderzocht en de liesstreek zag er goed uit. Ik hoef niet meer bij hem te komen voor deze bestraling. Mocht de liesstreek weer opspelen, dan zal ik contact opnemen met mijn oncoloog met wie mijn radioloog en MDLarts in verbinding staan. Vlak voor de scan moet ik nog een grote slok telebrix drinken en tijdens de scan krijg ik via een infuus ook nog contrast vloeistof toegediend. Het een en ander kan je zien op deze foto's;










Eerst krijg je een infuus in je arm, daarna ga je door de opening. De scan zelf duurt nog geen 2 minuten. Rond 11:00 uur waren we weer thuis en dan lekker een bakkie drinken. De middag is besteed aan boodschappen doen en uitrusten, want het is toch wel vermoeiend. Ik begin wat keel verkouden te worden en ga vanavond dan ook op tijd naar bed. Hopelijk morgen weer fit voor onco fysio.

17 Januari 2013,

Bij het wakker worden voelde ik het wel. Mijn keel voelt niet goed. Waarschijnlijk ook bij de grote groep die griep heeft. Na een aantal hoestbuien kwam het los. Ik merk wel dat ik geen koorts heb, dus ik ga vandaag wel naar onco fysio. Na mijn sporten ga ik de sauna in. Kijken of alles nog beter los komt. Het is nu 09:45 uur en eerst een bakkie.Om 10:30 uur begon mijn onco fysio en het ging goed ondanks de keel. Mijn hartslag bleef goed onder controle. Ik heb zelfs het sporten uitgebreid met roeien. In samenspraak met mijn fysio therapeute in eerste instantie rustig aan gedaan. 5 minuten roeien. Het ging geweldig en volgende week als er niks tussen komt ga ik langer roeien. Ook de sauna was geweldig. Eindelijk weer eens ouderwets zweten. Na 20 minuten ben ik er maar uit gegaan en lekker douchen. De middag besteed ik aan opruimen en koffie drinken. Zo ook de avond. Welterusten.

18 Januari 2013,

De nacht is erg onrustig verlopen, mede door de griep. Het is gelukkig wel uit te houden, maar ik denk dat de griep bij mij iets harder aan komt. Ik was op geregelde tijden weer wakker. Om 01:30 uur heb ik een paracetamol met codeïne genomen en daarna heb ik iets meer rust gehad. Ik stond op om 08:45 uur en voelde mij redelijk. Eerst alles even los hoesten. Tijdens de koffie voelde ik mij iets beter. Gelukkig heb ik geen koorts. Tenminste ik merk niks. De ochtend heb ik besteed aan lekker chillen. Vanmiddag zal ik een paar telefoontjes plegen en daarna is het weer bijna weekend. Om 17:00 uur kregen we telefoon. Sepp is naar de huisarts geweest en het blijkt dat hij oor ontsteking heeft. Grote vriend van mij, snel beter worden. Vanavond met een kleine ouzo naar bed toe en dan hopelijk slapen.

19/20 Januari 2013,

Zaterdag. Ik had de wekker gezet op 07:00 uur. Na een nacht met ups en downs stond ik in ieder geval voor de wekker aan op. Waarom ik zo vroeg op stond was, omdat ik Joost naar de trein moest brengen. Hij gaat voor een week naar Canada voor een congres. Ik heb samen met Juno hem uitgezwaaid en ik heb Juno belooft dat wij ook eens met de trein weggaan. Ik zal er niet te lang mee wachten. Om 08:30 uur was ik weer thuis. Even rustig aan doen, want aan het eind van de morgen krijgen we visite. Rutger en Anja komen op de koffie. Leuk en gezellig. Eerst wel even iets aangeschaft voor het hoesten en het help al een beetje. In de middag ga ik wel even naar bed toe om toch maar even uit te rusten. De middagrust is er bij in geschoten, maar vanavond hebben we het rustig en ik ga op tijd naar bed. Ik hoop dat wij morgen een rustige dag hebben en een beetje kunnen uitzieken.
Zondag. Vandaag wil ik een dag met rust hebben en proberen om uit te slapen. De griep wil ik snel uit mijn lichaam hebben. Het uitslapen is gelukt, tenminste ik werd om 09:30 uur wakker. Ik was tussendoor ook wel wakker, maar viel telkens weer in slaap. Wel ben ik eruit geweest om mezelf te wegen. Dit is tenminste stabiel en ik weeg dan ook 83 KG.. Hetzelfde als vorige week. De ochtend heb ik lekker rustig aan gedaan. Aan het begin van de middag ben ik gaan wandelen. Ik heb mezelf wel goed ingepakt, want de oosten wind snijd om je oren. Na een uur voelde ik mij prima en ik kwam dan ook om 15:00 uur thuis met een voldaan gevoel. Lekker aan de koffie en daarna even met Juno op het ijs met de slee. Juno en Sepp slapen vanavond bij ons, want dat is voor morgenochtend een stuk makkelijker. Morgenochtend heb ik om 09:30 uur weer een gesprek met mijn MDLarts, dus vanavond op tijd naar bed. Ik begin me nu al een stukje beter te voelen.



2 opmerkingen:

  1. Van wie zou je de griep toch hebben gekregen..... 2 hoestende en proestende kleinkinderen misschien???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wel kusjes geven. Het zijn ze vergeven.

    BeantwoordenVerwijderen