maandag 23 september 2013

Een verjaardag en ???

23 september 2013,

De dag begon bij mij om 07:15 uur. Hapje eten en wassen. De ochtend bestond uit het oppassen op Juno, want Leida, Majella Een Sepp, waren boodschappen aan het doen. Ik heb samen met Juno met klei gespeeld en een verrekijker gemaakt. Het bakkie hebben we gedronken bij Majella. Het is een goede oplossing zo. De 2 dames met de auto boodschappen doen en ik in de oppas. 's Middags even een broodje eten en dan even naar bed voor mijn middag rust. Veel slaap heb ik niet gehad. Wel heb ik 1,5 uur ongeveer op bed gelegen, dus uitrusten doe ik wel. De rest van de dag doe ik een paar kleine klusjes, zoals foto's op usb stick zetten en even wegbrengen naar Lisanne die gisteren de KIKA run gelopen heeft. Verder nog even kijken naar accessoires voor mijn telefoon. Rond 17:00 uur was ik weer thuis, nadat ik een bezoekje had gebracht aan Roel en Thea Hartman. Gelukkig gaat het met Roel weer een stukje beter na zijn bestraling. Helaas is Thea pas geleden gevallen en heeft haar sleutelbeen gebroken. Lieve Roel en Thea, vanaf deze kant van harte beterschap en ik kom jullie snel nog eens bezoeken. Na het avondeten rustig aan doen en waarschijnlijk op tijd naar bed, omdat morgen een drukke dag is. Maar daarover morgen. See you.

24 september 2013,

En het is vandaag een drukke dag, maar eerst een liedje zingen. Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria. Hieperdepiep hoera. Majella is vandaag jarig. Maar eerst ga ik naar de school van Juno om daar te kijken hoe de kinderen leren hoe ze met veiligheid om moeten gaan. Ik denk zelf dat het een heel belangrijk gebeuren zal zijn, want veiligheid staat natuurlijk altijd bovenaan. Vanmiddag zullen we op verjaardagsvisite gaan bij Majella en dan lekker de taart opeten.
De verkeersles van Juno werd heel erg leuk gedaan. Men had een parcours gemaakt en allemaal driewielertjes waarop de kinderen konden rijden. Ook werd er uitgelegd hoe een stoplicht werkt en hoe je moet opletten bij een zebrapad. Na afloop kregen de ouders en opa en oma's uitleg hoe het komt dat een kind niet zo goed ziet en oplet in het verkeer. De uitleg was zeer leerzaam. Voor de verkeersles van Juno heb ik mijn onco fysio verzet naar de middag. Dit was dus voor de middag mijn eerste activiteit. Na mijn onco fysio moest ik even bij mijn huisarts langs gaan om een ontheffingsbrief op te halen. Daarna kon ik de verjaardag van Majella gaan vieren. Het was er al een behoorlijke drukte. Rond 20:15 uur was ik weer thuis. Even een bakkie gedronken en toen naar bed.

25 september 2013,

Ik werd wakker om 05:30 uur en ben er even uit gegaan. Eerst even het bloggedeelte van gisteren bijgewerkt. Ook even een boterhammetje gegeten en een glas melk gedronken. Ik voel mij uitgerust, ondanks een onrustige nacht. Ik ga straks toch nog even proberen te slapen. Wat deze dag mij brengt weet ik nog niet. Er staat in ieder geval niets in de planning. Rond 09:30 uur stond ik op en had toch voor mijn doen gigantisch uitgeslapen. Na de wasstraat een bakkie drinken en wat kleine dingetjes opzoeken. Na mijn koffie ook nog even een paar kleine dingetjes doen en dan zit de ochtend er weer op. De middag is besteed aan een paar kleine boodschappen doen en wat privé dingetjes. Verder is het een rustige dag. MaJuSe komen zo meteen om een kopje koffie of ranja te drinken en ze blijven ook het avond eten mee-eten. Nog even spelen, voordat ???. Voor vanavond geld dat ik op tijd naar bed ga, want ik ben best wel wat moe en ik wil wat uitrusten. Dus tot later.



26 september 2013,

Ik kon gisteravond de slaap niet vatten, maar dat had te maken met onze vakantie. Afgelopen nacht zijn wij rond 01:00 uur vertrokken naar Chios in Griekenland. Voor mij is het een lang gekoesterde wens om weer eens in Griekenland op vakantie te gaan. Ik heb zelf gereden met de auto naar een lang parkeerpark vlakbij Schiphol. Rond 03:00 uur waren we in de vertrekhal. We hoefde alleen nog maar de bagage in te checken, want de boardingpas had ik thuis al afgedrukt. Na het inchecken van de bagage moest ik met een glazen flesje vloeistof van 200 ML door de douane. Normaal krijg je dit niet door de douane, maar ik had een brief van mijn huisarts, dat ik dit mee moest nemen in de handbagage. Op de terugweg als wij in het vliegtuig zitten moet ik dit innemen. Het is van belang voor de CT-scan van dinsdag 8 oktober. Een medewerker van de douane heeft de brief gelezen en het was geen probleem. Na de douane hebben Leida en ik een bakkie gedronken en een boterham gegeten. Dat eten is mij niet goed gevallen. Ik kreeg hele dikke slijm en het deed pijn bij het opnieuw wegslikken. Snel naar het toilet om het uit te spugen. Hier schrok ik, want er kwam ook bloed bij los. Ik ga dit goed in de gaten houden. De vlucht naar Chios duurde ongeveer 3 uur en rond 09:30 uur Griekse tijd landde wij.
Uitstappen en de koffers ophalen stelde niet veel voor. Een winkeltje hebben ze er niet. Een deur naar de bagageband en een deur om naar buiten te gaan. Dit is in onze beleving wel de kleinste aankomst/vertrekhal. Het hotel waar wij zitten is tot nu toe oké. Het ziet er allemaal netjes uit. De middag hebben
we een beetje besteed om de omgeving een beetje te verkennen en de kennismakingsdag hebben we bijgewoond. Daarna zijn wij naar het strand gegaan om lekker uit te rusten. Even voor 17:00 uur waren wij weer terug op onze hotelkamer. Douchen en een borreltje drinken. De avond is besteed aan lekker uit eten gaan en dat kan je goed in Griekenland. τζατζίκι (Tzatziki) en γύρος (gyros) en grote pullen bier. Leida en ik eten voor €26,00 de buik vol. Na afloop nog even een cappuccino en een slaapmutsje en dan zeker op tijd voor Griekse normen naar bed en morgen nog meer genieten. O, ja het weer werkt lekker mee. Tot morgen.

27 september 2013

Het was 07:00 uur en ik heb een goede nachtrust achter de rug. Als ik terug denk aan onze vorige vakantie, toen had ik geen nachtrust. Het ontbijt zag er geweldig uit en het smaakte ook geweldig. Voor Griekse begrippen was dit een zeer uitgebreid ontbijtbuffet. De gebakken eieren met spek waren ook aanwezig. Genoeg vers fruit en natuurlijk lekka, lekka, Griekse yoghurt. Tussendoor even een autootje gehuurd voor 5 dagen. Aanstaande maandag zullen wij gaan touren. Vandaag een wandeling van 6 KM in de omgeving van Karfas. Ik ben er klaar voor. Om 11:00 uur zijn wij gaan wandelen, nadat ik mijzelf goed heb ingesmeerd met factor 40. Dit moet, omdat mijn huid nog erg gevoelig is van de chemo. We hoorde over het plaatsje Thymiana en wilde daar naartoe lopen. In het plaatsje Agia Ermioni was het eerste bordje van het plaatsje waar we naartoe wilde lopen. Helaas hebben we het plaatsje niet gevonden en zijn maar weer terug gelopen. Even uitrusten bij de vissershaven van Agia Ermioni en toen weer verder. Rond 13:15 uur waren we weer terug in Karfas, alwaar we bij restaurant Oasis een dikke cola en ijsthee hebben gedronken. We hebben tenslotte dit maar weer gepresteerd. Na een broodje te hebben gegeten zijn wij naar ons hotel gegaan en de rest van de dag lekker gechilled bij het zwembad. Vanavond gaan we uit eten bij de boulevard. Men heeft daar free wifi en ik wil nog wat pictures downloaden. We zullen daar waarschijnlijk ook ons bakkie doen, maar eerst even douchen en een borreltje vooraf. Gisteren heb ik OUZO met mastiek gehad. Mastiek is een stof die alleen op Chios voorkomt en all over the world word gebruikt. In een snoepje vind ik het vies, maar in de ouzo is het dus oké.                                                                                                                                                                                                                       

28/29 september 2013,

Zaterdeag. Ik heb een goede nachtrust gehad. De wandeling van gisteren zat nog wel in de benen, maar dat loop ik er vandaag wel uit. Eerst het ochtend gebeuren. Wij stonden rond 08:00 uur Griekse tijd op. Rond 09:00 uur gingen we naar beneden voor het ontbijt. Ik zeg maar zo,                                                           JE DOET EEN HELE TIJD MET EEN GOED ONTBIJT.                                                                                          Na het ontbijt zijn wij gaan wandelen richting Chios. Toen we van het vliegveld kwamen hadden we een grote supermarkt gezien. Na iets meer dan een half uur lopen hadden we het gevonden. Het is er in ieder geval stukken goedkoper dan die kleine supermarktjes in het toeristische gedeelte. Op de terugweg hebben we een mooi uitzicht op Chios stad en de luchthaven. Toen wij weer in ons hotel waren eerst even rusten en daarna naar het strand om lekker te chillen. Lieve mensen wees gerust ik smeer mij goed in met minimaal factor 30. Om 17:00 uur zijn wij naar de kamer gegaan om lekker te douchen en daarna weer lekker uit eten. Even na 22:00 uur waren we weer op de hotelkamer. Ik heb lekker Stifado gegeten bij Karafaki. Na afloop hebben we samen een cappuccino met cointreau gedronken. Het is op dit moment nog heerlijk weer. Nog even nagenieten op ons balkon en dan naar bed. Welterusten.
Zondag. Vannacht een goede nachtrust gehad. Wel was ik op tijd wakker. De kamers zijn behoorlijk gehorig. Vandaag gaan we lekker chillen bij het zwembad of aan het strand. Dit hotel heeft een eigen zwembad en het ligt aan het zandstrand van Karfas. Volgens mij is dit het enigste zandstrand van Chios. Zie de foto. Eerst weer een goed ontbijt nuttigen. Na het ontbijt lagen we al op tijd aan het strand. Het liggen aan het strand is eigenlijk niks voor mij. Ik moet wat te doen hebben. Gelukkig heb ik mijn puzzelboekje mee en mijn snorkel spullen. Lekker snorkelen in de Egeische zee. Je kan behoorlijk voor de zee inlopen en dat is dus veilig voor kleine kinderen. Helaas is er niet zoveel te zien. Een paar kleine scholen met kleine visjes en een paar grotere vissen. Het water is er ook behoorlijk helder. Rond 17:00 uur zijn wij naar boven gegaan om ons te douchen en na de douch waren er 2 uurtjes happy our. Wij zijn rond 19:30 uur gaan eten.
Porties eten met drinken en we waren €18,50 kwijt (lachen). Na een kleine wandeling lekker een cappuccino met cointreau en dat zijn beste glazen. Rond 23:30 uur waren we terug in ons hotelkamer.                                                                                                                                                                  








1 opmerking:

  1. Hey broertje en schoonzus, een heel fijne vakantie. Geniet er maar lekker van. Jullie verdienen het. Zie de foto's wel weer tegemoet.

    BeantwoordenVerwijderen