maandag 26 november 2012

Lymfeklier punctie

26 November 2012,

Deze week gaan ze bekijken wat het is de verdikking van de lymfeklier bij mijn lies. Ik stond vanmorgen op om 06:15 uur. Een kwartier eerder dan dat ik de wekker had gezet. Gelijk opstaan want er komt een drukke dag aan. Juno en Sepp komen al om 07:00 uur. Het is weer onze oppas dag. Zelf moet ik vandaag naar Zwolle voor de punctie in mijn lies lymfeklier. Ik werd opgehaald om 08:00 uur door Jaap, want hij is vandaag mijn chauffeur. Ik moest mij voor 08:55 uur melden bij de afdeling Radiologie. Eerst even vragen hoelang zo een punctie in eerste instantie duurt. Normaal zou het ongeveer een half uur duren, maar aangezien ik bij de vorige punctie een complicatie had kon men dit niet goed bepalen. De complicatie was dat het wondje niet dicht ging en er dus steeds een beetje bloed lekte. Men laat niet iemand weggaan als het wondje niet dicht is. Degene die de punctie zou doen vertrouwde het niet en waarschuwde dan ook gelijk de Radioloog arts.
De Radioloog arts kwam een poosje later de behandelkamer in en had al contact gehad met mijn oncoloog om te bepalen van welke klier men de punctie moest nemen en om te vragen hoe het zit met de complicatie van vorige keer. Die punctie is toen in Juli in Hoogeveen gedaan.  De Radioloog arts heeft zelf de punctie gedaan en voor de zekerheid hebben ze 2 puncties gedaan. Na de punctie heeft de andere arts het wondje stevig aangedrukt. Net zolang, totdat de bloeding gestopt was. Daarna nog wat verband en een grote prop verband erbovenop voor extra druk. Daarna mocht ik naar huis. Alles bij elkaar heeft het ongeveer 45 minuten geduurd en rond 10:00 uur zaten we weer in de auto op weg naar huis. Thuis wachtte Leida al ons op voor een bakkie koffie. Vandaag nog even rustig aan doen, want het is tenslotte een wondje in een lymfklier. Tot nu toe voel ik er niet veel van. De middag besteed ik aan Sepp en Juno. Lekker spelen en filmpjes kijken. De week is nu aangebroken van wachten op de uitslag. Ben er al een beetje aan gewend. Vanavond ga ik lekker chillen en op tijd naar bed, want morgen ga ik weer naar ONCO FYSIO.

27 November 2012,

De dag na de punctie. Van de punctie heb ik niet veel last gehad nadertijd. Het enige lastige is dat ze een meter pleisters hebben gebruikt om het verband vast te plakken. Op zich geen probleem en misschien noodzakelijk. Hoe meer druk op het kleine wondje, hoe beter. Ze hebben mij alleen niet geschoren en aangezien kerels soms mietjes zijn met het eraf halen van pleisters waar nog haar zit. Nou ja het is er in ieder geval vanaf op de ouderwetse manier (ratsss). Vanmorgen wakker voor de wekker aan. Had de wekker gezet op 08:00 uur, maar werd al wakker om 07:15 uur. Vandaag ga ik weer onco fysio doen om 09:30 uur. Helaas is mijn vaste fysiotherapeute er niet, maar er word altijd voor vervanging gezorgd die mij in de gaten houd. Zo nu eerst een bakkie voor dat ik ga sporten. Het sporten ging redelijk goed. Ik heb niet voluit gesport, maar tot zover dat het lekker ging. Alles op een lager pitje, zodat ik wel bezig ben maar geen reactie veroorzaak. Even bijkletsen tussendoor met andere fysiotherapeuten en sporters. Al met al een goed gevoel. De middag besteed ik aan een paar hele mooie kleine klusjes die ik al had moeten doen. Schrijven in het poëzie album van Juno en haar armbandje maken.De rest van de middag en avond rustig aan doen want morgen heb ik een drukke ochtend die om 06:00 uur begint. Het is namelijk de dag van ........ spelen. De mensen die mij heel goed kennen zullen wel weten wat ik morgen ga doen. Ik heb het in ieder geval jaren lang gedaan op de lagere school 't Kienholt.

28 November 2012,

Vandaag is het zover. Ik mag toneel spelen. De wekker ging af om 06:00 uur. Ik heb eeb redelijke goede nachtrust gehad. 1x Eruit geweest en dat viel mij mee. Gisteravond ging ik met meer keelpijn naar bed dan dat ik nu opsta. Het voelt nog een beetje rauwig mijn keel. Om 07:30 uur moet ik mij melden ergens en dan ontmoet ik al mijn vrienden weer. Ieder jaar hetzelfde en als men denkt ieder jaar verschillende dan denkt men mis. Sommige doen dit ook al heel erg lang. Voor mij denk ik wel voor de 20ste keer. Ik ben de tel kwijt geraakt in al die jaren, maar ik doe het nog steeds met veel plezier.Rond 12:00 uur was ik weer thuis. Moe maar heel erg voldaan. Het heeft toch wel een extra dimensie, zeker wanneer ik naar mijn kleinkinderen ga. Uiteraard ook al die andere kleine kinderen vond ik geweldig en ik ga ook vanmiddag even lekker dromen van al die mooie momenten. Ik wil dan ook de organisatie bedanken voor deze momenten. Nu alleen de foto's en filmpjes kijken, maar dat duurt nog even. Mijn vriendin wilde eerst niet vertellen wie er vanmorgen was bij de kinderopvang, maar later kwam het er toch wel uit. Zo vanavond gaan we op verjaardag visite dus tot morgen allen.

29 November 2012,

De dag begon om 08:00 uur, want ik moest om 09:30 uur naar onco fysio. Na eten, scheren,wassen eerst nog even een bakkie en op naar Move2Be. Ik had er best wel zin in om te sporten, maar dan niet voluit. Mijn onco fysiotherapeute vond dit ook, dus zal ik naar haar luisteren. Op het roeien na heb ik wel alle toestellen gedaan. Na afloop voelde ik mij goed en ging dan ook met een goed gevoel naar huis. Thuis eerst nog even een bakkie en toen het bad in. De middag heb ik besteed aan het kopen van sinterklaas cadeautjes, want volgende week is het zover. Samen met mijn 2 hartendiefjes en de rest van mijn gezin het grote feest vieren. Morgen ga ik weer een bezoekje brengen aan Hellendoorn en tevens ga ik daar weer wat doen. Maar eerst op naar de avond, visite ontvangen. Een van de buurmannen gezellig op de koffie.

30 November 2012,

De wekker ging af om 06:30 uur. Waarom dat zal ik jullie vertellen. Ik ga weer wat doen in Hellendoorn en dat betekent werken. Wel op therapeutische basis, maar ik ben weer eens onder het arbeidersvolk en collega's. Ik weet niet of het mijn eigen ploeg is, maar dat maakt niet zoveel uit. Zo eten, scheren, wassen en autoruiten krabben en dan om 07:45 uur rijden maar.In Hellendoorn aangekomen eerst een bakkie en even met mijn leidinggevende praten. De man die mij op weg zou helpen had het druk en mailde de gegevens, zodat ik verder kon. Zo gezegd zo gedaan, maar de tijd ging wel vooruit. Ik heb alle gegevens naar mij thuis gemaild, zodat ik thuis verder ermee kan. Rond 12:30 uur ben ik naar huis gegaan. De middag is besteed aan het Klooster van Sinterklaas om Juno een leuke middag te bezorgen. Thuis komend telefoon. Of we vanavond willen cubben.  Zo deze dag is ook weer vol geboekt en morgen wil ik eigenlijk wel eens uitslapen.

1/2 December 2012,

Zaterdag. Het voorgenomen uitslapen is er niet van gekomen. Om 06:30 uur werd ik al wakker. Ben wel even naar beneden geweest, maar later toch nog even erin. Om 08:00 uur ben ik er maar uit gegaan. De telefoon piepte, omdat de batterij bijna leeg was. Die maar aan de lader en zelf ook maar iets naar binnen laden. Mooi even de tijd om de krant te lezen. Vandaag ga ik wat kleine klusjes doen. Helaas heb ik de gegevens van mijn werk naar een verkeerd mailadres gestuurd. I.p.v. .nl heb ik ze naar .com gestuurd. Zeker weten dat dit niet bestaat. Maandag maar even bellen om ze opnieuw te sturen, maar dan naar .nl. (DOM). Het is vandaag mooi weer dus dan kan ik vandaag ook weer mooi even een wandeling maken. Ik denk dat ik dit wel moet doen om even de spanning eraf te halen. Ik voel dat ik steeds meer gespannen en dat komt doordat ik veel denk aan de uitslag van aanstaande maandag. Niet dat ik er bang voor ben, maar ik heb mijzelf dit jaar leren kennen. Een aantal dagen voordat ik een uitslag krijg ben ik altijd dus gespannen, ik heb het dit jaar al heel vaak meegemaakt. Het hoort erbij zullen we maar zeggen/schrijven/denken. De middag hebben we gebruikt om te shoppen en 's avonds lekker rustig gehad en op tijd naar bed.
Zondag. Ik werd wakker om 07:45 uur en ben mijzelf maar gaan wegen. Wat ik al verwacht had is ook uit gekomen. Mijn gewicht is nog steeds stabiel 82 KG., en dat moet ik maar een poosje zo houden. Na het wegen nog wel even naar bed gegaan, maar het begon te knagen dus eerst maar even wat eten. We krijgen vanmorgen koffie visite dus niet te lang blijven rond hangen. 's Middags zijn we gezellig met z'n 6en naar Assen gegaan om daar te shoppen. 's Avonds hebben we lekker kip gegeten bij mijn 2 grote vrienden. De spanning neemt wel wat toe voor morgen. De dag van de uitslag.

1 opmerking:

  1. Heel veel plezier vandaag. Geniet maar lekker van al die afwachtende kinderkoppies.

    BeantwoordenVerwijderen