dinsdag 1 januari 2013

Gelukkig een nieuw jaar

1 JANUARI 2013,

ευτυχισμένο το νέο έτος
 
 Mooi begin van mijn blog. Maar een ieder zal zich wel afvragen waarom die rare tekens als eerste. Het is Grieks en Griekenland is voor mij bijna een tweede vaderland. Ik ben er vaak geweest op mijn vakanties en vind het daar geweldig. Het nieuwe jaar is aangebroken en voor mij een jaar vol veranderingen. Stoppen met werken is daar een van. Ik was al wakker om 07:30 uur, maar had geen zin om eruit te gaan. We lagen er om 02:30 uur pas in. Had het niet verwacht dat ik het zolang vol kon houden. Om 08:30 uur ben ik eruit gegaan om te eten en drinken. De morgen bestaat aan het bezoeken van mijn moeder en schoonouders, dus wassen en aankleden. Vanmiddag krijgen wij visite, want dan komen mijn 2 grote kanjers. Ik kijk er nu al naar uit. Vanavond gaan wij weer op visite. Dit is een vaste avond ieder jaar om de broers en zusters van Leida's kant nieuwjaar te wensen. Zo hoef je niet iedereen langs te gaan. Dus tot morgen.

2 Januari 2013,

Ben op dit moment blij dat de feestdagen voorbij zijn. Ik voel mij op dit moment niet zo lekker. Vanmorgen stond ik op om 09:00 uur, want we moesten even oppassen op Juno en Sepp. Natuurlijk maak ik daar tijd voor. De nacht is redelijk verlopen. De eerste helft van de nacht minder dan de tweede helft. Juno en ik hebben samen de kerstboomballen opgeruimd en de kerstboom naar buiten getild. Zij is een geweldige hulp. Voor de rest is alles rustig vandaag. In het begin van de middag kreeg ik last van oprispingen met eten en lig nu in bed met paracetamol. Om 16:30 uur heb ik wel onco fysio en ik ga daar zeker naartoe. Hopelijk is de verstoring in mijn lichaam veroorzaakt door alle onregelmatigheid van alle feestdagen. Daarom ben ik blij dat alles weer zijn normale regelmaat krijgt. Bij Move2Be eerst even bijpraten met mijn onco fysiotherapeute. Ze vond het mooi dat mijn bestraling zijn vruchten afwerpt, maar het slikken moet ook beter gaan. Mijn onco fysio is goed verlopen en ik voel mij nu dan ook een stukje beter dan ervoor. Nog niet helemaal top. Vanavond eindelijk op tijd naar bed en kijken hoe het morgen is.

3 Januari 2013,

08:15 Uur stond ik op. Ik heb een redelijke nachtrust gehad. Vooral de tweede helft van de nacht. Ik dacht dat het pas 3 uur was, maar het was al 8 uur geweest. Eruit en ontbijten. Eten ging er ook redelijk goed in en ik voel mij ook wel iets beter dan gisteren.Deze hele dag is rustig verlopen. Ik merk aan het eind van de dag en het begin van de avond dat het beter is dan de dagen ervoor. Hopelijk zet zich dat nog een poosje zo voort. Morgen heb ik weer onco fysio en ik kijk daar dan ook naar uit. Vanavond dan ook op tijd naar bed.

4 Januari 2013,

Onrustige nacht gehad. Tot 2 uur slecht geslapen, maar een paracetamol is het beter gegaan en werd wakker om 07:00 uur. Ik had nog geen zin om eruit te gaan. Om 08:30 uur toch maar opstaan. Vandaag een aantal telefoontjes plegen i.v.m. met mijn uittreden. Ook een telefoontje naar Zwolle, want mijn afspraak met mijn MDLarts is verzet naar eind Februari. Aangezien ik iets meer last krijg van mijn darmen, lijkt het mij verstandig om toch eerder naar Zwolle te gaan. Later meer hierover. Ik heb telefonisch contact gehad met Zwolle en ik kan nu de 21ste Januari terecht bij mijn MDLarts. Tot nu toe geen bezwaar, omdat alles nog beheersbaar is. De middag is besteed aan onco fysio. Wederom voel ik mij hier goed bij en heb een leuk gesprek gehad met mijn onco fysio therapeute. Vanavond is chilling evening, tenminste tot nu toe.

5/6 Januari 2013,

Zaterdag. Ik heb een rustige nacht gehad. Misschien heeft die ene ouzo zijn uitwerking gedaan. Ik stond op om 08:45 uur. Eten wassen. Vandaag is een redelijke drukke dag met visite, maar eerst een bakkie doen. Na de koffie ben ik gaan wandelen. Ik heb hierover gesproken met mijn onco therapeute en het was geen probleem. Wel is het verstandig om routes te lopen die ik ook kan afsnijden als ik eerder naar huis wil of als het niet gaat. Nou deze keer ging het zeer goed. Ben bij Jurjen geweest en daar koffie gedronken en toen weer terug wandelen. Alles bij elkaar bijna 2 uur. Vanmiddag komen Laura en Barry op nieuwjaar visite. Leuk om weer even bij te kletsen, maar eerst ga ik even rusten. Tijdens onze visite kwamen er nog meer uit onverwachte hoek. Joost en Marsha wilde op visite komen.. Dus leuk met z'n 6en gekletst. Ik vond het gezellig. 's Avonds moesten we op verjaardagsvisite, want Simone is 20 geworden. Gefeliciteerd.
Zondag. Wij zouden op visite gaan, maar helaas kon dit op het laatste moment niet door gaan. Achteraf konden we toch wel visite ontvangen, maar ja als je alles achteraf weet. Ik heb een goede nachtrust gehad en dat was lang geleden. Stond op vlak voor 10 uur. Mijn eerste weegmoment van dit jaar is er weer en ik weeg na alle feestdagen nu 84 KG.. Ben dus 2 KG. aangekomen. Ik denk dat dit wel met mijn maagklachten te maken heeft, maar verontrustend is het niet. We gaan het wel in de gaten houden. Zo nu eerst een bakkie. 's Middags ben ik nog even naar bed gegaan met een paracetamol. Na een uurtje op bed voelde ik mij stukken beter. Zo van ik kan de hele wereld weer aan. Ik weet wel beter. Ik heb mijn rust nodig. Ik moet luisteren naar mijn lichaam, maar ik wil niet ten kosten van alles maar op bed liggen. Daar krijg ik ook geen energie van. Morgen ga ik weer wandelen dus ik kijk daar weer naar uit. Volgende week is nu nog een week van betrekkelijke rust. Nog geen ziekenhuis bezoeken. Vanavond gaan we nog even op visite. We maken het niet laat, want morgen komen mijn 2 kanjers weer bij ons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten