zaterdag 14 september 2013

Doortocht naar Medebach



9 september 2013,

De ochtend begon om 07:30 uur. Puinruimen en ontbijten. Tegen 11:00 uur kwamen JoMaJuSe ons ophalen, zodat wij met z’n 6en verder konden reizen naar Medebach, een klein plaatsje vlakbij Winterberg. Daar hebben Joost en Majella een huisje gehuurd in Hochsauerland. De omgeving is er erg mooi. De rit ernaar toe duurde een klein uur. Onderweg wel een hele goede bui gehad. Tegen 13:30 uur waren we in Medebach waar het park is gelegen. Eerst even boodschappen gedaan en toen naar het huisje. Na alles te hebben uitgepakt was het tijd voor een bakkie en even met Juno en Sepp spelen. In mijn beleving heb ik ze al een hele tijd niet gezien en geknuffeld. Aan het eind van de middag hebben we nog even een paar kleine boodschappen gedaan in de supermarkt van het park en even de plaza bekeken. ’s Avonds hebben we pasta gegeten wat er best wel in ging. Voor de avond geld dat we een spelletje gaan spelen en rustig aan doen. Morgen gaan we lekker zwemmen en spelen in het water. Juno heeft mij al iets belooft wat ze gaat doen, dus dat is een spannend vooruit zicht.

10 september 2013,

De ochtend begon vroeg. Rond 07:00 uur was ik eruit en even later kwam Joost en Sepp er ook aan. Weer een poosje later kwam Juno uit haar bedje rollen. Ik ben rond 08:00 uur lekkere Duitse broodjes gaan halen en om 09:00 uur zaten we met z’n 6en lekker aan tafel te ontbijten. Het is raar, maar het ontbijt smaakt altijd beter en je eet ook wel wat meer dan thuis. Na de koffie zijn we met z’n allen naar het zwembad gegaan en hebben daar lekker kunnen spelen. Uiteraard Sepp in het kinderbadje. Wat had het ventje een plezier. Juno, Majella en Leida zijn met z’n 3en de wildwaterbaan in gegaan. Dat was best wel leuk, want dat kon ik wel zien aan Juno haar gezicht. Aan het eind van het zwemplezier zijn Juno, Joost en ik nog van de snelle waterglijbaan gegaan. Eerst Juno een paar keer met Joost en de laatste keer ben ik met Juno naar beneden gegleden. Moe maar voldaan kwamen we weer in het huisje aan. Tijdens de middagslaap van Sepp hebben we de nieuwe vlieger van Juno opgelaten. Helaas wilde het niet zo goed en kwam de vlieger op het dak van het huisje terecht. Gelukkig konden we de vlieger er wel vanaf halen. Na de middagslaap van Sepp zijn we met z’n allen Medebach ingegaan. Dat is het plaatsje waar Hochsauerland in ligt. Hier een foto van de omgeving van Medebach en wat ook ons uitzicht is.

Uiteraard moesten we daar even shoppen in de supermarkt en in de speelgoedwinkel. Jammer genoeg werkt het weer nog niet zo goed mee. Het avond gebeuren bestond uit een spelletje spelen die wij die middag hadden gekocht. Eerst Ligretto en toen rummycub in reis formaat. Om 23:00 uur ben ik naar bed gegaan.

11 september 2013,

Wederom rond 07:00 uur hoorde ik beweging vanuit de andere slaapkamers. Mijn werk bestaat in ieder geval uit het ophalen van de Duitse broodjes. Na het ontbijt zijn wij naar Winterberg gegaan. Winterberg is bekend om zijn wintersport gebeuren. Uiteraard ligt er nu nog geen sneeuw, maar het is er wel gezellig druk. De reis er naartoe duurde niet zo lang. Het is ongeveer 18 KM. Rijden. Wij hebben daar goed geshopt. In ieder geval kan je er goede winter kleding aanschaffen. Ook vandaag werkte het weer niet zo goed mee. Iedere keer weer buien. De ene keer wat harder dan de andere keer. ’s Middags zijn JoMaJu naar het zwembad gegaan en Leida en ik hebben op Sepp gepast die lekker lag te slapen.


Uiteraard zijn er ook andere activiteiten gedaan, zoals je hier op de foto's kan zien. Jammer genoeg teveel regen en te weinig wind om te vliegeren met de nieuwe vlieger.



  De pizza die we opgehaald hebben was wel goed maar niet top. We zien het maar als maag vulling. De avond is besteed aan Yahtzee. Je raad natuurlijk wel wie er heeft gewonnen. J.K.. Je zou denken dat dit Joost Kluiver betekend, maar het is Jatzee Koning. Jammer genoeg is dit ook Joost Kluiver. Mijn grote vriend Sepp heeft last6 van zijn billetjes als die ontlasting heeft. Het doet mij zelfs zeer als hij begint te huilen. Rond 23:00 uur weer naar bed.

12 september 2013,

Ik heb eem goede nachtrust gehad ondanks dat ik last heb van een nagel van mijn kleine rechter teen. Dit is ook het gevolg van de chemo. Het nageltje zat zo los dat ik hem er halverwege de nacht eraf heb geknipt. Ik heb er last van , omdat het los zit. Pijn heb ik er niet aan. De nagels zijn allemaal wel wat slap aan het worden. De eerst volgende keer zal ik het melden aan mijn oncoloog. Rond 08:30 uur was iedereen uit bed. Vandaag is een zwemkinderdiscodag. ’s Morgens zijn we met z’n allen naar het zwembad gegaan. Juno mijn grote vriendin durft al een heleboel dingen.



Zelf van de grote glijbaan, in de stroomversnelling en van de kant in het water springen. Ik heb respect voor haar. Om 12:00 uur lekker brood met worst eten en dan even gaan rusten. ’s Middags hebben we even boodschappen gedaan in Medebach. Na het eten en dat deden wij op tijd, gingen we met Juno naar de kinder disco. Wat was dat een geweldig mooi gezicht.

 
Uiteraard ook nog even samen op de draaimolen. Het was voor Sepp een mooie beleving.Ik vond zelf dat Juno het mooiste meisje van de disco was. Toen we weer thuis waren waren Juno en Sepp best wel moe. Nadat hun zijn gaan slapen hebben RuLeJoMa nog  spelletjes Yahtzee gedaan. Deze jongen heeft kansloos verloren.

13 september 2013,

Normaal gesproken was dit onze laatste dag, maar we hebben voor een prikkie nog een dag erbij kunnen boeken. Het heeft verschillende voordelen, maar daar kom ik morgen op terug. ’s Ochtends zijn wij nog even naar Winterberg geweest om daar te shoppen. Rond 14:30 uur waren we weer terug in ons huisje. De rest van de middag bestaat uit verkleden en zwemmen in het subtropisch zwembad. Het was een genot hoe Juno door de stroomversnelling gaat. Aan het begin van de avond hebben we met z’n allen gegeten in het restaurant van het park. Het was lekker en genoeg. Na het eten kon Juno nog een keer meedoen met de kinderdisco. Leida en ik hebben nog samen met andere grote mensen een boog gemaakt, zodat de kids er onderdoor konden lopen. Na afloop kon Juno haar stickerboekje vol krijgen met stempels, zodat ze toch nog een klein cadeautje morgen kan ophalen en dat doen we ook.De avond is verder nog besteed aan Yahtzee, dus tot morgen.

14/15 september 2013,

Zaterdag.Ook hier komt een eind aan. We hebben een hele mooie tijd om op terug te kijken. Ik stond vanmorgen om 07:30 uur op. Boven hoorde ik ook al gerommel. Het is de dag van de terugreis naar Hoogeveen. Na de wasbeurt, ben ik broodje3s gaan kopen. Toen ik terug was was iedereen er al uit. Gelukkig hadden we gisteravond al wat dingen schoon gemaakt, zodat we het niet al te druk hadden. We waren klokslag 09:30 uur klaar met het inpakken van de auto's en het verder schoon maken van ons huisje. Nog even tanken en natuurlijk het cadeautje van Juno ophalen. Om 10:15 uur reden wij weg uit Medebach. De reis verliep voorspoedig en 1,5 uur later waren we alweer bij Munster. Wel was er naast mij een beetje gemor, want Leida had trek in een bakkie. Ik ook wel hoor. Een eindje verder hebben we wat gegeten en gedronken. Het doet mij zeer aan mijn hart om daar afscheid te nemen van JoMaJuSe. Ik heb een geweldige mooie week gehad en ik weet zeker dat Leida dat ook heeft gehad. Rond 14:30 uur waren we terug in de Citroenvlinder, waar een fles wijn, een biertje en een mooi briefje ons opwachtte. Frank en Lisanne bedankt voor de oppas op ons huis. Binnenkort even de verhalen vertellen. Het is nu 21:00 uur en het lichtje gaat uit. De autoreis gaat mij in de benen zitten en ik ben nu ontzettend moe. Ik ga naar bed.
Zondag. Ik heb een goede nachtrust gehad. Ik was er ook echt aan toe. Kan wel merken dat ik geen volledige energie heb. Toch ben ik ontzettend blij dat ik het de afgelopen week heb vol gehouden. Ik had geen minuut willen missen van de afgelopen week. Het is nu 07:30 uur en ben opgestaan om wat te gaan eten. Ik heb wel een beetje een rauwe keel. Ik ben benieuwd hoe ik hier doorheen kom. Meestal met het omslaan van het weer krijg ik dat. Na het ontbijt ben ik nog even naar bed gegaan om verder uit te rusten. Het is nu 10:00 uur en vond het wel genoeg voor vanochtend om op bed te liggen. Ik ga de foto's even bekijken van onze midweek in Medebach en daarna gaan we op koffie visite bij mijn moeder. Nadat wij koffie hebben gedronken bij mijn moeder zijn we nog even bij mijn  schoonouders geweest. Thuis komend even de tuin fatsoeneren, want de katten in de buurt hebben een aantal keren in de tuin gewroet om te poepen. Tot nu toe hebben we de rest van de middag het rustig, dus ik kan weer een stukje bijkomen. De avond bestond uit een spelletje rummycub spelen met Suze en Leo. Uiteraard heb ik weer verloren. Doei.

2 opmerkingen:

  1. Wij hebben ook genoten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, Rudy
    Fijn te lezen dat het je goed gaat. Dit doet mij veel plezier.
    Ik heb 30 aug. afscheid genomen van mijn werk in Hellendoorn. De maand sept. heb ik vakantie, en vanaf oct. zit ik in de VUT.
    Ik zou je graag ook een keer willen opzoeken, maar dan zal ik je van tevoren wel bellen of het je uitkomt.
    Nogmaals Rudy, het doet mij erg veel plezier te weten dat het je goed gaat.

    Groet,
    Dirk Obbink.

    BeantwoordenVerwijderen