maandag 12 november 2012

Werken of ???

12 November 2012,

De nieuwe week is aangebroken. De week dat ik weer ga werken. Wel op therapeutische basis, maar toch. Ik heb al een aantal keren meegemaakt dat, wanneer ik iets intensief doe ik mijn ziekte even vergeet en dat zijn prettige momenten. Aanstaande woensdag is het zover. Ik ga een project uitwerken voor de afdeling waar ik altijd werk. Het project waar ik aan ga werken is Lock Out Tag Out en dit heeft met veiligheid te maken. Maar eerst de maandag. Wij hebben Juno en Sepp opgehaald rond 10:00 uur. Samen met Juno memory gespeeld. Rond het middaguur zal ik een telefonisch consult hebben met mijn huisarts. Dit i.v.m. mijn verdikte lies. Het is niet pijnlijk, maar de verdikking zit een beetje in de weg en daardoor is het wandelen ook niet door gegaan. Als ik intensief bezig ben merk ik dat de liesstreek dikker en harder word. Eerst even afwachten wat mijn huisarts zegt en wat ik moet doen. Ik heb het hele verhaal verteld aan mijn huisarts en zij neemt contact op met mijn oncoloog in Zwolle. Paar minuten later telefoon van mijn huisarts dat men zal kijken wat men voor mij kan doen. Weer een paar minuten later telefoon vanuit Zwolle. Mijn CT-scan zal nu aanstaande Donderdag plaats vinden. De uitslag krijg ik dan die week erop op een Woensdag. Dat is de dag na mijn bezoek aan het AVL. Al met al een drukke middag met regelen. Ik ben wel blij dat alles eerder plaats kan vinden. Vanavond een paar kleine klusjes doen en dan welterusten.

 13 November 2012,

Vandaag toch maar onco fysio proberen, ondanks mijn lies. Ik stond op om 08:15 uur, nadat ik al een half uur wakker was. Redelijke nachtrust gehad. Na eten, wassen, scheren even mijn blog bijwerken en dan koffie. Ik heb best wel veel zin om onco fysio te doen. Het blijft alleen tussen mijn oren spoken met die lies. Gauw zal ik weten wat het is en wat we/ze er aan gaan doen. Het is in elk geval geen acuut geval.Ook kijk ik uit naar de dag van morgen. Eindelijk even iets doen waardoor ik mijn ziekte even kan vergeten.
Yes het sporten ging geweldig. Geen reactie in de liesstreek. Het werd zelfs iets soepeler. Dit geeft mij een geweldig gevoel. Wel kijken hoe het in de loop van de dag verloopt, maar tot nu toe goed. Zo nu eerst lunchen.Even terugkomend op mijn lies verdikking. Het is niet zorgwekkend. Het zit mij bij mijn bewegingen in de weg. Of ik nou loop, zit of lig. Zo vanavond even chillen en dan op naar morgen.

14 November 2012,

 De wekker ging af om 06:30 uur. De dag van werken is aangebroken. Snel eten en wassen. Ik had afgesproken met mijn leidinggevende dat ik om 08:30 uur in Hellendoorn aanwezig zou zijn en ik was er dan ook op tijd. Eerst een bakkie en dan op naar mijn afdeling. Eerst eens kijken hoe andere afdelingen dit voor elkaar hebben gemaakt. Je wilt tenslotte ook alles op dezelfde manier hebben. Uiteraard zijn er ook veel collega's die willen weten hoe het met mij gaat en daar moet ik ook aandacht aan besteden. Een klein beginnetje is er in ieder geval gemaakt en ik heb kunnen vinden op de P.C. hoe het eruit moet zien. Tussendoor heb ik nog even gesproken met mijn vrienden uit België die toevallig ook aanwezig waren in Hellendoorn. Vorige week heb ik ze nog een mail gestuurd. Rond 13:30 uur was ik weer thuis en redelijk moe, dus vanmiddag even rusten. Vanmiddag heb ik na de lunch mijn eerste flesje telebrix gehad en vanavond na het diner mijn tweede. Morgen nog 1tje thuis en 1 in het ziekenhuis. Morgen de scan die naar voren is gehaald i.v.m. mijn lies. Normaal zou ik de scan in Januari krijgen, maar nu dus eerder. Vanavond voetballen kijken, want dit is altijd een wedstrijd om niet te missen, Nederland - Duitsland.

15 November 2012,

De dag begon rustig e4n ik kon dus ook kalm aan doen. Ik stond op om 08:15 uur en eerst even eten. Daarna lekker in bad geweest, want ik moet wel schoon aankomen in het Sophia ziekenhuis in Zwolle. Ik mocht nog wel eten deze morgen, want 3 uur voordat ik de CTscan krijg moet ik stoppen met het nuttigen van eten en drinken. Alleen mijn telebrix voor de scan moet er nog in. De laatste fles die ik mee heb gekregen moest in 2 uur voor tijd innemen en in het ziekenhuis kreeg ik nog een fles te drinken. Maar eerst even een bakkie doen bij Juno, Sepp en Majella. Majella is ook mijn chauffeur naar Zwolle, want je hebt kans op een tragere reactie als je telebrix drinkt. We waren 20 minuten te vroeg i9n Zwolle, dus eerst maar even bloed af laten nemen. Precies op tijd was ik bij de afdeling radiologie/röntgen. De CTscan is om 14:00 uur gebeurt en verliep goed. Nu de uitslag afwachten. Ik ben nog wel even naar de afdeling oncologie gegaan om te vragen of ze deze uitslag ook naar het AVL in Amsterdam willen sturen. Geen probleem was dit. Na een bakkie bij Majella nog even bij een kennis langs geweest die vandaag is geopereerd aan zijn oog. Leo beterschap. Zo morgen weer onco Fysio om 09:30 uur. Mooi op tijd.

16 November 2012,

Ik had de wekker gezet op 08:00 uur maar, was al een kwartier eerder wakker. Vandaag weer lekker sporten. Even kijken hoe het nu gaat vandaag. Misschien is het voorlopig de laatste keer, maar dat ligt allemaal hoe het volgende week allemaal gaat. Wassen, scheren en een bakkie en dan trappen we hem aan. Het sporten ging niet zo lekker. Tenminste ik ben na het roeien gaan hardlopen en mijn hartslag was binnen 2 minuten boven de 150. In samenspraak met mijn fysiotherapeute ben ik alleen gaan wandelen en we bekijken het een volgende keer hoe het gaat. In ieder geval niet 2 zware oefeningen doen achter elkaar. Voor volgende week hebben we nog niks afgesproken, maar wel dat ik woensdag even naar haar toe ga om de uitslag van Amsterdam te bespreken en daaraan gekoppeld het vervolg van mijn onco sport. Vanmiddag krijgen we visite, Henk en Sonja. Leuk even bijkletsen en vanavond krijgen we ook visite dus al met al een volle bezetting vandaag.

17/18 November 2012,

Zaterdag. Dit weekend ga ik mij even een klein beetje voorbereiden op mijn bezoek aan het AVL. Ik moet in ieder geval op papier zetten wat voor een medicijnen ik gebruik. Ook even kijken waar precies het is en hoe lang en ver het rijden is. Maar eerst een bakkie en dan een klusje doen bij mijn moeder.De rest van de dag is het rustig, totdat de telefoon ging. Mijn grote vriendin wil bij ons eten en logeren. Natuurlijk heb ik daar geen moeite mee, alleen moet ze wel haar schoen meenemen, want vanavond liedjes zingen voor Sinterklaas. We hebben het gezellig gehad, maar nu ligt ze op bed (20:00 uur). Vanavond alleen nog een klein klusje doen voor de buurt. De buren willen gaan stappen en ik breng ze even weg. Moet kunnen.
Zondag. In eerste instantie hadden wij een rustig weekend, maar zoals het wel vaker kan lopen is het toch nog drukker dan we dachten. Gezelligheid kent geen tijd. Eerst komen Joost, Majella en Sepp op visite. Ze komen ook Juno ophalen die vanmorgen om 07:45 uur wakker werd dus de klok rond geslapen heeft. Het spannendste van de ochtend was natuurlijk of Sint en Piet ook bij ons huis zijn geweest en ja hoor. In alle schoenen die er stonden lag een cadeautje. Dat was een grote verrassing. Vanmiddag krijgen we ook visite. We gaan alvast de vertrektijd naar het AVL bepalen, voor aanstaande Dinsdag. Ik merk dat ik voor Dinsdag een gezonde spanning heb in mijn lichaam. Tenslotte ben ik daar aan het hoogste adres, maar daarover meer de volgende week. Nu eerst even dit weekend gezellig afsluiten. Op naar de week van?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten