maandag 3 december 2012

Uitslag lymfeklier punctie

3 December 2012,

Vandaag is een spannende dag, want ik krijg vandaag de uitslag van mijn lies lymfeklier punctie van vorige week. Zoals gewoonlijk is een uitslag krijgen altijd spannend en dat is deze keer niet anders. Leida en ik gaan uit van het slechtste nieuws, zodat het altijd mee kan vallen. Als het daadwerkelijk een uitzaaiing is dan wil mijn oncoloog dit gaan bestralen. Wanneer dat is gaat gebeuren weten we dus niet, maar ga er maar vanuit dat dit op zeer korte termijn gebeurt. Als het geen uitzaaiing is, dan hoop ik wel of ze weten wat het wel is. Maar ja laten we niet op de zaken vooruit lopen. Juno en Sepp waren er al om 07:00 uur, dus het is weer oppas dag. Gezellig met z'n 4en eten, drinken, spelen. 10:30 uur. Telefoon vanuit Zwolle. Mijn oncoloog komt met de uitslag en helaas komt het uit wat wij verwacht hadden. De lies lymfeklier punctie heeft uitgewezen dat het een uitzaaiing is. Ondanks dat wij er wel rekening mee gehouden hebben is het toch wel even slikken. Met grote waarschijnlijkheid is de lymfeklier allang niet goed, maar nu komt de reactie. Mijn oncoloog gaat dit bespreken met mijn radioloog of het verstandig is om dit te bestralen. Ik krijg hier binnenkort bericht van. Hopelijk deze week nog. Het 2de bericht is dat de klinische trial niet door gaat. In het kort komt het erop neer dat mijn profiel niet goed is om hieraan mee te doen. Mijn oncoloog in Zwolle heeft hier een email over gekregen van mijn oncoloog uit Amsterdam. Ik vind het zelf heel erg jammer, omdat ik in mijn geval de medische wetenschap wilde helpen. Wel ga ik een reguliere chemo traject in, maar dit zal ik nog met mijn oncoloog in Zwolle bespreken. Als ik toch positief ga denken, denk ik zelf dat er niet iets nieuws bij gekomen is. Alles zit er al een tijdje, maar ze kunnen het nu zien. Mijn lies is ook het eerste wat ik uitwendig aan mijn lichaam kan zien. Verder kan men het merken aan mij, omdat ik vrij snel moe ben en 's avonds vroeg op bed lig. Als het 's avonds iets later moet worden, dan ga ik 's middags even op bed liggen. Het een en ander heb ik al doorgegeven aan mijn huisarts en aan mijn onco fysiotherapeute, zodat zij ook op de hoogte zijn van alles. Morgen ga ik wel onco fysio doen, want dat vind ik lekker. Tevens heb ik mijn leidinggevende gebeld. Nadat ik mijn kinderen heb ingelicht ga ik dit nu publiceren. Zo nu even genoeg en genieten van mijn kleinkinderen. Vanmiddag even boodschappen wezen doen met Leida en Juno. Dit kwam goed uit, want Sepp moest even naar het ziekenhuis voor een echo. Een standaard procedure na bepaalde bevallingen. Alles lijkt oké. Voor de rest van de dag chillen en telefoontjes ontvangen. Een ieder wil weten hoe het met mij gaat. Vanavond wel op tijd naar bed voor de sport van morgen.

4 December 2012,

De dag na het slechte nieuws is aangebroken. Ik heb een niet zo goede nachtrust gehad, maar dat begrijp ik zelf wel hoe dat komt. Alles bleef maar een beetje rondspoken in mijn hoofd. Komt nog bij dat ik keel verkouden ben. Veel hoesten en dat doet mijn keel geen goed. Gelukkig heb ik er geen koorts bij en ik voel mij verder goed. Dus vandaag ga ik wel naar onco fysio. De wekker had ik gezet op 08:30 uur, maar ik was al wakker voor 08:00 uur. Na eten en wassen heb ik nog wel even tijd voor mijn blog en voor de koffie.Bij onco fysio aangekomen eerst even praten met mijn therapeute. Ik vind het geweldig hoe zij hiermee omgaat en ik kan haar niet genoeg bedanken voor alles wat zij voor mij betekent.
 We hebben besloten om het hardlopen te vergeten. Helaas vind ik dit jammer, maar ik heb geen andere keuze. Ja wel doordoen en dan mezelf in de weg zitten. Nou dat is geen keuze voor mij. Zodra ik meer weet over het behandelende traject dan overleg ik dit gelijk met haar. Het sporten ging verder geweldig. Ik heb geen reactie in de liesstreek. Of het is de reactie dat de streek iets soepeler aanvoelt. Nou dan is dat een goede reactie. Verder moet ik Move2Be feliciteren met hun 1ste lustrum (5 jarig bestaan) in Hoogeveen. Thuis komend eerst een paar telefoontjes plegen en dan boodschappen doen. Of zoals Juno het mooi kan zeggen, bood geschapt. De rest van de dag lekker chillen en morgen weer naar Hellendoorn.

5 December 2012,

Vandaag ga ik Sinterklaas vieren bij mijn kleinkinderen. Ik kijk er al een aantal dagen naar uit en Juno ook, want die heeft het over pakjes avond. Maar eerst heb ik vandaag weer een bezoek gebracht aan Hellendoorn. Ik ben weer een klein stapje verder met het projectje. In ieder geval heb ik nu de goede tekening van de afdeling. Rond 12:00 uur ben ik weer naar huis gegaan, want ik wil vanmiddag eerst nog even slapen, anders red ik het vanavond niet.15:15 uur ben ik weer opgestaan. Even samen met mijn Leida een bakkie doen en dan op naar mijn lieverdjes. 16:15 uur telefoon vanuit Zwolle. Ik moet aanstaande Maandag voor een intake gesprek in Zwolle zijn bij mijn radioloog. Tevens daaraan gekoppeld krijg ik een CT-scan om precies te bepalen waar men waarschijnlijk gaat bestralen. Wanneer de bestraling plaats vind weet ik nog niet, maar ik denk de dag erop. Eind van de middag en avond is besteed aan pakjes avond. Juno zong uit volle borst de Sinterklaasliedjes en het heeft geholpen. Alle cadeautjes voor Juno en Sepp pasten niet in de zak van Zwarte Piet. Nou dat kan niet anders betekenen dat Juno en Sepp heel erg lief zijn geweest. Na afloop natuurlijk spelen en vragen wat het mooiste cadeautje is. Nou wat dacht je, badschuim van Mega Mindy. 's Avonds gelachen met het Sinterklaas dobbelsteen spel.

6 December 2012,

Vandaag ga ik weer naar onco fysio. Toen ik op stond had ik er zin in. Mijn keel begint heel langzaam beter te worden, dus dat is een goed teken. Nog wel veel hoesten en pijn in de keel, maar het gaat beter. De wereld is vandaag mooi wit en het is nu 09:10 uur en het begint weer te sneeuwen. We zullen rustig rijden naar fysiotherapie. Bij fysio aangekomen eerst even bijpraten en dan sporten. Het ging lekker en ik had alles al gedaan binnen een uur. Het was ook rustig en ik hoefde niet te wachten op de verschillende toestellen. Thuis komend wassen en dan een paar kleine klusjes doen. De rest van de dag lekker rustig aan gedaan, want ik ben best wel moe. Vanavond ga ik op tijd naar bed.

7 December 2012,

Vandaag weer een bezoekje brengen aan Hellendoorn. Tenminste, als het niet hevig gaat sneeuwen. Ik had de wekker op 06:30 uur gezet en bij het opstaan eerst naar buiten kijken. Er was deze nacht nog geen vlokje sneeuw gevallen, dus kon ik verder gaan met het ochtend ritueel. Eten, wassen, eten klaar maken en een bakkie doen. Ik vertrek pas als mijn 2 lieverdjes er zijn, want die komen vandaag bij ons. Joost gaat naar Groningen en Majella is ziek (beterschap lieverd). Wat het weer betreft houd ik alles wel in de gaten, want als het toch hevig gaat sneeuwen ga ik weer naar huis. Anders word het voor mij te vermoeiend om er doorheen te komen. De middag heb ik samen met Juno gespeeld in de sneeuw. Sleeën en een sneeuwpop maken. Verder nog even visite ontvangen en ik kan weer een puzzel maken Silver Metallic. Men zal dit binnenkort zien op mijn blog. 's Avonds moesten we naar een verjaardag. Jaap nogmaals gefeliciteerd.

8/9 December 2012,

Zaterdag. Ik werd wakker om 07:30 uur en had een onrustige nachtrust gehad. Weet niet waarom, maar het zal wel zijn voor volgende week. Weer een week van ziekenhuis bezoek. 1 Of meerdere keren. Bij alle vorige ziekenhuis bezoeken is eigenlijk hetzelfde gebeurt. Paar dagen van te voren wel wat vreemde reacties en na bezoeken of uitslagen gaat het daarna stukken beter. Maar eerst vandaag. Vanavond krijgen wij als alles goed is met Majella, Juno en Sepp te logeren. Daar kijk ik natuurlijk weer naar uit. De ochtend is besteed aan het aanschaffen van een kerstboom, want deze periode komt er nu ook aan. Altijd weer gezellig het uitzoeken van een kerstboom. De middag is besteed aan het optuigen van de kerstboom en dat vergt nogal wat tijd. Vooral de lichtjes. Vanavond komen Juno en Sepp bij ons logeren, dus morgen weer gezellig spelen. Ik vond het vandaag een rommelige dag. Een aantal dingen gedaan en niks opgeschoten. Morgen beter hopelijk.
Zondag. Vandaag krijgen we visite 's morgens en 's middags, maar eerst hopelijk wat uitslapen. Helaas werden Sepp en Juno om 05:00 uur wakker, maar daar kunnen zei ook niet veel aan doen. We hebben de avond wel geprobeerd om Juno iets later naar bed te brengen en Sepp iets later de fles te geven. Alle twee is wel gelukt, maar de uitwerking ervan niet. Leida met Sepp naar beneden de fles geven en Juno proberen te laten slapen. Nadat Sepp de fles heeft gehad is hij wel weer gaan slapen. Juno op een gegeven moment ook wel. Rond 08:15 uur ben ik eruit gegaan en een boterhammetje voor Juno gemaakt. We hebben in ieder geval Leida nog even laten liggen, want die is laat op bed gekomen. Rond 11:00 uur zou de visite komen. Ik ben vandaag wel iets beter dan gisteren, tenminste zo voelt het wel aan. De middag visite komt rond 15:30 uur en ik hoop dat ik de spanning voor morgen een beetje kan vergeten. Zo vandaag een gezellige dag gehad en nu op naar morgen. Het begin van een spannende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten